... כמה שיטת הלימוד שלך טובה? ואיך אתה
מרגיש אחרי מה ששמעת / קראת? חלק 1 עד כמה שיטת הלימוד שלך טובה? ואיך אתה
מרגיש ביחס לעצמך אחרי מה ששמעת? מי היה טוב יותר, המרצה או ההרצאה? האומר או הנאמר? אם נתבונן נראה כי בעולמנו ישנם שני סוגי ... ככל הסיכויים שהוא יאבד את רצף ההבנה כבר מיד בתחילת ההרצאה. מקרה כזה הוא דוגמא למצב שבו האדם
מרגיש קטן מאוד ורחוק מאוד ביחס לאותו הנושא של פיזיקה גרעינית וביחס לאותו מרצה שמבין ומרצה על הפיזיקה הגרעינית. דהיינו שהאדם ... להבנה ולא ברור לך מדוע קודם חשבת שלא תבין ושלא תהנה מההרצאה. וגם לגבי אותו המרצה אתה פתאום
מרגיש שהוא בכלל כמעט כמוך, כי הרי הנושא הזה כ"כ פשוט ולא ברור לך בכלל מדוע צריך להיות דוקטור לפיזיקה כדי להבין את הנושא ... שם זה, שהפער התודעתי שלך שהיה לך בינך לבין הנושא X ובינך לבין המרצה, הפער הזה קטן. ז"א אתה
מרגיש גדול יותר, מבין יותר, קרוב יותר ל X וממילא זה שהרצה לך נהיה בעיניך קטן יותר, כי אין לו את ההילה של אותו X מסתורי ... X לא השתנה מקצה לקצה, אלא רק נע טיפה לצדדים. וכך גם היחס שלך לאותו המרצה נע לצדדים. ככל שאתה
מרגיש רחוק יותר מאותו X, כך זה אומר שעכשיו המרצה נראה לך מבין יותר באותו X שהוא הרצה עליו. וככל שאתה
מרגיש קרוב יותר לאותו נושא של ההרצאה, כך יכול להיות שההערכה שלך לאותו מרצה ירדה, כי הנושא הזה הוא בכלל פשוט ולא ברור לך מה ... לשים לב לכך שהביקורת תהיה בונה ולא הורסת בטעות. המשך: עד כמה שיטת הלימוד שלך טובה ? ואיך אתה
מרגיש ביחס לעצמך אחרי מה ששמעת ? חלק 2. ...