... התקנית הזאת על כל רובדיה. בשאלות מעין אלו, ועל מנת להגיע
למסקנה חותכת, יש לפעול בתחום המעשי - לא התיאורטי. כלומר, אני יכול להגיד ולצעוק מהיום עד מחר שיש סדר בחנות המפעל ואני כפוף לסדר הזה - מה יוכיח את הנחתי התיאורטית ... להתקיים במחוז המעשי, לא התיאורטי; רק באופן הזה ניתן לתת
למסקנה תוקף. וכך עשיתי: בניתי לי חדר מעבדה אמיתי, ונכנסתי פיזית לחדר הזה ע"מ לבחון את השאלה התקנית הזאת: היש סדר במידע ובשאיבת המידע או אין? היש חנות או אין? היש ... הכנתי לי עט ונייר מבעוד מועד. המשימה שלי היתה לחקור ולהגיע אל
מסקנה נחרצת חד משמעית, אחת - מתוך שתיים: האם יש סדר במידע ובשאיבת המידע או אין? היש חנות מסודרת למידע או אין? היש בעל לחנות הזאת או אין? יודע אני, מהמידע המוקדם ... בכל מקרה אחר - הרי ההנחה ההתחלתית שלי תמשיך לשרור ולהתקיים,
והמסקנה תשתווה להנחה: אין תופעה כזאת בנמצא. יורשה לי בשלב זה לקחת פסק זמן לא מן השורה, לטובת טענה אחת מהמניין שעלולה לצוץ: אתה כחוקר, עלולים להטיח בי, אינך ... מידע. כל מה שמבקש השם יתברך לתת לאדם, מסתכם במילה אחת: מידע.
המסקנה הזו מסכמת למעשה את החוויה שעברתי עם "גוף ונשמה"... לא במקרה היגעתי איפוא לנוסחה, שהבאתי בפתיח המאמר: תכלית האדם היא, למצוא בזמן העומד לרשותו את המידע ... הוא מבקש לתת כמה שאפשר ולהעניק כמה שיותר; ולכן הוא הגיע
למסקנה שהמקבל בזכות - יכול לקבל יותר מהמקבל בחסד. כלומר, אם יש מאה דולר בפינת הרחוב, ומזלניק אחד הבחין בה ורץ לקחת אותה, הוא יהנה ממנה בהרבה מונים, מאשר אם היו ...