ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






זן בודהיזם - מבוא
... זה תורגם לסינית כ"צ'אן", ואחר כך עבר לשפה הקוריאנית כ"סאון" או סון, לוייטנאמית כ"תיאן", וליפנית כ"זן". לפי סיפורי המסורת, הזן נוסד בסין על ידי נזיר בודהיסטי מרכז אסייתי או הודי, בודהידהרמה (דארומה ביפנית). הוא היה ה - 28 בשושלת מתלמידו של בודהה קאסייפה. הוא נסע ... לפי המסורת של השאולין קונג פו בודהידרמה פיתח את התורה במערה בה ישב. כמו כן הוא הביא להתפתחות צורת הספרות הפופולרית 'וושיה'. מאוחר יותר, נזירים קוריאנים הלומדים בסין למדו את מה שהיה ידוע אז כצ'אן, שכבר הושפע במידת מה על ידי הטאואיזם הסיני. לאחר שהמסורת התפשטה לקוריאה, היא נקראה סאון. נזירים קוריאנים הביאו את הזן ליפן בערך במאה ה - 7, שם היא נקראה זן. על אף שהזן הגיע מוקדם ליפן הוא לא שגשג עד המאה ה - 12 כאשר ... ההודים. בהודו, המסורת של המנדיקנט (הקבצן הקדוש) היא ששלטה, אך בסין גורמים חברתיים הביאו לפיתוחו של המקדש ולמערכת מרכזי חינוך שבה אב המנזר והנזירים כולם ביצעו פעולות יום - יומיות. אלה כללו גינון למזון או חקלאות, נגרות, אדריכלות, עקרות בית, ניהול, והתמחות ברפואה עממית. ... הייתה כל כך גדולה שכל מורי הרינזאי בהווה הם ממשכי דרכו. הקואין סידר את הקואנים לשיטה סדורה אחת שהיא הבסיס עד היום לתרגול ברינזאי זן. זרם הסוטו נזיר זרם הסוטו מתרגל קיבוץ נדבות, אראשייאמה, טוקיו. - זן בודהיזם זרם הסוטו (קאודונג בסינית) הועברה מסין ליפן על ידי המורה איהיי דוגן (1200-1253). דוגן הפך לנזיר בהר איהאי של זרם הטנדאי. לאחר שהתעורר בו הספק הוא הלך ללמוד במנזרו של אייסיי. מאחר שאייסיי היה כבר זקן המורה שלו היה מיו - זן ... הזרם הגדול והפופולרי ביותר ביפן. קודו סאוואקי נחשב אחד המורים הבולטים ביפן של המאה ה - 20. זרם האובאקו אובאקו הונהגה במאה ה - 17 על ידי אינגן, נזיר סיני. המנזר הראשי של זרם האובאקו הוא מאם - פוקוג'י שבעיר אוג'י. הזרם נובע מהזן שהיה נהוג בסין של שושלת מינג. זרם אובאקו משלב ... המתומן, ועל כך שאינו מדגיש את הלימוד של הקנון הבודהיסטי המסורתי, וכן שהוא אינו מעוניין בפילוסופיה הבודהיסטית באופן כללי. למעשה, לרוב המורים, הנזירים והמרכזים של הזן יש קשרים טובים עם האסכולות הבודהיסטיות האחרות ולעתים הם אף משתפים פעולה עימם. בפועל מנזרי ומרכזי הזן ... חגים בודהיסטים, למשל יום הולדתו של גאוטמה בודהה, יום ההארה שלו, יום מותו, טקסים להעלאת זכרו של הארהט. ברוב המרכזים המסורתיים הנזרים והלא נזירים מקבלים על עצמם את עיקרי הדת. הלא נזירים מקבלים על עצמם לרוב את חמשת העיקרים (הכללים). מתנזרים בזרם הסוטו למשל מקבלים על עצמם גרסה מורחבת של 16 עיקרים של הבודהיסאטווה. בכניסתם למנזר הנזירים מקבלים על עצמם גם את כל התקנות של המנזר. קבלה של הכללים האלו היא קבלה של ה"סילה" או חוקי המוסר הבודהיסטים. לפי התפיסה בזן ... 5 דקות מדי יום עבור בעלי בתים הוא דבר מועיל. המפתח הוא הסדירות היומית, מאחר שהזן מלמד כי האגו יתנגד באופן טבעי, והמשמעת של הסדירות היא חיונית. נזירי זן פעילים עשויים להעביר 4-6 פעמים של זאזן, 30-40 דקות כל אחד מדי יום, ביום רגיל. בזמן ההתבודדות החודשית, באורך של יום, 3, 5 ... על הרגליים. מקובל כי מורו של דוגן, רוג'ינג, העביר פחות מ - 4 שעות מדי לילה בשינה, כשהוא מעביר את זמנו בזאזן. אולם, למעשה, אין זה יוצא דופן כי הנזיר יישן בזמן הזאזן. כמה חוקרי מדיטציה העלו תאוריות, כי מומחי זן שמסוגלים להגיע לרמות העמוקות יותר של הסאמאדהי במדיטציה בעצם ...
תרגול עצמי שיטה תובנה הגדולה ביותר שירות פגישות העצמי הסבר
על הדברים החשובים באמת / חיים שפירא
... ספרייה מרשימה של ספרי בישול על מדף מטבחה, הזמן מיד מקום במסעדה" אך לא על ספרי בישול הולך לדבר שפירא. במקום השני עומדים ספרי ההדרכה לאושר. "מהות האושר", "בזכות האושר", "אושר בעזרת קבלה", "החסיד שמכר את המרצדס" ו"הנזירה שקנתה יגואר". "פרוזאק במקום פרויד", "אפלטון במקום פרוזאק", "מי הרים ...
תפיסות אתה מאושר הוכחות לכך שאין אלוהים הוכחות שיש אלוהים מטרה הבדל אלוהים קיים נזירים
בודהיזם - השושלת - 1
... במחנה הבקתות של בני הקררי. מספר נזירים נאספו יחד בתום הארוחה, לאחר סבב נדבות המזון, וביושבם בביתן שבין בקתות הקררי ניהלו ביניהם דיון ... התיישב על המושב המוכן ואמר: "נזירים, על מה שוחחתם כשישבתם יחד? לאיזה דיון הפרעתי?" והם סיפרו לו. 1.3 "ובכן נזירים, האם תרצו לשמוע דרשה נאותה על חיים קודמים?" "אדוני, זה הזמן הנכון! הוא - אשר - הלך, זה הזמן ... ישא דרשה נאותה על חיים קודמים, הנזירים יאזינו לה ויזכרו אותה!" "אם כן, נזירים, האזינו, שימו לב היטב ואני אדבר." "כן אדוני", השיבו הנזירים, והבודהה אמר: 1.4 "נזירים, לפני תשעים ואחד עידנים המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות ויפסי הופיע בעולם. לפני שלושים ואחד ... קקוסנדהה, קונאגמנה וקספה. ונזירים, בעידן המבורך הנוכחי הופעתי גם אני בעולם כבודהה ער בשלמות. 1.5 הבודהה ויפסי נולד למעמד בני - ... וכך גם הבודהה קספה. ואני, נזירים, אשר כעת הארהנט, הבודהה הער בשלמות, נולדתי למעמד בני - לוחמים והופעתי במשפחת בני - לוחמים. 1.6 ... של מאה אלף ואחת של שמונים אלף נזירים, ובכל האסיפות הללו כולם היו ארהנטים. הבודהה סיקהי קיים שלוש אסיפות של תלמידים: אחת של מאה אלף, אחת של שמונים אלף ואחת של שיבעים אלף נזירים - כולם ארהנטים. הבודהה וסבהו קיים שלוש אסיפות: אחת של שמונים אלף, אחת של שיבעים אלף ואחת של שישים אלף נזירים - כולם ארהנטים. הבודהה קקוסנדהה קיים אסיפה אחת: ארבעים אלף נזירים - כולם ארהנטים. הבודהה קונאגמנה קיים אסיפה אחת: שלושים אלף נזירים - כולם ארהנטים. הבודהה קספה קיים אסיפה אחת: עשרים אלף נזירים - כולם ארהנטים. ואני, נזירים, קיימתי אסיפה אחת של תלמידים, אלף מאתיים וחמישים נזירים, ובאסיפה יחידה זו כולם היו ארהנטים. 1.11 המלווה האישי של הבודהה ויפסי היה הנזיר אסוקה, של הבודהה סיקהי היה קהמנקרה, של הבודהה וסבהו היה אופסנקה, של הבודהה קקוסנדהה היה וודהיג'ה, של ... קיקי, בירתו היתה ואראנסי. וכעת, נזירים, אבי היה המלך סודהודנה, אמי היתה המלכה מאיא, ובירת הממלכה היא קפילבטהו." כך אמר הבודהה, ואז הוא - ... הלך, התעורר דיון חדש בין הנזירים: 'זה נפלא, חברים, זה מדהים, כוחו ויכולתו האדירים של הטטהאגטה - הדרך בה הוא נזכר בבודהות הקודמים ... הזה? ' זו היתה השיחה של אותם נזירים אשר לאחר מכן הופרעה. 1.14 אז הבודהה, בצאתו מן ההתבודדות של זמן המנוחה, הלך אל ביתן הקררי והתיישב על המושב המוכן. ואז אמר: "נזירים, על מה שוחחתם כשישבתם יחד? לאיזה דיון הפרעתי?" והנזירים סיפרו לו. 1.15 "הטטהאגטה מבין את הדברים האלה... באמצעות הבנתו החודרת של עקרונות הדהמה, ובנוסף גם ישויות שמיימיות סיפרו לו. ובכן, נזירים, האם אתם מעוניינים לשמוע עוד על חיים קודמים?" "אדוני, זה הזמן הנכון! הוא - אשר - הלך, זה הזמן ... ישא דרשה נאותה על חיים קודמים, הנזירים יאזינו לה ויזכרו אותה!" "אם כן, נזירים, האזינו, שימו לב היטב ואני אדבר." "כן אדוני", השיבו הנזירים, והבודהה אמר: 1.16 "נזירים, לפני תשעים ואחד עידנים המכובד, הארהנט, הבודהה הער בשלמות ויפסי הופיע בעולם. הוא נולד למעמד בני - ... של מאה אלף ואחת של שמונים אלף נזירים - כולם ארהנטים. עוזרו האישי הראשי היה הנזיר אסוקה. אביו היה המלך בנדהומא, אמו היתה המלכה בנדהומטי. בירתו של המלך היתה בנדהומטי. כללי הבודהיסטה ...
שדים יגון במיטה לזכור תאווה התחזקות זקנה ייאוש
בודהיזם - ביסוס הקשב - 2
... בהרגשות (vedannupassan) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות? הנה נזיר, כאשר הוא חווה הרגשה נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה נעימה. ' [29] כאשר הוא חווה הרגשה לא נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא נעימה. ' [30] כאשר הוא חווה הרגשה שאינה - ... הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות. התבוננות בתודעה (cittnupassan) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה? [35] הנה נזיר מבין היטב תודעה אחוזת תשוקה כתודעה אחוזת תשוקה והוא מבין היטב תודעה נטולת תשוקה כתודעה נטולת תשוקה, הוא מבין היטב תודעה אחוזת שנאה כתודעה אחוזת שנאה והוא מבין היטב תודעה ... הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה. התבוננות בתכני - תודעה - חמש ההפרעות (dhammnupassan nvaraapabba) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה? [45] הנה, נזיר מתבונן בתכני - תודעה ביחס לחמש ההפרעות. [46] כיצד הוא עושה זאת? הנה, נזירים, בכל פעם שתאווה חושית [47] נמצאת בו, הנזיר יודע: 'תאווה חושית נמצאת בי. ' בכל פעם שאין בו תאווה חושית, הנזיר יודע: 'אין בי תאווה חושית. ' והוא יודע כיצד תאווה חושית שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד תאווה חושית שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד תאווה חושית שנזנחה לא תופיע עוד ... [48] בכל פעם שסלידה [49] נמצאת בו, הנזיר יודע: 'סלידה נמצאת בי. ' בכל פעם שאין בו סלידה, הנזיר יודע: 'אין בי סלידה. ' והוא יודע כיצד סלידה שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד סלידה שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד סלידה שנזנחה לא תופיע עוד בעתיד. בכל פעם שעייפות - ועצלות [50] נמצאות בו, הנזיר יודע: 'עייפות - ועצלות נמצאות בי. ' בכל פעם שאין בו עייפות - ועצלות, הנזיר יודע: 'אין בי עייפות - ועצלות. ' והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שעדיין לא הופיעו מופיעות, והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שכבר הופיעו נזנחות, והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות ... שדאגה - וחוסר - מנוחה [51] נמצאות בו, הנזיר יודע: 'דאגה - וחוסר - מנוחה נמצאות בי. ' בכל פעם שאין בו דאגה - וחוסר - מנוחה, הנזיר יודע: 'אין בי דאגה - וחוסר - מנוחה. ' והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שעדיין לא הופיעו מופיעות, והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שכבר הופיעו נזנחות, והוא יודע כיצד ... עוד בעתיד. בכל פעם שספק [52] נמצא בו, הנזיר יודע: 'ספק נמצא בי. ' בכל פעם שאין בו ספק, הנזיר יודע: 'אין בי ספק. ' והוא יודע כיצד ספק שעדיין לא הופיע מופיע, והוא יודע כיצד ספק שכבר הופיע נזנח, והוא יודע כיצד ספק שנזנח לא יופיע עוד בעתיד. כך הוא מתבונן בתכני - תודעה ... הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה. התבוננות בתכני - תודעה - חמשת המצרפים (dhammnupassan khandhapabba) I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות. [54] כיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות? הנה,
איזון התאמצות יגון קשיים באמת מה הוא יודע סבל תחושה מנטלית
בודהיזם - ביסוס הקשב - 1
... פעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו בעיר מסחר בשם קמאסדהמה ושם פנה הבודהה אל הנזירים: "נזירים!" "אדוני", הם השיבו. והבודהה אמר: "נזירים, זוהי הדרך האחת [2] לטיהור התודעה, להתגברות על צער וייאוש, להעלמת ... הנכונה, [3] להגשמת ניבאנה - והיא ביסוס הקשב בארבע בחינות. [4] מהן הארבע? הנה, נזירים, נזיר [5] מתבונן בגוף כגוף, [6] במרץ, בקשב והבנה מלאה, [7] לאחר שהניח לתשוקה ... כלפי העולם. ' התבוננות בגוף - החלק על קשב לנשימה (kynupassan npnapabba) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף? הנה נזיר, לאחר שהלך אל יער או לרגלות עץ, או אל מקום שומם, [12] יושב בסיכול ... אני אשאף'. [18] הוא מאמן את עצמו כך: 'עם תהליכים גופניים רגועים, אני אנשוף'. נזירים, בדיוק כפי שחרט עץ מיומן או שולייתו, בזמן שהוא חורט חריטה ארוכה הוא ... ארוכה, או בזמן שהוא חורט חריטה קצרה, הוא מודע לכך שהוא חורט חריטה קצרה, כך גם נזיר, כאשר הוא שואף שאיפה ארוכה הוא מבין היטב: 'אני שואף שאיפה ארוכה'. ... שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - ארבע התנוחות (kynupassan iriypathapabba) I.בנוסף, נזירים, כאשר נזיר הולך, הוא מבין היטב: 'אני הולך'. כאשר הוא עומד, הוא מבין היטב: 'אני ... במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. [23] בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - הבנה מלאה (kynupassan sampajnapabba) I.בנוסף, נזירים, כאשר נזיר הולך קדימה או אחורה, הוא עושה זאת עם הבנה מלאה, [24] כאשר הוא מביט ... שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - חלקי הגוף, התבוננות בדוחה (kynupassan paiklamanasikrapabba) I.בנוסף, נזירים, נזיר סוקר [25] את הגוף הזה מכפות רגליו מעלה, ומקודקוד ראשו מטה, כעטוי בעור ... גבעות, זה אורז שדה, זה מאש, זו שעועית, זו אפונה, זה סומסום, זה אורז מקולף", כך, נזירים, גם נזיר סוקר את הגוף: "בגוף זה מצויים שערות ראש, שערות גוף, ציפורניים, שיניים, ... שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בגוף כגוף. התבוננות בגוף - ארבע היסודות (kynupassan dhtumanasikrapabba) I.בנוסף, נזירים, נזיר סוקר את הגוף, באיזו תנוחה שהוא נמצא בה, על פי המאפיינים של כל יסוד: ... השוליה שלו, לאחר ששחט פרה, היה יושב בצומת דרכים עם הגוויה המבותרת לנתחים, כך גם נזיר סוקר את הגוף באיזו תנוחה שהוא נמצא בה, על פי המאפיינים של כל יסוד: ... שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים,
רוגע הקשבה התודעה תהליכים כאבים יכולת דמעות פנימית וחיצונית
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 1
... 1. סל קוד המשמעת, הוינאיה (Vinya Pitaka) סל הוינאיה כולל את ההוראות אותם נתן לנזירים ולנזירות שהיו תלמידיו הכוללים קוד התנהגות אתי. כללים אלו ניתנו בהדרגה בתגובה לאירועים שונים שארעו בעיקר בחלק השני של 45 שנות ... ובנוסף חלק שנקרא 'פטהימוקהה' (Patimokkha) הכולל את רשימת כללי ההתנהגות של הנזירים, וחלק נוסף שכולל את כללי הנזירות (Bhikkhuni Vinaya). 2. סל השיחות, הסוטות (Sutta Pitaka) סל הסוטות נכלל הלימוד בו הבודהה מסביר מאפיינים מעשיים לתרגול שלווה, ריכוז ותובנה בשיחות שונות בהם השתתפו נזירים ואנשים מן השורה. סל הסוטות מחולק לחמישה קבצים של שיחות הנבדלות בעיקר על פי אורכן (, Digha Nikaya Majjhima Nikaya, ... לבטח היו אמורים להיות כללים לשמירה שלהם בוינאיה (vinaya), קוד ההתנהגות של הנזירים. מאחר ולא קיימים כללים מסוג זה אלא רק בדבר לימוד ושימור טקסטים אוראליים אנו יכולים להניח שלא העלו את הטקסטים על כתב ... במקרה אחד נכתב שבטקסט מסויים בשם Rjavamsa, נאמר (vuttam) שהבודהה נדד עם 500 נזירים, אך בהקדשה (inscription) נאמר (vuttam) שבעצם היו 20,000 נזירים. הקדשה היא טקסט כתוב בהגדרה ולכן מתחייב שמשמעות הפועל vuttam יורחב למספר אפשרויות של תקשורת. מאחר ובמסורת זו הדימויים ... גם להבטיח שתהיה זמינה לדורות הבאים. הבודהה רצה להבטיח שאכן הסנגהה, מסדר קהילת הנזירים, מבוססת דיה כדי להמשיך לשמר ולהפיץ את הלימוד שכונן והצהיר: "לא אכנס לניבאנה סופית עד שהחיים הרוחניים האלו יהיו ... ה'שומעים [18] ' (rvaka) טענו ששמעו ישירות את הדברים מהבודהה עצמו, וקהילת הנזירים - הסנגהה [19] (Sangha) עשתה מאמצים רבים כדי לשמר את המילים האלו. כך המקור והסמכות הראשונה היה הבודהה וקהילת הנזירים נשאה את מילותיו במשך דורות. הבודהה הביע את עמדתו לגבי טקסטים אוראליים וכתובים ביחס לאותנטיות שלהם, לסמכות שלהם ... ללימוד: כאשר בני קאספוטה שמעו שהבודהה הגיע, הם הלכו אליו ושאלו אותו: "אדוני, נזירים וברהמינים שונים מגיעים לקסאפוטה, הם מסבירים את תורתם ומדברים בטובתה בעוד הם מבזים ומגנים את תורתם של אחרים. וגם נזירים וברהמינים אחרים מגיעים לקאספוטה ואף הם מדברים בטובת תורתם בעוד הם מבזים ומגנים את תורתם של אחרים. אנו מבולבלים ויש בנו ספק באשר לדבריהם, אדוני. אילו מהנזירים המכובדים דיברו אמת ואילו שקר? " "בהחלט יתכן שאתם מבולבלים, בהחלט יתכן שיש בכם ספק, כיוון שהספק שעלה בכם הוא בדיוק ... לקבל אותם באופן עיוור. הבודהה לימד מספר עקרונות על פיהם ניתן להחליט אם הלימוד שנזיר מסויים מדקלם או מלמד הוא קביל: "נניח ונזיר היה אומר: 'חברים, שמעתי וקיבלתי את הדברים הבאים מפיו של הבודהה המבורך: כך היא הדהמה, כך היא המשמעת, כך הוא לימוד המורה', אז נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו. מבלי לקבל או לדחות את דבריו עליכם לבחון ולהשוות את מילותיו וביטוייו עם הסוטות ובהתאם ... המשמעת, המסקנה תהיה: 'אלו אינם דברי הבודהה, הדברים הובנו שלא כראוי על ידי הנזיר', ויש לדחות את דבריו. אך אם תחת בחינה והשוואה דבריו מתיישבים עם הסוטות וכללי המשמעת, המסקנה תהיה: 'אלו דברי הבודהה, הדברים הובנו כראוי על ידי הנזיר'. זהו הקריטריון הראשון. " "נניח ונזיר היה אומר: 'במקום כזה וכזה יש קהילה עם נזירים בכירים ומורים טובים. שמעתי וקיבלתי את הדברים האלו מקהילה זו", אז נזירים, אל לכם לקבל או לדחות את דבריו... זהו הקריטריון השני. " "נניח ונזיר היה אומר: 'במקום כזה וכזה יש מספר נזירים בכירים ומלומדים, היודעים את המסורת, היודעים את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... " זהו הקריטריון השלישי. " "נניח ונזיר היה אומר: 'במקום כזה וכזה יש נזיר אחד בכיר ומלומד, היודע את המסורת, היודע את הדהמה, המשמעת, וקוד הכללים... " זהו הקריטריון הרביעי. " (פריניבאנה 4.8) ... בדרכים שונות לזמן ארוך ככל האפשר. בסוטה המתארת את ימיו האחרונים הוא ממליץ לנזירים על 41 דברים כדי לשמור על אחדות ושגשוג לשמירה על חיי נזירות נאותים, על הקהילה ועל הלימוד, אשר יובילו לשחרור וטובתם של רבים: "נזירים, אני אלמד אתכם שבעה דברים שיועילו לרווחתכם. הקשיבו היטב, אני אדבר. ' 'כן אדוני', השיבו הנזירים והבודהה אמר: ' (1) כל עוד ה
המוחלט לזכור שיטות ל איזון למידה להגדיר במדוייק עבודה תורה
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 4
... את נהר ההירניבטי ונלך אל חורשת הסאל של בני המלה במחוז קוסינארא." [54] "טוב, אדוני.", אמר אננדה והמכובד בלווית קבוצה גדולה של נזיריו חצה את הנהר והלך אל חורשת הסאל. שם אמר הבודהה לאננדה: "אננדה הכן למעני מיטה בין שני עצי הסאל התאומים ... וקולות נשמעו מהשמים במחוות הערכה לטטהאגטה. מעולם לא קיבל הטטהאגטה הערכה, כבוד, הערצה, וסגידה כה גדולה. ועדיין, אננדה, כל נזיר, נזירה, חסיד או חסידה המתרגלים את הדהמה כראוי, ומגשימים בשלמות את דרך הדהמה, הוא או היא מכבדים ... לו כבוד והוקרה נעלים יותר. לכן, אננדה, זו חייבת להיות סיסמתכם: 'אנו נחייה בתרגול הדהמה כראוי ונגשים בשלמות את דרך הדהמה. '" הנזיר הבכיר אופבאנה (upavatthero) 5.4. אז בדיוק המכובד אופבאנה עמד אל מול המכובד, ונופף במניפה. והמכובד אמר לו לזוז: "זוז הצידה, נזיר, אל תעמוד מולי." והמכובד אננדה חשב לעצמו: 'המכובד אופבאנה זה זמן רב הוא עוזרו האישי של הבודהה, תמיד ... כדי לראות את הטטהאגטה. זה נדיר שטטהאגטה, בודהה ער בשלמות, מופיע בעולם, והלילה באשמורת האחרונה הטטהגטה יגשים ניבאנה סופית, ונזיר גדול זה עומד מול המכובד ומונע מאיתנו לתפוס מבט אחרון בטטהאגטה! '" 5.6. "אך המכובד, אילו מין ישויות ... 'כל הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם בכל זה? '" [55] ארבעת המקומות המכובדים (catusavejanyahnni) 5.7. "אדוני, קודם לכן, נזירים אשר בילו את תקופת הגשמים במקומות שונים היו מגיעים לראות את הטטהאגטה, והיינו מקבלים אותם בברכת שלום כך שנזירים מאומנים היטב אלו יראו אותך ויברכו אותך בכבוד. אך עם מותו של המכובד, לא תהיה לנו עוד את האפשרות הזו." ... הטטהאגטה הניע את גלגל הדהמה', זהו השלישי. [59] 'כאן הטטהאגטה הגשים את אלמנט הניבאנה ללא שארית', זהו הרביעי. [60] ואננדה, הנזירים, הנזירות, החסידים והחסידות בעלי האמון יבקרו את המקומות האלו. וכל מי שימות בזמן שהוא עושה את המסעות הללו אל ... על פתח הכניסה: [68] "אבוי, אני עדיין חניך ועלי לעשות עוד הרבה! והמורה אשר היה כה מלא חמלה כלפי עומד למות!" הבודהה שאל את הנזירים היכן אננדה והם אמרו לו. אז הוא אמר לנזיר מסויים: 'נזיר, לך ואמור לאננדה בשמי: 'החבר אננדה, המורה קורא לך. '" "טוב, אדוני", השיב הנזיר, ועשה כך. "טוב, חבר", השיב אננדה לאותו נזיר, והלך אל המורה, ברך אותו בכבוד והתיישב במקום ראוי. 5.14. והבודהה אמר: "מספיק אננדה, אל נא תבכה ותיבב! ... קמצנות. השגת הרבה זכויות וחסדים, אננדה. עשה את המאמץ, ותוך זמן קצר תהיה חופשי מהנגעים המנטליים." [69] 5.15. והבודהה פנה אל הנזירים: "נזירים, לכל אלו שהיו בודהות ארהנטים ערים בשלמות בעבר היו עוזרים אישיים כמו אננדה, וכך גם יהיה לאדונים המכובדים שיבואו בעתיד. נזירים, אננדה הינו חכם. הוא יודע מה הם הזמנים המתאימים לנזירים להתראות עם הטטהאגטה, ומה הם הזמנים הנכונים לנזירות, לחסידים, לחסידות, למלכים, לשרים מלכותיים, למנהיגים של קבוצות לימוד אחרות, ולתלמידיהם להתראות עם הטטהאגטה. 5.16. לאננדה ארבע תכונות נפלאות וראויות לציון. מה הן? אם קבוצת נזירים מגיעה לראות את אננדה, הם שמחים לראותו, וכאשר אננדה מדבר דהמה אליהם הם מרוצים, וכאשר הוא שותק הם מאוכזבים. וכך הדבר גם עם נזירות, עם חסידים וחסידות. [70] וארבע תכונות אלו נכונות גם לגבי מלך עולם מניע - גלגל: כאשר מבקרים אותו קבוצת ... נמצאת, ובה ניתן למצוא פרושים מהדרגה הראשונה, השניה, השלישית והרביעית. בתורות לימוד אחרות אין פרושים [אמיתיים], אך אם כאן הנזירים יחיו את החיים הרוחניים בשלמותם, לא יחסרו ארהנטים בעולם. בן עשרים ותשע הייתי כאשר יצאתי לחפש אחר הטוב. ... לנדוד במרחבי חוכמת הדהמה אשר מחוץ לה אין פרוש [מהדרגה הראשונה, השניה, השלישית והרביעית]. תורות לימוד אחרות הינן ריקות אך אם נזירים יחיו כאן בשלמות לעולם לא יחסרו ארהנטים." 5.28. כאשר שמע זאת הנווד סובהדה, הוא אמר: "מצויין, אדוני, ... באותו אופן, נחשפה הדהמה על ידי הנעלה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובקהילת הסנגהה. אנא מהמכובד שיקבל אותי כנזיר בנוכחותו! אנא שאתקבל לקהילת הנזירים!" 5.29. "סובהדה, כל מי שמגיע מתורת לימוד אחרת, ומעוניין להפוך לנזיר בתורת לימוד ומשמעת זו, עליו לעבור תקופת ניסיון על תנאי של ארבעה חודשים. ובתום ארבעת החודשים, הנזירים האלו המבוססים בתודעותיהם [75] יכולים לאפשר לו להתנזר ולהפוך לנזיר מן המניין. אך עדיין, יש אנשים שונים שניתן לנהוג בהם באופן שונה." "אדוני, אם אלו המגיעים מתורות לימוד אחרות חייבים לעבור תקופת ניסיון על תנאי של ארבעה חודשים... אני אעבור ארבע שנים, ורק אז שיאפשרו לי להתנזר ולהתקבל לקהילת הנזירים!" אך הבודהה אמר לאננדה: "אפשר לסובהדה להתנזר!" "טוב, אדוני", השיב אננדה. וסובהדה אמר למכובד אננדה: "החבר אננדה, זוהי זכות גדולה עבור כולכם, זוהי הטבה עצומה בשבילכם, שקיבלתם את ההסמכה של הנזירות בנוכחותו של המורה." אז סובהדה הפך ל
תשובה צורות נוכחות נשים חיים אחרי המוות סיימו מצויין את עצמך
בודהיזם - וויכוח עם ספקן - 2
... סריסקה הריק, בעוד האחראי על נדבותיו, הברהמין הצעיר אוטרה, אשר נתן במלוא הרצון, במו ידיו, בדאגה נאותה, ולא בחוסר תשומת לב, נולד בחברת ישויות השלושים - ושלוש." [1] הידוע כ'קספה הקטן' להבדיל מנזירים אחרים בשם הזה כגון קספה הגדול (mah-kassapa) או קספה - הדגול (מסוטה 16(. ... פוטהפאדה והודים רבים אחרים נהנים גם היום מוויכוח טוב לכשעצמו. [16] גדילים - סוג של פרנזים שמטרתם לתת משקל לבגד ולמתוח את הבד כלפי מטה. [17] חלוקה: ויאבטה, vyvata. [18] המכובד גבמפטי היה אחד הנזירים הראשונים במסדרו של הבודהה. הוא נהג לבלות את מנוחת הצהריים שלו בעולמות ...
אורח חיים הכסף מנהיגים קורבן מפורסם החושים חוסר וודאות ויכוחים
עיסוי תאילנדי - ידיים רואות טיפול דרך הלב
... מופקדת בידיהם האמונות של עיוורים בשל המגע שלהם, שנחשב לרגיש במיוחד. ואילו בתאילנד, העיסוי התאילנדי המסורתי היה מלאכתם של נזירים אשר ראו בדבר עיסוק מדיטטיבי וקדוש. בעשרות שנים האחורונות, הכשרת עיוורים בעיסוי תאילנדי קיבל תאוצה ומימון מקרן בחסות מלכת תאילנד. בתאילנד קיימים מספר בתי ספר אשר ...
עובד של דיכאון שמחה משפחה הגדרות טקסט מוצלח ללמוד מ
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1
... הבודהה, קם ממקומו ונפרד לשלום. הגורמים המונעים את דעיכת מסדר הנזירים (bhikkhuaparihniyadhamm) 1.6 זמן לא רב לאחר שוסקארה הלך, הבודהה אמר: "אננדה, לך אל הנזירים אשר נמצאים בסביבת ראג'גהה וזמן אותם אל אולם האסיפות." "טוב, אדוני", השיב אננדה ועשה כך. לאחר מכן, הוא הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: "אדוני, מסדר הנזירים מוכן ומזומן, כעת שהמכובד יעשה כפי שהוא מוצא לנכון." והבודהה קם ממקומו, הלך אל אולם האסיפות, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ואמר: "נזירים, כעת אלמד אתכם שבעה דברים שיתרמו לשגשוגכם. [5] הקשיבו, שימו לב, אני אדבר." "כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר: " (1) כל עוד הנזירים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (2) כל עוד הם נפגשים בהרמוניה, נפרדים בהרמוניה, ועורכים את עיסוקיהם ... הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את המבוגרים והוותיקים בנזירות, האבות והמנהיגים של המסדר יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (5) כל עוד הם אינם נגררים אחר תשוקות שעולות בהם אשר מובילות ללידה מחדש יש לצפות ... נמצאים יחושו איתם בנוח יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.7 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר." "כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר: " (1) כל עוד הנזירים לא ישמחו, יתענגו וישקעו בעבודות [6]... (2) בפטפוטים... (3) בשינה... (4) בחברותא... (5) במאווים מושחתים... (6) בהתרועעות עם חברים מושחתים... (7) כל עוד לא יסתפקו בהישגים חלקיים [7]... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.8 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר." "כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר: "כל עוד הנזירים יחיו (1) עם אמון... (2) עם ענווה... (3) עם מורא מעשיית רע... (4) עם למידה... (5) עם מרץ מרומם... (6) עם קשב מבוסס... (7) עם חוכמה... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.9 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר." "כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר: "כל עוד הנזירים יפתחו את גורמי ההתעוררות (1) קשב... (2) חקירת התופעות... (3) אנרגיה... (4) שמחה... (5) שלווה... (6) ריכוז... (7) איזון נפשי... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.10 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר." "כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר: "כל עוד הנזירים יפתחו את (1) תפיסת הארעיות... (2) חוסר עצמיות... (3) זיהום... (4) סכנה... (5) התגברות... (6) הנתקות... (7) חידלון... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.11 נזירים, כעת אלמד אתכם שישה דברים שתומכים לחיים משותפים. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר." "כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר: "כל עוד הנזירים ברשות וברבים (1) מראים רצון טוב כלפי עמיתיהם במעשה, דיבור ומחשבה... (2) מתחלקים עם עמיתיהם המוסריים בכל מה שהם מקבלים כמתנה ראויה, כולל ... (6) שוהים בערנות זו עם עמיתיהם הן ברשות והן ברבים... כל עוד הנזירים שומרים על ששה דברים אלו ויראו שהם עושים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם." 1.12 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בפסגת הנשרים, נשא דרשה מקיפה: ... אדוני", אמר אננדה, והבודהה הלך לשם מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 1.14 הבודהה התגורר בפארק המלכותי באמבלטהיקא, [8] ושם נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא ... בחורשת המנגו של פאבאריקה, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, הוא מביא תועלת ופירות ... לנכון." 1.22 אז הבודהה התלבש, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם הנזירים שלו אל משכן המנוחה, שם רחץ את כפות רגליו, נכנס פנימה והתיישב כשפניו פונות מזרחה וכשגבו מול העמוד המרכזי. והנזירים, לאחר שרחצו את כפות רגליהם, נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המערבי ופניהם פונות מזרחה, כשהבודהה מולם. והחסידים של פאטליגאמה, לאחר ... ראוי, ואמרו: "אנא מהמכובד גוטמה שיקבל מאיתנו ארוחה מחר עם קהל נזיריו!" והמכובד הסכים בשתיקה. 1.30 משראו את הסכמתו, סונידהה ווסקארה הלכו אל ביתם ודאגו שיכינו ארוחה ממזון מובחר קשה ורך. כאשר הכל היה מוכן, ... לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנם של סונידהה ווסקארה, שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. וסונידהה ווסקארה שרתו את הבודהה ואת קהל
בחינות אנרגיה אלימות הגנה ספקות אשליות האם אתה מקום מגורים
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 RSS
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נזירים
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נזירים, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נזירים, איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג, ייעוץ נפשי מומלץ, אימון אישי קריירה בנושא נזירים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 20_04_2024 השעה 02:26:20 - wesi4