... של אדם אינם כובלים אותו מבחינה מינית. אך סולון מציע לכל בעל לקיים לפחות שלוש פעמי בחודש יחסים עם אשתו. היחס לאונס ופיתוי
נשים נשואות או לא שנה עד מאוד. בעוד שפיתוי נתפס כאקט נגד הבעל או האב שתחת חסותו נמצאת
האישה. אונס הוא "רק" פגיעה בגופה. המפתים משחיתים את הנשמות וגורמים לכך שאין לדעת עוד של מי הצאצאים. היוונים לא הכירו ב קטגוריה מוסרית של נאמנות הדדית. אם
אישה נאפה, הרי שזו סיבה לפרוק המשפחה. לגבר מותר לחפש את ... בהם. החלוקה הייתה בין אדם משוחרר, מאופק מתון ומכובד בתענוגותיו ובין זה הנשלט על ידי היצר. ולא חשוב כלל אם מושאי התשוקה הם
נשים נערים או שניהם. הם גם לא היו ביסקסואלים. מונח שנולד עידנים אחרי. הם לא הכירו בשני דחפים שונים. יכול היה גבר לבחור
באישה או בנער מתוך בחירה "ביפה" בעיניו באותו זמן. הייתה להם ... עם המאהב הצעיר המשיכו לקיים יחסים עם הצעיר כשהתבגר והפכו אותם לסוג אחר של חניכה מקובלת. במקביל קיימו הבוגרים יחסים עם
נשים, התחתנו ונתנו לנשים את הפריבילגיה להיות אדונית הבית. ... לרשות האדון. ובכל זאת בחוק העוסק באונס ילדים מוזכרים גם העבדים. איסכינס מסביר זאת כחוק נגד אלימות באופן כללי. סבילות
האישה הרי היא מדרך הטבע. כך שלגביה הגדרת הנחיתות אינה תופסת. עמדתו של נער, נער ממוצא חופשי, מבלבלת. אין לו עדיין זכויות משלו ואין לו מעמד. הוא איננו מקביל לעבד וכמובן שלא
לאישה. אריסטו מסביר שהשליטה
באישה היא הפעלת סמכות " פוליטית" שבה קיימים יחסים של אי שוויון קבוע. לעומת זאת הממשל על נערים הא ממשל " מלכותי" משום שהוא מבוסס על חיבה ועל עליונות הגיל.
לאישה יש אמנם שיקול דעת, אך היא אינה מפעילה אותו. הנערים ... יש עליו ציווי שלא לחוות את העונג. סוקרטס מסביר את השנאה הנולדת מאהבה שבין מבוגר לצעיר "נער צעיר איננו משתתף, בדומה
לאישה, בתאוות הבשרים של הגבר, אלא נותר כצופה מפוכח בלהטו ...