... בני אם לא תשאל איך תדע? נניח שיש אירוע כמו "אני
מפחד". וברצוננו לחקור ולברר את האירוע הזה ולהבין אותו. אם נשאל "למה אני
מפחד?"אז אנו סוטים מהרצון שלנו לברר את האירוע ואגב כך מכניסים את עצמנו לדרך ללא מוצא. מה הכוונה? האירוע הוא "אני
מפחד". וכמו שאמרנו אירוע זה עצמו לא ברור ואנו רוצים להבין אותו. כשאנו שואלים "למה אני מפחד?"האירוע "אני
מפחד" הופך מאירוע לא ברור שצריך לברר מה משמעותו לנתון, להנחת יסוד, ועכשיו לכאורה נותר "רק" לברר מה הסיבה לכך ש"אני
מפחד". כלומר בעצם ניסוח השאלה כ "למה אני
מפחד" הפכנו את האירוע שברצוננו להבין ולברר לנתון ונשארנו עם שאלה ... להבנת האירוע כי גם אם נמצא תשובה לשאלה "למה אני
מפחד" לא נדע מה זה "אני
מפחד". ניתן דוגמא אחרת. נניח שיש אירוע "אני רוצה ללכת לפאב למצוא ... אחרת ממה שהתכוונו. נחזור לדוגמא / אירוע של אני
מפחד. במקום לשאול "למה אני מפחד?"צריך לחקור את האירוע עצמו. הוא מורכב מ "אני" ומ
"מפחד". כלומר מה שצריך לחקור זה את המרכיבים של האירוע. "אני" ו
"מפחד". מה זה פחד? סוג של תחושה. חוויה. הגדרת החוויה הספציפית הזו ... העבר יש תפקיד גדול ומכריע בהגדרת החוויה כ "אני
מפחד". בנוסף, אף אם נבחן את האירוע "אני
מפחד" כפי שהוא, כלומר מבוסס על זיכרונות העבר, גם כך הוא סוג של שקר. ... של שאלות. שנית רואים שאפילו במשפט פשוט כמו "אני
מפחד" יש פיצול ואי בהירות. כלומר יש אני
שמפחד ויש אני שמבחוץ איכשהוא שם לב לפחד. כלומר לאיזה אני אנו מתכוונים כשאנו אומרים "אני
מפחד"? המסקנה היא לשים לב מאוד לשימוש במילים ולחשוב מה מתכוונים כל ...