... "לא האקווריום לא מלא", כך הוא המשיך והוסיף חול, ומים. בסיום שאל המרצה את תלמידיו מה אנו למדים מהתרגיל. אחד המנהלים ענה מיד " אנו למדים שגם כשהיומן שלנו מלא בפגישות
ומשימות עדיין ניתן להכניס
משימה נוספת". " לא", ענה המרצה "אנו למדים שאם נניח קודם כל את האבנים הגדולות שהן הערכים והדברים החשובים בחיינו כמו בריאות, משפחה, זוגיות, חברות וכו'. כלומר אם נטפל בדברים החשובים בחיינו יהיה לנו מקום לקשיים, לאתגרים
ולמשימות שהחיים מציבים בפנינו. אם נדע מה הדברים החשובים לנו, אם נדע מה המטרות שלנו ולאן אנחנו רוצים להגיע, נוכל גם ... חיפוש. היכולת למשוך אינפורמציה מהעבר לצורך ניתוח וקבלת החלטה בהווה. כמובן שהדבר מפריע בביצוע ובניהול זמן. מיקוד - הפעילויות הקוגניטיביות של מיקוד, שימור והפניית קשב
למשימה. אחת מהתלונות הנפוצות ביותר של אנשים הסובלים מתסמונת ADHD היא כי הם אינם מסוגלים למקד את הקשב שלהם
למשימה ולשמר את המיקוד לאורך הזמן הדרוש. לעיתים הבעיה שלהם היא זו של בחירה. הם מתקשים מאוד להתמקד בגירוי הספציפי ... וחיצוניים שמשפיעים גם על ההתנהלות בזמן, אנשים בלי ADHD יכולתם להתעלם מגורמים מסיחים גבוהה יותר. מיקוד יתר - אנשים עם ADHD מתמקדים בנושא מסוים וקשה להם להתנתק ולעבור
למשימה הבאה. במצבים מסוימים זה טוב, אם אני צריך לכתוב עבודה סמינריונית לעומת זאת אם תכננתי לשבת שעה ואז לעבור לנושא ... נשרף בו, מיקוד היתר היה כל כך חזק שעלה על חוש הריח, אותו מיקוד יתר מפריע לנו לעשות מה שתכננו בהנחה שתכננו. בהנחה שיש לנו לוח זמנים. אותו מיקוד יתר מפריע לנו לעבור
למשימה הבאה. דוגמא: מישהו קם בבוקר והתארגן אבל משהו משך את תשומת ליבו בטלוויזיה והוא נתקע בו לחצי שעה שעיכבה אותו ... למס הכנסה, תשלומי חשבונות, כתיבת עבודה אקדמית ועוד. 2. דחיינות כ self medication (ריפוי עצמי) - הדקה התשעים מעלה את המתח והלחץ ובעקבות זאת את הריכוז ואז מבצעים את
המשימה שנדחתה עד הדקה ה90. נושא הדחיינות מאד מעסיק אנשים עם ADHD אם זה פרויקט או משהו להגיש, הנטייה לדחות לדקה ... את סדר היום היטב, כאשר יש שינוי בסדר היום צפוי שנתקשה בהערכת הזמן. קושי להגיד לא אנשים ו/או מנהלים עם ADHD מתוך רצון לרצות או מתוך אימפולסיביות ייקחו על עצמם עודף
משימות, בהיקף כזה שלא יוכלו לעמוד בו, דבר שיגרום בשלב מסוים לכישלונות לאי עמידה בזמנים ולביצועים לוקים. דרכים ... שלו, ניתן לו לתכנן סדר יום בשבוע מסוים ולבדוק מה היה הפער בין התכנון ובין הביצוע. החקירה צריכה גם לעסוק ביחס בין ניהול הזמן שלנו לנושאים החשובים לנו, לפרק את השבוע
למשימות המרכיבות אותו - שינה, עבודה, בילויים (טלוויזיה, מחשב, תרבות פנאי),
ומשימות בית. לעקוב אחר הביצוע בפועל ולהשוות לצרכים למטרות ולערכים, ובהתאם לשנות את לוח הזמנים כדי שייתן מענה לצרכים. ... ו/או לא מעניין, הפתרון הוא לחלק למנות קטנות, זה נותן תחושה של שליטה, סיפוק מהצלחה בקטעים הקטנים והתקדמות. פתרונות לאימפולסיביות - 1. תכנון סדר יום מפורט, הכולל את
המשימות בתחומים השונים בית ועבודה, והנגזרות מהערכים מהמטרות והיעדים שלנו. 2. לכוון טיימר או מכשיר סלולרי שישמיע ... שיטות אלו גם מתאימות למיקוד יתר שאינו מכוון לנושאים רצויים. פתרונות לזיכרון עבודה חלש - שימוש ביומן או מחשב כף יד שבו יש להכניס את כל האינפורמציה החשובה כמו פגישות,
משימות עבודה,
משימות בית. המטרה להפחית מהעומס על הזיכרון. שימוש בטכנולוגיה - קיימות טכנולוגיות רבות בימינו, יומן ארגונית, מחשב כף ... הזמן. תחומי ענין - חשוב לאנשים עם ADHD לעסוק בנושאים המעניינים אותם, כאלו שמדליקים אותם, קיים סיכוי סביר שבתחום כזה, הריכוז וניהול הזמן יהיו טובים יותר, אם ניתן להעביר
משימות שמשעממות את הADHD לעמיתים זה יעזור לו מאד לבצע את
המשימות. יצירת הרגלים - רוטינות אסטרטגיה חשובה מבחינה ארגונית ומבחינה של ניהול זמן היא לייצור הרגלים בתחומים שונים, להפוך
משימות שאנו רואים בהן חשיבות, לשגרה כלומר פעולה קבועה לאורך זמן. כמו שאנו מצחצחים שיניים מדי בוקר וערב שזאת פעולה ...