... או הקורא מנסים לפענח את האינפורמציה (משמעות). אל גירויים אלו נתייחס בשם 'השדה החושי' או,
'המרחב החושי'. אם כך אין קונטקסט אחר מלבד זה שבראשו של הקורא או השומע. הקונטקסט ... כתגובה לאובייקט מנטלי). אלו הם שלושת התנאים המחייבים לקליטה של אובייקט חושי, נאמר שזהו טווח או
מרחב התפיסה החושי האנושי. 2. גירויים מנטליים מהם הגירויים המנטליים ומה מקורם? ... טלפון או כל אמצעי אחר ואליהם נתייחס כמקור הצליל. דרישות לשמיעה: 1. יכולת שמיעה. 2. גירוי
במרחב השמיעה. 3. מגע - האוזן קולטת צליל.
במרחב השמיעה ישנם צלילים רבים ושונים, כיצד מבדיל השומע בין צליל שהוא דיבור לבין צליל שאינו חלק מדיבור? אורגניזם השמיעה קולט צלילים
ממרחב השמיעה, לאורגניזם זה מגבלות אקוסטיות שונות כדוגמת הפונקציה של עוצמת הקול ... ניסיון, מנסה לחקות את הדוברים. ההתייחסות המיוחדת לשפה מילולית מתבטאת בכך שקול אדם הנו דומיננטי
במרחב השמיעה, ויש הכרה בחשיבותו כבעל משמעות - כנושא אינפורמציה לתקשורת בין - ... שהתודעה עירה לאובייקטים שונים בהתאם לגירוי שהם יוצרים. נבדיל בין המצב שבו יש עירות (Attention)
למרחב השמיעה (לקלט צלילי), לבין המצב שבו יש עירות
למרחבים ולקלטים האחרים. כלומר, כאשר ישנה עירות
למרחב השמיעה אין צורך בגירוי כלשהו כדי להעביר את התודעה
למרחב השמיעה, לעומת זאת, כאשר אין עירות
למרחב השמיעה יש צורך בגירוי כלשהו כדי להעביר את התודעה
למרחב השמיעה. התודעה יכולה להשתנות באופן מכוון - לדוגמא, עולה המחשבה 'רוצה להקשיב לחדשות ברדיו', כתגובה, תעלה עירות לרצון זה, התודעה תעבור
למרחב השמיעה, ויהיה ריכוז במה שנשמע. התודעה יכולה להשתנות באופן לא מכוון - לדוגמא, ... ולפתע מישהו מדליק את הטלויזיה וממנה נשמע קול שידורי החדשות בקולי קולות. כתגובה, התודעה תעבור
מהמרחב הויזואלי
למרחב השמיעתי ותעלה עירות לכך ברגע המעבר. התודעה נוטה להתמקד באובייקטים ולא נפרשת לכל
מרחב השמיעה (או
מרחב הראייה וכו'). באופן דומה למעבר התודעה
ממרחב למרחב, ישנו מעבר בין אובייקטים
במרחב מסוים. לדוגמא, ברגע אחד התודעה
במרחב השמיעה יכולה להיות ל'ציוצי ציפורים', ברגע שני ל'בכי תינוק', ברגע אחר ... משפטים, אותם נמצא בספר, עיתון, תמרור, מכתב וכדומה. דרישות לקריאה: 1. יכולת ראייה 2. גירוי
במרחב הראיה
(המרחב הויזואלי). 3. מגע - העין קולטת את הכתוב.
במרחב הראיה ישנם עצמים ויזואלים רבים ושונים. כדי לקרוא יש להכיר את הסימנים הגרפיים ... נלמדת, אלא בעזרת לימוד שיטתי על - ידי אדם היודע לקרוא. אורגניזם הראייה קולט צבעים וצורות
ממרחב הראיה, לאורגניזם זה מגבלות שונות (בדומה לאורגניזם השומע), כדוגמת הפונקציה של ... = ההכרה 'זוהי שפה ידועה' ברגע שעולה ההכרה כדוגמת ההבחנות האלו או דומה להן, תיווצר עירות
למרחב הראייה, אובייקט התודעה יהיה הכתב, ויתחיל תהליך עיבוד לפענוח והבנת השפה. א ... בשאר החושים, אך במקרה זה הויזואל דומיננטי). המילה 'גדול' מייצגת קונספט של יחס של מימדי (בד"כ
במרחב הויזואלי). התגובה לכל אחת מהמילים בנפרד תהיה שונה מהצירוף של שניהם. לדוגמא, ... נעשית תמיד בין שניים. A. מהי רב - משמעות 1. תפיסה ופענוח ניקח את המצב בו אדם מביט ויש עץ
במרחב הויזואלי. במקרה בו הוא תופס 'עץ' כאובייקט, נוצרת מייד תגובה פיזית ומנטלית ...