... חברתית, לא מזמינים הילדים את כל חברי הכתה למסיבה. אני מקשרת בכתה באופן עקיף אפשרות כזו למיתולוגיה של יוון. אני ממציאה
סיפור על אלים,
בסיפור אחת האלות לא הוזמנה למסיבת יום ההולדת של אחד האלים שכולם השתתפו בה, האלה הלא מוזמנת נעלבה ובערה בה חמתה וכו'.
הסיפור, שאני מספרת אותו לפני תחילת "עונת המסיבות" ממחיש לילדם באופן עקיף מה עלול להתרחש במצב שבו לא מזמינים מישהו למסיבה ... למסיבה שנכנס מידי פעם. הדרך בה ילדים מבינים היום כיצד להיות חברתיים היא דרך הטלוויזיה ודרך אחים גדולים שמספרים להם
סיפורים דמיוניים של מה שהם עשו. הנערים והנערות זקוקים לכן מאד להורים שבאים, ובעיקר לאבות. כי הילדים לא מכירים את האבות ... יוכלו הסובבים את המחנך לעשות זאת הקשר ביניהם יפרם. במידה ויעשו זאת הקשרים יקשרו ויהפכו לאריג נפלא ומלא קסם דרכו יסופר
סיפורה החד פעמי של הכתה והנשמות החיות בה. הצעה לתקופות כתה ד בחינוך ולדורף גיאוגרפיה - באופן כללי ארץ ישראל, התמקדות בעיר ... חשבון 1- חזרה על כתה ג. וכן תכונות מספרים פרוקים וראשוניים. חשבון 2 - שברים פשוטים. לימוד מהשלם אל החלקים שבתוכו.
סיפורי הצפון - מסע של גילוי עצמי, עבודה על מוסריות, הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, כתיבת חיבורים, דיונים בכתה, הצגה בסוף שנה, יצירה אמנותית, ציור, פיסול. ילמד כתקופה וכן
כסיפור שבועי שאספר מהרגע שהתקופה תסתיים. תקופת ויקינגים ומחנה ויקינגים - תקופה זו אינה קיימת בקוריקולום האירופאי של ... צפונית, לשון, הצגה, חשבון 2, מיתולוגיה צפונית 2, זמן, תנך שיעורים שבועיים שאינם נלמדים כתקופות - לשון, תרגול חשבון,
סיפורי הצפון, שיעור
סיפור, שיעור חברה, ציור בצבעי מים, פיסול בחימר, מלאכה, ספורט, אוריתמיה. שיעור
סיפור בכתה ד מנסיוני, שיעור
סיפור הוא אחד השיעורים החשובים והמהנים בשבוע. זאת כמובן בתנאי שהשכלנו לבחור ספר שמתאים לגיל, תופש את דמיון הילדים ועוזר להם להתגבר על הקשיים שהם חווים באופן אישי ובאופן חברתי. קרטריונים חשובים נוספים לבחירת
סיפורת הם: דילמות מוסריות, כתיבה בלשון גבוהה ומובנת וספרים שהם נכס צאן ברזל. אנא אל תבחרו ספרים חדשים ומודרניים שמציגים ... סביבו. ספרים שאני ממליצה להקראה בקול רם בכתה: האשה החכמה מיו מיו שלי ההוביט אורה הכפולה רוניה בת השודד אני מקריאה את
הסיפור במשך כחצי שיעור ואחר כך הילדים מציירים תמונה מתוך
הסיפור, איזו שהיא תמונה מסצנה יפה. אין דיונים בשיעור על מהות
הסיפור, על מה הוא אומר, מה משמעותו וכו'. אני סומכת על הילדים שהם יפנימו לבד את המשמעות הנסתרת. עם זאת, לסיטואציות אישיות או חברתיות ספציפיות בכתה, כאשר אני רוצה לטפל בהן, אני בוחרת
סיפור (או כותבת
סיפור) התומך במה שחי ומתרחש בכתה או בנפשו של אחד הילדים. כך באופן בלתי ישיר ועדין אני מחזקת את הזקוק לחיזוק ותומכת. ניתן לאמר שהמחנך נוגע כאן בבבליותרפיה ודרכה תומך בילד. כמה פעמים בשנה החלטתי שהילדים יכתבו דבר מה הקשור
בסיפור ולא רק יציירו. לדוגמא: במידה והיתה מריבה
בסיפור אז הילדים התבקשו לכתוב מכתב ובו אחד הילדים מסביר מה הוא הרגיש וחשב בזמן המריבה ולאחריה. לאחר הכתיבה הקריאו הילדים ...