... המבטאת נתינה וגמילות חסדים מובילה לשפע ומזל. דורשי רשומות ראו בביטוי 'צדקה וחסד' שערכו בגימ' 277 ערך חשוב מאד. ראו בו
הקבלה לערך הפסוק שיש לו אותו ערך גימטרי, והוא הפסוק: "אנא ה' הצליחה נא". ערכו 277, גמילות חסדים מובילה להצלחה מאת ה'. מקום המקדש - מקום ... 'דל', עני ואביון העומד ליד הדלת. מוכר הביטוי 'כדל על דלת' (ראה להלן הבחנה ביו שמות עני) האות 'ד' יכולה לרמוז על פעולת
הקבלה ההפוכה מנתינה, המסומלת ע"י האות הקודמת 'ג'. האות 'ג' מייצגת את המשפיע, הנותן, והאות 'ד' מייצגת את המקבל. (להלן יורחב נושא
הקבלה) צורת האות 'ד' ורמזיה צורתה של האות 'ד', אף היא רומזת לתכונת הדלות: האותיות שלפניה א', ב', ג', לכל אחת מהן יש בסיס. כל אחת מהן ... מחשבה זו: יצאנו מתוך נקודת הנחה נכונה ש'לתת' היא תכונה אידיאלית. הבה ונשאל: האם יכולה להיות מציאות בעולם של נתינה ללא
קבלה? לו המקבל היה מכריז "שביתה" ונמנע לקבל, מה היה גורלו של הרוצה לתת? למה הדבר דומה? לאותה שאלה: מה יש בעיר יותר? עליות או מורדות? כל עליה היא גם מורד וכל מורד עליה הוא!! האם קיימת מציאות של נתינה ללא
קבלה? הבה ונהרהר: אולי מעלתו של המקבל חשובה יותר מן הנותן? הרי רק בזכות רצונו של המקבל לקבל, יכול הנותן ליישם את מעלתו ולתת. זה לא רק הא ... יש פער עצום ביניהם! ואכן התכונה של 'לקחת' היא תכונה שלילית, הנבונים בוודאי מבחינים בהבדל. צאו וראו: אנו משתמשים בביטוי
'קבלה' דווקא למושגים חיוביים ביותר. 'קבלת התורה' 'קבלת שבת' 'קבלת עול מלכות שמים' 'וכולם מקבלים עליהם' כל
תורת הסוד נקראת
'קבלה'. ליודעי החן די אם נזכיר את הפסוק: "תנו עוז לא - להים" (תהלים סח לה) או "ישמעאל בני - ברכני!". (ברכות ז) מה היינו עושים אלמלא ...