... מסיבות רבות, רובן חברתיות, סוג של צנזורה עצמית, מוסרנית מקומית. מהדעות החברתיות שפרויד עצמו יוצא נגדן בכמה ממאמריו. דבר המזכיר את
ההתנגדות לכתביו בווינה כשקוראיו הראשונים ואחר כך הציבור שגילה מה כתוב בספריו שאל איך הוא מעז לחשוב מחשבות ... להגיד שהוא ירפא אותנו. איך הוא מעז לחשוב על תינוק כיצור מיני. איך הוא מעז לחשוב בכלל, מה הוא חושב שהוא. מרתק לקרוא את פרויד עצמו.
בניגוד לדעה הרווחת הוא מצטייר כאדם בעל שאר רוח רחב אופקים וחסר שיפוטיות בצורה מוחלטת. המאמרים החלו להתפרסם ב 1905 והקדמה, הפתיחות והעמדה
הנוגדת למחשבת בני זמנו מעוררת כבוד. כל ההכפשות באו כנראה מאלו שלא היו מסוגלים להיפתח לניסוחים שלו, גם אם ... הם מיניים הייתה טלטלה גדולה במחשבה. עד היום רוב האמהות מעדיפות שלא ליחס לתינוקן הנאות מיניות ישירות. גילוי המיניות הילדית חתרנית
ונוגדת את מטרת הפרו ורבו "הטבעית" כפי שחשבו. בספר החדש כונסו מאמרים שונים. חטיבה מרכזית היא שלושת ... זה מזה ביחסם לדחף המיני המייחד אותם. מקצתם מקבלים את האינוורסיה כדבר מובן מאליו ותופסים את עצמם כבני אדם נורמלים... אחרים מתקוממים
נגד עובדת האינוורסיה וחשים אותה ככפיה חולנית. " הבחנה די מקדימה את זמנה בהתחשב שלא היו מספיק הומואים ... כשקוראים אותו לעומק. הוא משתמש במלים שהיו נהוגות בזמנו, אך כדי להפריך דעה קדומה. במקום אחר הוא אומר שאינוורטים הם אנשים מוסריים
כנגד הדעה שהייתה מקובלת שחיברה חוסר מוסר למיניות שונה. הוא מנסה להסביר, לא
להתנגד. את האנרגיה הנפשית הוא מחלק לאקטיבית פסיבית (לא במובן המיני ההומוסקסואלי) הוא מדבר על זוגות המכילים ... אי ציות להוראות המוסר" כשהוא מדבר על הסיפוק המיני החוקי הוא אומר: "אם נאסור כל פעילות מינית חוץ מזו של הנישואין מספר האנשים שיתייצבו
בניגוד גלוי לדרישות התרבות יתרבה לאין שיעור" במקום אחר, בהמשך, הוא אומר דברים שקשה לנו, שאנחנו לא רוצים ...