תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

ניסוי מחשבתי: תקציר◄ ... זה. שנים רבות מאוחר יותר בא ג'ון בל ומצא סידור מדידות קצת יותר מורכב, שבעזרת אי - שוויון מתמטי שולל לחלוטין את האפשרות שאיינשטיין נטה לה, דהיינו ששני החלקיקים יצאו לדרכם מתואמים מראש. ניסוי EPR היה במקורו ניסוי מחשבתי בלבד, אבל מהרגע שג'ון בל ניסח אותו בצורה המאפשרת להבדיל בין השקפותיהם של איינשטיין ובוהר, הוא הפך לאתגר מעניין לפיסיקאים הניסיוניים. ואכן, החל משנות השמונים נעשה הניסוי פעמים רבות והתוצאות חזרו ואוששו את תורת הקוונטים. מאז, היכולת של אירוע אחד להשפיע מיידית על אירוע אחר תוך סתירה עקיפה לתורת היחסות ("נון - לוקאליות"), נעשתה לחלק בלתי - נפרד מעולם הקסמים הקוונטי. מה אומר הניסוי הזה על טבע ... ◄לקריאת המשך המאמר בנושא ניסוי מחשבתי - לחץ כאן...     בנושא...

ניסוי מחשבתי: תקציר◄ ... ניתוח זה הוא שיוצר תודעה עצמית אצל מערכות עיבוד מידע גדולות דיין. מגישה זו עולה שאין סיבה מהותית, בעתיד הרחוק, שמערכות בינה מלאכותית "מתוחכמות דיין" יגיעו לסף התקורה הנחוץ ויפתחו סוג כלשהו של מודעות עצמית. מבקריה של גישת עיבוד המידע טוענים כי היא מתעלמת מאופייה הפנומולוגי (תופעתי) של התודעה. הפילוסוף ג'ון סרל ניסח ניסוי מחשבתי בשם "החדר הסיני", שלטענתו מראה כי ראיית התודעה כתהליך חישובי גרידא היא בעייתית. תודעה נטועת גוף תודעה נטועת גוף (אנגלית: embodied cognition) היא תאוריה שבה קיים קשר הדדי בין תהליכי חשיבה לבין הגוף והסביבה שהוא נתון בה. המוח אינו פועל במנותק מחוויותיו של הגוף בכללותו, כמכונה לוגית נבדלת, וכי הבסיס לתודעה הוא אינטרקציה עם העולם. בשורה של מחקרים שנעשו ברחבי העולם הוברר כי חוויותיו של האדם ... ◄לקריאת המשך המאמר בנושא ניסוי מחשבתי - לחץ כאן...     בנושא...

ניסוי מחשבתי: תקציר◄ ... או קירור עצמים לטמפרטורות קרובות לאפס המוחלט אנו יודעים שכל אנרגיה הכי קטנה היא מאד מאד משמעותית בעבורו ולכן מאד קשה לקרר קירור כל כך עמוק. זהו מימד בעל אנרגיות מאד נמוכות ואם רק נחשוב במחשבה זה כבר אנרגיה יותר מדיי גדולה בשביל להתקיים באותו המימד כל ניסיון לחקור מימד זה באופן ישיר נידון לכישלון כי אפילו המחשבה בניסוי מחשבתי גורם נזק עצום לניסוי באותו מימד נקודה לכן אפשר לומר שזהו מימד הגוון של המציאות מימד הגוון הוא מימד שמאפשר לנו את הצבע לצייר את הציור מימד 123 הוא הדף נייר מימד 4 הוא מימד הזמן שהוא טבעת שמסוגלת לעקם את המרחב לכן הוא הקוויים העקומים שבציור מימד 3 או מימד 2, 3 הוא המימד בו מצוירים כל האובייקטים השונים בציור. שנצלול לתוך מימד מספר אחד אנו מגלים שהניסיון ... ◄לקריאת המשך המאמר בנושא ניסוי מחשבתי - לחץ כאן...     בנושא...

ניסוי מחשבתי: תקציר◄ ... שספג. הנה, אם כן, מה יהיה לנו במאמר זה, שבו חמישה - עשר פרקים. א, הוא הערת - פתיחה מתריסה על אמינותם של ניסויים בספרי - לימוד, ב, מציג את עקרונות היחסות הפרטית באופן גאומטרי, ג, מתעכב לרגע על חשיבותו של מרחב מינקובסקי להבנת היחסות, ד, דן ב"פרדוקס התאומים" הידוע ובפתרונו, ה, מציג גרסה מרחבית של פרדוקס זה, ו, מציג ניסוי מחשבתי שנולד מהכלאת שני הפרדוקסים, ז, - ח, מראים כיצד ההתכווצות היחסותית המפורסמת מתרחשת לפעמים בדרכים הפוכות למצופה, ט, - י, מיישמים את מרחב מינקובסקי להבנת הנאמר, יא מראה איך ניתן להרחיב את מסקנות הפרקים הקודמים גם לתורת היחסות הכללית, יב מציג השערה שלנו בפרשנות היחסות הכללית, יג דן בטבע המרחב - זמן לאור הפרקים הקודמים ו - יד - טו מסיימים בדיון ביקורתי בדיכוטומיה של בכלר בין הפוטנציאליזם ... ◄לקריאת המשך המאמר בנושא ניסוי מחשבתי - לחץ כאן...     בנושא...

ניסוי מחשבתי: תקציר◄ ... של החלקיק השני, אחת היא כמה הוא מרוחק! זה היה תעלול נבזי אבל מוחץ, כי ההתנגשות עם תורת היחסות היא בלתי - נמנעת: היחסות הציבה את מהירות האור כגבול העליון למהירות, בעוד שכאן מהירות ההשפעה של חלקיק אחד על משנהו היא אינסופית. ניסוי EPR היה במקורו ניסוי מחשבתי בלבד, שלא היה טעם לבצעו, כי המחלוקת לא הייתה על התוצאות - שני הספינים חייבים לצאת הפוכים - אלא רק על משמעותן. לכאורה מילא הניסוי את תפקידו בכך שגרם עוגמת - נפש גדולה לבוהר ושמחה אין - קץ לאיינשטיין. אבל שנים רבות מאוחר יותר, כששני החברים כבר לא היו בחיים, בא ג'ון סטיוארט בל ומצא סידור מדידות יותר מורכב, שנותן תוצאה אחת אם הפירוש של איינשטיין צודק, ותוצאה שונה אם נכון יותר פירושו של בוהר! מרגע זה, נוצר אתגר מלהיב לפיזיקאים ... ◄לקריאת המשך המאמר בנושא ניסוי מחשבתי - לחץ כאן...     בנושא...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

בודהיזם - הגישה הבודהיסטית בנוגע לאלוהים
...על ידי התאיסטים להתוודות שזו תעלומה: "מקור הרוע המוסרי שוכן חבוי לעד עם תעלומת החרות האנושית" (J.R. Hick, Philosophy of Religion ). כך, קיימת התעלומה או הסתירה של שכינה שמימית (האלוהים) עם חרות אנושית, וכמו כן, התעלומה של הסתירה בין האמונה בטוב שמימי וקיום רוע מסוים. מתוך שני טעונים אלו של הבודהיסטים נגד התאיזם ניתן לראות שבעוד חלק מהאופנישדות (Upanishads) מחזיקים בדעה ש"העולם אפוף באלוהים" (Isavasyamidam Sarvam), הבודהיזם אומר ש"העולם היה חסר מפלט או מחסה והוא ללא אלוהים" (attano loko anabhissaro) טיעונים אחרים הזכרתי עד כה רק את שני הטיעונים המרכזיים שנמצאים בכתבים הקאנונים ואותם ניתן לייחס לבודהה עצמו. אך הספרות המאוחרת יותר הן הטרוודית (Theravada) והן המהיאנית (Mahayana) מציעה שפע טיעונים נוספים כנגד הרעיון של 'אלוהים בורא ישותי' (Isvara), ובצדם טיעונים בעד האתיאיזם והאמת שבו. מלבד זאת, ישנם טיעונים נוספים המראים את הטעות שבטיעונים התאיסטים לקיום אלוהים. אם ניקח לדוגמא את הטיעון התאיסטי... לחץ להמשך...

אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
...לי בחירה חופשית, כן או לא? ואדם שיש לו קצת שכל בקודקודו, אז עד שהוא חוקר כבר אם יש לו בחירה חופשית, מי שיש לו מעט שכל בקודקודו, שישאל האם בכלל יש דבר כזה בחירה חופשית? מי שיתבונן מנקודת מבט אמיתית, יראה שאין בעולם שלנו, בשום מקום, שום בחירה חופשית, בשום מקום, אף פעם, כולל לאלוהים עצמו, ואלוהים זה לא מישהו, ברגע שאנו עושים האנשה לכח שמניע את העולם, אנו קוראים לו אלוהים. ונסביר למה אין בחירה חופשית, וברור שאם לאלוהים אין בחירה חופשית, ממילא גם לאדם אין בחירה חופשית. העניין הוא די פשוט, מהי בעצם בחירה חופשית, היא הגדרה, זה אומר שלאדם יש רצון, יש לו כמה התלבטויות, והוא בוחר לעשות כך או אחרת. זאת אומרת שהאדם מתלבט ובוחר מה לעשות וזה הרי ברור לגמרי שלאדם אין בחירה חופשית, ולמה אין לו בחירה חופשית? כי הוא לא בוחר את הרצון של עצמו, בסופו של דבר כשי שהוא יעשה משהו, הוא צריך לרצות אותו. ומה גורם לאדם לרצות את הדבר הזה ולא דבר אחר? רצון פנימי יותר! אבל מה יוצר את הרצון הפנימי יותר? רצון פנימי עוד יותר... לחץ להמשך...

המספר שלוש עשרה - למה התנגדה היהדות למספר 12?
...12 אבנים הם? ואיפה האבן ה - 13? המעיין בכתובים ובבגדי הכהן הגדול יראה שיש 12 אבנים בחושן המשפט על לב אהרון, (שמות כ"ח פס' טו, - ל) כאשר בכל אחת מהאבנים הללו כתוב אחד משמות השבטים. ועוד 2 חצאי אבנים הנמצאות על כתפות האפוד, כאשר על כל אחת מהן כתובים רק 6 שמות משמות השבטים, (עיין שמות כ"ח פס' ו - י"ד) רק בהתחברן יחד נמצאו כל שמות השבטים בשלמותם. צא וחשב הרי 12 אבנים שלמות בחושן המשפט הוסף עליהן 2 חצאים, והנה תוקן ה"פירוד" של השבטים בתוספת ה"אבן ה - 13" (שרק בהתחברן - הן שלמות אחת) כתוספת: מומלץ לעיין בספר 'צפונות התורה' חלק ג' של הרב יניב בעמודים 145 עד 155 (11 עמודים!) ולראות את הגילוי הגאוני המראה כי כל שורה וכל טור בשמות 12 האבנים קשורים בקשר אמיץ למספר 13! כמעט כל חיבור כל חלק לכל הצורות האפשריות הן מבוססות על הגורם (הכופל של המספר) 13. מדהים!!!! "נס פורים" הנס שייזכר לנצח אימתי נפל הפור? הוי אומר: "בשלושה עשר לחודש שנים עשר..." (אסתר ג יג) ב - 13 לחודש 12. מצד אחד הוא חודש 12, "אז" תתחולל... לחץ להמשך...

התפתחות אישית - מבוא להתפתחות אישית
...הוא יכול לנצל את משאביו באפקטיביות. ישנן חמש סיבות פשוטות וברורות מאוד לשאלה - למה אנשים מעוניינים לשפר את עצמם ע"י עבודה עצמית והתפתחות אישית: ראשית, לא ניתן להתכחש לעובדה שהדבר שהכי מעניין את כולנו זה החיים שלנו היום ומה יהיה איתם בעתיד והצורך הטבעי ביותר שלנו הוא להיות יותר ממה שאנחנו היום. שנית, המונים בעולם כבר מפנימים את העובדה שהם עצמם מהווים את הנכס החשוב והיקר ביותר שיש להם. שלישית, המדע מפנה בשנים האחרונות תשומת לב גבוהה מאוד לנושא של חקר המוח וחקר הפוטנציאל האנושי ומגלה כי האדם מנצל אחוז קטן מאוד מהפוטנציאל שלו. רביעית, ישנה מגמה של דרישה לחיות באיכות חיים גבוהה יותר ובכלל זה אנשים רוצים יותר כסף, יותר בריאות, יותר יופי ויותר זמן. ואחרונה, המשמעות של חינוך והחשיבות של חינוך הולכת וגוברת ובכלל זה, יותר ויותר מבינים שהחינוך המתקבל במערכת החינוך הפורמאלית אינו מספיק. משהו שם חסר, כי אחרת כל מי שלמד מספיק היה צריך להיות עכשיו עשיר ומצליח והעולם כבר העיד שהדבר הוא לא נכון. סיבות אלה... לחץ להמשך...

איך להפוך מחשבה למעשה?
איך להפוך מחשבה למעשה? הפוך את המחשבות שלך למעשים. הפוך את המחשבות שלך לדברים מוחשיים, גם דברים קטנים העיקר שיהיו מוחשיים. בסופו של דבר הרצונות שלך יהפכו למציאות שלך שאליה אתה רוצה להגיע. אם אתה רוצה משהו וחושב על משהו, אל תסתפק בכך, הפוך אותו למוחשי, אפילו בדבר הקטן ביותר. רשום אותו לעצמך, דבר עליו, חשוב עליו יותר, פרק אותו לגורמים ונסה לעשות כל חלק קטן ממנו, קרא עליו מידע נוסף, דבר עליו עם אחרים, קבע לך זמן קבוע במשך היום שבו אתה עוסק באותו רצון. אפילו דקה בודדת, אפילו תוך כדי משהו אחר. העיקר שתהפוך את המחשבה למעשה. מעשה אחד קטן גורר אחריו הצלחה גדולה. כל פעולה חיובית הכי קטנה שתצליח לעשות תקדם אותך אל המטרות הגדולות שהצבת לעצמך, העיקר שתעשה אותן. הפוך את מחשבותיך למעשים, אפילו הקטנים ביותר, העיקר שהמחשבה והרצון יהפוך למעשה עד שתגשים את הרצון במלואו.... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של מאמן אישי לפרישה, אימון אישי לבני נוער, מומלץ, מאמן למציאת עבודה, מאמן אישי לילדים, אימון אישי לקשב וריכוז, מגשר, מאמן מכירות בתחום ניסוי מחשבתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 4.9688 שניות
עכשיו 19_09_2014 השעה 18:50:01
wesi4