... מובטח מחדש. ב1995 כשהתפרסם לראשונה היה בספר חידוש, מסוג אותם דברים שאי אפשר לחזור עליהם לעתים קרובות. חידוש לא בכתיבה או
בסיפור אלא בדרך בה הוצג הספר. בראש כל פרק הודפס ... שאל סיקוראל ומצא דרך אחרת אחרת. בלב היבשת השחורה. עשר פעמים פשט רגל בניסיון להתעשר בה. ועשר פעמים קם. ואם לילדה המספרת את
הסיפור קוראים אסתר, זה אומר שאי אפשר לקרוא לה גם רונית? כי אם קוראים לה אסתר, של מי התמונות. של מי הדוד והאב וכל האחרים. למי שייכים
הסיפורים המשפחתיים. האם מרחיק עדות או רומז שכל זה ... באוכל. כל צד צריך להתבצר בתוך הזהות שלו, מסבירה דודתה. להפתעתה היא מגלה שהביאו אותה כדי שתתחתן עם ארואן. קמרון היא רק חלק
מהסיפור. סיפורה של משפחה העובר מקהיר של ... בצעירה יהודייה, ליילה, ענייה וחסרת כל. דרך ישראל ונדודים באפריקה. המשפחה, הדמויות הללו. אני מניח שמכל משפחה אפשר היה להפיק
סיפור. צריך רק את האוזן, העין ויכולת הכתיבה. כל מה שיש לה למטלון. בתוך כל משפחה מתהלכים
סיפורים צבעוניים, ילדים שומעים וזוכרים. מזרחי לא מבחינה גזענית, אלא מפני שלחלק גדול מהמשפחות האירופיות
הסיפור נקטע במקום אחר. מה גם שמטבעות הלשון המשמשות את
הסיפור המזרחי עשירות וצבעוניות יותר. קהיר ... הכתבת דרכי התנהגות מקומית. כל אלו באים לידי ביטוי בכתיבתה של מטלון. כמה שנים לפני מטלון עלה גל של סופרים חדשים שסיפרו את
סיפורי משפחתם המזרחית, שם תפקידה של האם הגדולה ... אנגלו - צרפתית חזקה כדין תרבותם של עולי ארצות ההרים של הקוקאז וכורדיסטאן למשל. סבא מת בקהיר. דוד חולה מלריה באפריקה. הכל
בסיפורים. לפני הזמן. תכתבי על סבא שלך אומר לה ... שנים של דיאלקטיקה חברתית שכססה את הלבה. היסטוריה. ובסוף צעירת המשפחה, באה מאמריקה לחפש שורשים. שורשים זה דבר חם באמריקה.
סיפורים. איך הם היו. איך חיו. זרה, גם אם היא נצר ...