... -
סיבתיות השיחה הארוכה על
סיבתיות Mahnidna Sutta מהאנידאנה סוטההתהוות מותנית (paiccasamuppdo) I.כך שמעתי. [1] פעם ... האלו, אז, בהיעדרות מוחלטת של לידה, בהפסקה מוחלטת של לידה, האם הזדקנות ומוות יכלו להופיע?" "כמובן שלא, אדוני." "לכן, אננדה, זהו בדיוק הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של הזדקנות ומוות - כלומר, לידה." לידה I.כך אמרתי: 'עם קיום כתנאי נוצרת ... - חומר - אז, בהיעדרות מוחלטת של קיום, בהפסקה מוחלטת של קיום, האם לידה תוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, זהו בדיוק הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של לידה - כלומר, קיום." קיום I.כך אמרתי: 'עם היקשרות כתנאי נוצר קיום. ' ... בעצמי - אז, בהיעדרות מוחלטת של היקשרות, בהפסקה מוחלטת של היקשרות, האם קיום יוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של קיום, כלומר - היקשרות." היקשרות I.כך אמרתי: 'עם השתוקקות כתנאי נוצרת ... תודעה - אז, בהיעדרות מוחלטת של כל הרגשה, בהפסקה מוחלטת של הרגשה, האם השתוקקות תוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של השתוקקות, כלומר - הרגשה." תלוי בהשתוקקות I.כך, אננדה, כאשר יש הרגשה ... הימשכות, [12] כאשר יש הימשכות נוצרת לקיחת בעלות, [13] כאשר יש לקיחת בעלות נוצרת תאוות בצע, [14] כאשר יש תאוות בצע נוצר רצון להגן על הרכוש, [15]
וכתוצאה מרצון להגן על הרכוש, מתחילים להשתמש באלות וחרבות, נוצרים סכסוכים, מאבקים, ... מוחלטת של הרצון להגן על רכוש, האם יווצרו תופעות רעות ומזיקות שונות כאלו?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, רצון להגן על רכוש הוא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל התופעות הרעות והמזיקות השונות הללו. I.כך אמרתי: 'עם תאוות בצע כתנאי ... של תאוות בצע, בהפסקה מוחלטת של תאוות בצע, האם רצון להגן על רכוש יוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." לכן, אננדה, תאוות בצע היא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של כל רצון להגן על רכוש. I.כך אמרתי: 'עם לקיחת בעלות כתנאי נוצרת תאוות ... של לקיחת בעלות, בהפסקה מוחלטת של לקיחת בעלות, האם תאוות בצע תוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, לקיחת בעלות היא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של תאוות בצע. I.כך אמרתי: 'עם הימשכות כתנאי נוצרת לקיחת בעלות. ' וזו ... בהיעדרות מוחלטת של הימשכות, בהפסקה מוחלטת של הימשכות, האם לקיחת בעלות תוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, היקשרות היא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל לקיחת בעלות. I.כך אמרתי: 'עם משאלת - תשוקה כתנאי נוצרת הימשכות. ' ... של משאלת - תשוקה, בהפסקה מוחלטת של משאלת - תשוקה, האם הימשכות תוכל להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, משאלת - תשוקה היא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל הימשכות. I.כך אמרתי: 'עם לקיחת - החלטה כתנאי נוצרת משאלת - תשוקה. ' ... החלטה, בהפסקה מוחלטת של לקיחת - החלטה, האם משאלת - תשוקה היתה יכולה להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, לקיחת - החלטה היא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל משאלת - תשוקה. I.כך אמרתי: 'עם רצון - להשיג כתנאי נוצרת לקיחת - ... - להשיג, בהפסקה מוחלטת של רצון - להשיג, האם לקיחת - החלטה היתה יכולה להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, רצון - להשיג הוא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של כל לקיחת - החלטה. I.כך אמרתי: 'עם חיפוש כתנאי נוצר רצון - להשיג. ' ... בהיעדרות מוחלטת של חיפוש, בהפסקה מוחלטת של חיפוש, האם רצון - להשיג היה יכול להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, חיפוש הוא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל רצון - להשיג. I.כך אמרתי: 'עם השתוקקות כתנאי נוצר חיפוש. ' וזו ... מוחלטת של השתוקקות, בהפסקה מוחלטת של השתוקקות, האם חיפוש היה יכול להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, השתוקקות היא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של כל חיפוש. כך, אננדה, שתי תופעות אלו מתאחדות בהרגשה. [16] הרגשה I.כך ... תודעה - אז, בהיעדרות מוחלטת של מגע, בהפסקה מוחלטת של מגע, האם הרגשה היתה יכולה להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, מגע הוא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של כל הרגשה. מגע I.כך אמרתי: 'עם מנטליות - חומריות כתנאי נוצר מגע. ' וזו ... מתארים את המנטליות - חומריות לא היו קיימים, האם מגע היה יכול להופיע?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, מנטליות - חומריות היא הגורם, המקור,
הסיבה והתנאי של כל מגע. מנטליות - חומריות I.כך אמרתי: 'עם הכרה כתנאי נוצרת מנטליות - ... עדין שכזה היתה נקטעת באיבה, האם מנטליות - חומריות היתה גדלה, מתפתחת ומגיעה לבגרות?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, הכרה היא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של מנטליות - חומריות. הכרה I.כך אמרתי: 'עם מנטליות - חומריות כתנאי נוצרת ... - חומריות, האם היה נראה מקור לסבל העצום - ללידה עתידית, הזדקנות, ומוות?" "כמובן שלא, אדון נכבד." "לכן, אננדה, מנטליות - חומריות היא הגורם, המקור,
הסיבה, והתנאי של הכרה. אננדה, במידה זו [אנו יכולים להתחקות] אחר לידה, הזדקנות, מוות ...