תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

ניסוי מחשבתי: תקציר◄ ... את מהירות האור כגבול העליון למהירות, בעוד שכאן מהירות ההשפעה של חלקיק אחד על משנהו היא אינסופית. מכאן הרעש הגדול שחולל ניסוי זה. שנים רבות מאוחר יותר בא ג'ון בל ומצא סידור מדידות קצת יותר מורכב, שבעזרת אי - שוויון מתמטי שולל לחלוטין את האפשרות שאיינשטיין נטה לה, דהיינו ששני החלקיקים יצאו לדרכם מתואמים מראש. ניסוי EPR היה במקורו ניסוי מחשבתי בלבד, אבל מהרגע שג'ון בל ניסח אותו בצורה המאפשרת להבדיל בין השקפותיהם של איינשטיין ובוהר, הוא הפך לאתגר מעניין לפיסיקאים הניסיוניים. ואכן, החל משנות השמונים נעשה הניסוי פעמים רבות והתוצאות חזרו ואוששו את תורת הקוונטים. מאז, היכולת של אירוע אחד להשפיע מיידית על אירוע אחר תוך סתירה עקיפה לתורת היחסות ("נון - לוקאליות"), נעשתה לחלק בלתי ... ◄לקריאת המשך המאמר על ניסוי מחשבתי - לחץ כאן...     בנושא...

ניסוי מחשבתי: תקציר◄ ... יהיה לנו במאמר זה, שבו חמישה - עשר פרקים. א, הוא הערת - פתיחה מתריסה על אמינותם של ניסויים בספרי - לימוד, ב, מציג את עקרונות היחסות הפרטית באופן גאומטרי, ג, מתעכב לרגע על חשיבותו של מרחב מינקובסקי להבנת היחסות, ד, דן ב"פרדוקס התאומים" הידוע ובפתרונו, ה, מציג גרסה מרחבית של פרדוקס זה, ו, מציג ניסוי מחשבתי שנולד מהכלאת שני הפרדוקסים, ז, - ח, מראים כיצד ההתכווצות היחסותית המפורסמת מתרחשת לפעמים בדרכים הפוכות למצופה, ט, - י, מיישמים את מרחב מינקובסקי להבנת הנאמר, יא מראה איך ניתן להרחיב את מסקנות הפרקים הקודמים גם לתורת היחסות הכללית, יב מציג השערה שלנו בפרשנות היחסות הכללית, יג דן בטבע המרחב - זמן לאור הפרקים הקודמים ו - יד - טו מסיימים בדיון ביקורתי בדיכוטומיה של בכלר ... ◄לקריאת המשך המאמר על ניסוי מחשבתי - לחץ כאן...     בנושא...

ניסוי מחשבתי: תקציר◄ ... אנרגיה הכי קטנה היא מאד מאד משמעותית בעבורו ולכן מאד קשה לקרר קירור כל כך עמוק. זהו מימד בעל אנרגיות מאד נמוכות ואם רק נחשוב במחשבה זה כבר אנרגיה יותר מדיי גדולה בשביל להתקיים באותו המימד כל ניסיון לחקור מימד זה באופן ישיר נידון לכישלון כי אפילו המחשבה בניסוי מחשבתי גורם נזק עצום לניסוי באותו מימד נקודה לכן אפשר לומר שזהו מימד הגוון של המציאות מימד הגוון הוא מימד שמאפשר לנו את הצבע לצייר את הציור מימד 123 הוא הדף נייר מימד 4 הוא מימד הזמן שהוא טבעת שמסוגלת לעקם את המרחב לכן הוא הקוויים העקומים שבציור מימד 3 או מימד 2, 3 הוא המימד בו מצוירים כל האובייקטים השונים בציור. שנצלול לתוך מימד מספר אחד אנו ... ◄לקריאת המשך המאמר על ניסוי מחשבתי - לחץ כאן...     בנושא...

ניסוי מחשבתי: תקציר◄ ... גם את הספין של החלקיק השני, אחת היא כמה הוא מרוחק! זה היה תעלול נבזי אבל מוחץ, כי ההתנגשות עם תורת היחסות היא בלתי - נמנעת: היחסות הציבה את מהירות האור כגבול העליון למהירות, בעוד שכאן מהירות ההשפעה של חלקיק אחד על משנהו היא אינסופית. ניסוי EPR היה במקורו ניסוי מחשבתי בלבד, שלא היה טעם לבצעו, כי המחלוקת לא הייתה על התוצאות - שני הספינים חייבים לצאת הפוכים - אלא רק על משמעותן. לכאורה מילא הניסוי את תפקידו בכך שגרם עוגמת - נפש גדולה לבוהר ושמחה אין - קץ לאיינשטיין. אבל שנים רבות מאוחר יותר, כששני החברים כבר לא היו בחיים, בא ג'ון סטיוארט בל ומצא סידור מדידות יותר מורכב, שנותן תוצאה אחת אם הפירוש של איינשטיין צודק, ותוצאה שונה אם נכון יותר פירושו של בוהר! מרגע זה, נוצר אתגר מלהיב ... ◄לקריאת המשך המאמר על ניסוי מחשבתי - לחץ כאן...     בנושא...

ניסוי מחשבתי: תקציר◄ ... שאין סיבה מהותית, בעתיד הרחוק, שמערכות בינה מלאכותית "מתוחכמות דיין" יגיעו לסף התקורה הנחוץ ויפתחו סוג כלשהו של מודעות עצמית. מבקריה של גישת עיבוד המידע טוענים כי היא מתעלמת מאופייה הפנומולוגי (תופעתי) של התודעה. הפילוסוף ג'ון סרל ניסח ניסוי מחשבתי בשם "החדר הסיני", שלטענתו מראה כי ראיית התודעה כתהליך חישובי גרידא היא בעייתית. תודעה נטועת גוף תודעה נטועת גוף (אנגלית: embodied cognition) היא תאוריה שבה קיים קשר הדדי בין תהליכי חשיבה לבין הגוף והסביבה שהוא נתון בה. המוח אינו פועל במנותק מחוויותיו של הגוף בכללותו, כמכונה לוגית נבדלת, וכי הבסיס לתודעה הוא אינטרקציה עם העולם. בשורה של מחקרים שנעשו ברחבי העולם הוברר כי חוויותיו של האדם משפיעים על התהליכים הלוגיים שלו ועל תהליך ... ◄לקריאת המשך המאמר על ניסוי מחשבתי - לחץ כאן...     בנושא...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

הצלחה - להיות הצלחה, להיות מספר 1
...לחוש את זה, לראות את זה, להרגיש את זה, להריח את זה, לחוות הצלחה מנטאלית לפני שתחווה הצלחה פיזית. אני מזמין אותך להשתמש בחושים הכי דומיננטיים שלך ובכל האמצעים העומדים לרשותך, בשביל לפתוח במסע שכנוע והסברה, ממש כמו פוליטיקאי... אבל לפני שאתה מתחיל לשכנע את כל העם, יש אדם אחד שאותו אתה צריך לעבור ואת האדם הזה בדרך כלל הכי קשה לשכנע, הוא כמו שומר בגובה 2 מטר וברוחב של מטר שעומד בשער למועדון הכי נחשב בעיר ואותו אתה צריך לשכנע. אתה יודע מי זה? זה אתה! הבן אדם הראשון שתצטרך לשכנע בכך שאתה הכי טוב שיש הוא אתה! ועד שלא תשכנע את עצמך בכך לא תוכל לשכנע אף אחד בכך. כל מי שהיה הצלחה ועדיין הצלחה, כל כוכב אמיתי שאי פעם היה קיים, עבר את השלב הזה שנקרא שכנוע עצמי. כל כוכב כזה כבר היה מספר 1 הרבה לפני שהכרת אותו. מדונה, מייקל ג'ורדן, מייקל ג'קסון, מוחמד עלי, אובמה, כל האנשים הנפלאים האלה עשו את זה בשלבים הראשונים של הקריירה. אחרי שעברת את השלב הזה, ישנם עוד שלושה שלבים עיקריים שעליך לעבור. כולם קשורים ללמידה... לחץ להמשך...

שלום עולמי, ושאלות על המציאות
...הזה אבל אין הכוונה לקו אדום שאינו תקין שזוהי קיצוניות לא נורמלית לאחד הצדדים. איזון כזה יכול לעשות את האדם מאושר מאוד. השאלה, היא איך אנשים עם דעות מנוגדות יכולים לעשות שלום? ניקח מדינות שנלחמות, האם הם לקחו את כל הגורמים בחשבון? מדוע הם נלחמים? עם מי הם נלחמים? האם צריך להיות ההיפך? אולי בכלל אין על מה להילחם? אולי צריך לקבל את דעת השונה? אולי יש הסכמה כלשהי שכל הספקות והניגודים והמחלוקות מכוח אותה הסכמה כלשהי יזוזו הצידה? חומר למחשבה. ועכשיו נעבור לשאלות: מהי המציאות והאם התמונה המלאה של המציאות זה דבר אחד? מהי המציאות המוכרת? זה סך כל המרכיבים של המציאות A-Z אוקי, גם נניח 9-0. כל אלה מרכיבים את המציאות. עכשיו, האם התמונה המלאה של המציאות זה דבר אחד? כל דעה היא ניסיון לבטא את המציאות, כך שאין נכון או לא נכון, אמת או שקר, יש רק מוסר שהוא אצל בני האדם שלפיו הכללים אמת ושקר נכון ולא נכון חלים עליו וכך האדם יכול לחיות בצורה נורמלית, בריאה ותקינה. זו דעתי. כי אין שום אינדיקציה להגיד על דעות... לחץ להמשך...

בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?
...עובד אצל הרצון העצמי שלו. נדמה לאדם שהוא חופשי ועושה את מה שהוא רוצה. אדם עושה את מה שהוא רוצה והוא עבד של הרצון שלו. אדם רוצה ככה ויכול לרצות אחרת וכדי שירצה אחרת צריך שיהיה לו רצון לרצות אחרת. מי שבסוף מחליט אם ללכת ימינה / שמאלה זה הרצון. אף אחד בעולם לא בחר ברצון שלו. האדם נוצר עם רצון. הרצון הזה הוא בית הכלא בגדול בעולם. אין לך אפשרות לברוח תקנה את זה תרגיש רע. לא משנה מה תעשה תרגיש רע. הרצון מאמלל אותו. אם יש לו רצון הוא לא יכול להיות מאושר. גם בתוך החלום הוא רוצה רצונות, בתוך החלום מי שיתבונן האדם קיים, זו דמות וירטואלית הקיימת ברמת התודעה וגם שם יש לו רצון. לא משנה מה האדם עושה. בתוך החלום יש רצונות. אף אחד לא יכול לבחור אחרת ממה שהוא רוצה. הרצון שלך לצאת מבית כלא הוא רצון לרצות להפסיק לרצות גם רצון. איך תצא בלי לרצות. יש כאן פרדוקס שלא נותן לך לצאת. הרצון לצאת גם שיעבוד. כל מה שאדם ירצה זה גם רצון. הרצון מלווה אותו לכל מקום. כל הזמן שאדם רוצה הוא בבית כלא. ואעפ"כ נשאלת השאלה מאחר... לחץ להמשך...

רפואה סינית ומערכת החיסון
...גורמים חיצוניים. הריאות שומרות עלינו למעשה מפני חדירת קור או חום מבחוץ אל תוך הגוף. ברגע שהריאות (וגם העור נכנס פה) לא מספיק חזקות, מערכת החיסון הראשונית יכולה להיחדר בקלות וכך גורמים פתולוגים חיצונים יכולים לחדור לגוף וליצור מחלה. מחלות שקשורות למערכת חיסון זו הן התקררות חורף / קיץ, שפעת, התייבשות. מחלות שמגיעות עקב פגעי מזג אויר. אם המחלה שהגיעה לא מטופלת כראוי, יכולה להיות החמרה וחדירה לשכבה עמוקה יותר. למשל התקררות פשוטה שלא טופלה כהלכה והפכה בהמשך לדלקת ריאות. פה כבר מגיע תורה של מערכת החיסון המשנית. האחראי על מערכת זו הוא הכבד. אם הכבד מספיק חזק, הוא ימנע מהגורם הפתלוגי להמשיך ולהכנס פנימה, לרבדים עמוקים יותר של הגוף. מחלות שקשורות למערכת חיסון זו הן דלקות, זיהומים, בעיות פיזיות. הכבד מושפע מאוד מלחצים, כעסים. לכן פעמים רבות כשאנו במצב של לחץ, מצב רוח רע, נראה שאנו נוטים להיות חולים יותר. על מערכת החיסון השלישית אחראי הטחול. הטחול הוא הקיסר של מערכת העיכול. כשאנו בתקופה של תזונה לא... לחץ להמשך...

קשיי למידה
...יחדיו עם הפרעות הקשב או בנפרד אצל תלמידים שונים. לקויות למידה הם הקושי ברכישת מיומנויות הלימוד האקדמיות: הן באות לידי ביטוי כגון בדיסלקציה באיטיות הקריאה, הדיסגרפיה בשיבושים בכתיבה, בדיסקלקוליה הקשורה בחוסר הבנה של מושגים מרכזים במתמטיקה ועוד. משרד החינוך מכיר בקשיים אלו ותלמידים אלו צריכים לעבור אבחון וישיבה פדגוגית בית ספרית ובה ניתן להעניק להם התאמות מתאימות ללמידתם. כך או כך, תלמידים אלו במהלך הלמידה בבית הספר - במידה ואינם מאובחנים ומטופלים כראוי, עלולים לצבור תסכולים רבים; הם אינם יודעים להסביר לעצמם מדוע הם שונים מהאחרים? מדוע הם אינם מצליחים בלימודים? וישנה פגיעה בדימוי העצמי שלהם. משם הדרך שלהם להפרעות התנהגות בכיתה היא קצרה ביותר. מה יעזור להם להצליח בלמידה? ראשית קיומם של חוקים / כללים ברורים, רצוי שיהיו מעט חוקים אך חוקים אלו יהיו ברורים מאוד ואותם יאכפו בעקביות. במידה והחוק לא יאכף בעקביות הנזק שלו גדול מהתועלת שבו. שנית - תלמידים אלו לא מסתדרים עם הפתעות בלמידה. בראש שלהם יש... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על ניסוי מחשבתי ועל כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של ייעוץ אישי, טיפול רגשי, מאמן אישי למציאת זוגיות, אימון אישי לאורח חיים בריא, קואצ'ר מומלץ, אימון אישי לקשב וריכוז, פסיכותרפיה הוליסטית, טיפול אישי מומלץ בנושא ניסוי מחשבתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.4063 שניות
עכשיו 31_07_2014 השעה 18:32:27
wesi4