... הלימוד. תועלת נוספת נמצא בהנגשת הלימוד ליצורים שמיימיים -
המסורת הבודהיסטית מכירה בכך שנמצאים בעולם גם מספר עצום של יישויות בלתי נראות לאדם. כאשר מדקלים את הטקסטים של הלימוד, מאמינים כי ... גם אני התרגלתי לשינון, כך שגם שינון וגם דיקלום הלכו בקלות.
במסורת האקדמאית המערבית, כתיבת הערות משחקת תפקיד חשוב, ורוב הידע נוטה להשאר בין דפי ספר הלימוד או המחברת. המקבילה שלנו למאגר הידע ... כשל באחד הצדדים מפסיק את ההעברה ובכך את התקשורת של הטקסטים.
המסורת יצרה מערכת מאורגנת ושיטתית החל מימיו של הבודהה ובהמשך באמצעות תלמידיו. מטרה של
המסורת הייתה לימוד של חברי קהילת הנזירים עצמה ולימוד כל ההולכים בדרך והמתעניינים לרבות גם אנשים בעלי אמונות
ממסורות אחרות. הלימוד של הבודהה היה תמיד פתוח לכל, ולכן
המסורת השתדלה להפיץ ולאפשר את זמינות הלימוד בכל מקום בו הגיעה, כך שהתקשורת מעולם לא ניסתה להיות מוצפנת או חבויה, אלא פתוחה וזמינה. ... מפורמט ובנוסח אחיד וברור עם הרבה כפילויות המאמתות זו את זו.
המסורת תמכה בהעברת הטקסטים ויצרה מערכת שינון משוכללת שמשמרת אותם עד היום. בכך נוצרה על ידי הנזירים מערכת אחסון בעלת מהימנות גבוהה ... מידי מהמסר המקורי הן נפרדו ממנו והפכו לזרמים חדשים של
המסורת הבודהיסטית (כדוגמת המהאינה). כאשר היה כשל בטכנולוגיה מסויימת (האוראלית במקרה זה) או כאשר הופיעו טכנולוגיות תקשורת חדשות ... ועדיין המדיום האוראלי נותר בשל מאפיינים ייחודיים שמתאימים
למסורת הלימוד הבודהיסטית אשר אין להם תחליף. טכנולוגיות חדשות יצרו אפשרויות נוספות בשלושה מימדים: 1. כמדיום לשימור הטקסטים - שימור ... ומאגרי איחסון לטקסטים הבודהיסטים. סיכום עבודה זו הציגה את
המסורת הבודהיסטית האוראלית מראשית הבודהיזם ועד היום כמערכת תקשורת אוראלית מאורגנת ומוכוונת בעלת מאפייניה יחודיים תוך פיתוח מערכות ... נבחנו שלושת האספקטים של מערכת התקשורת הבודהיסטית - פעילות
המסורת הבודהיסטית החל מהבודהה ותמיכתה בלימוד, מאפיינים יחודיים של הטקסטים האוראליים, ומערכת השינון שפועלת בקהילת הנזירים. הבודהה ... ולשמר באמצעות הבנתם האישית את הלימוד הלאה במרוצת הדורות.
המסורת הבודהיסטית המשיכה לשמר ולפתח את שיטת הלימוד כמו גם שיטות וטכניקות לשינון, בקרה ודיוק כדי למנוע עיוותים במסרים.
המסורת אימצה טכנולוגיות תקשורת שונות כדי לתמוך בלימוד, בשימור ובהפצה של התורה הזו, ועדיין שימרה את המדיום האוראלי בשל מאפייניו ... לימוד מתודולוגי שיצר הבודהה, אשר לאחר מותו שימש כמורה עצמו.
המסורת יצרה אירגון ועריכה בתהליך של קאנוניזציה אל קובץ סגור שכונה 'טיפיטקה' והשתמשה בכלים והקשרים כמותיים והקשרים תוכניים של ... מסויים. שימור אוראלי של טקסטים הנו בעל יתרונות מובחנים אשר
המסורת עשתה בהן שימוש. השינון נעשה מגיל צעיר ללא הבנה מילולית של הטקסטים ולא של משמעות הדברים, שימור זה היה מדוייק כיוון שהמשנן לא ... וכך הם הופכים לנכס יקר לעצמו ולאחרים. לאורך ההיסטוריה
המסורת שימרה את הטקסטים באמצעים שונים כדי ליצור בקרה ולשמור על אותנטיות הטקסט. אחד המפעלים של
המסורת היה התכנסויות סדירות כדוגמת האסיפות הגדולות שנעשו בהן שיננו ודיקלמו את כל הטקסטים של הקאנון כמות גדולה של נזירים כך שביטלו ... אחיד ועדכני. ההוראה הועברה ממורה לתלמיד והסתמכה כבר מתחילת
המסורת על עדות אישית, על זיכרון ועל הבנה מבוססת כך שאמיתות ואותנטיות הטקסט הייתה מעוגנת בשושלת של מורים ומשננים מוסמכים. האימון של ... בהיבטים המילוליים ומונעת חוסר הבנות בהיבטים תוכניים בהתאמה.
המסורת יצרה מערכות לשמירת האותנטיות בהתאם להוראותיו של הבודהה, ביניהן ארבעת הסמכויות (maha-padesa) המאושרות כמקור קביל, ושש ... שהשיחות הקאנוניות אינן גוף ספרותי אלא משמשות כתבניות לימוד
מסורתיות ולכן מושג האותנטיות אינו האמת ההיסטורית אלא ההתאמה שלו ללימוד כמכלול אחד ולמציאות הנצפית. על אף שהטקסטים הועלו על כתב כ - 400 שנה לאחר מות הבודהה עדיין
המסורת האוראלית המשיכה כמדיום המרכזי
במסורת, וגם אם נבחן את המדיומים של הטכנולוגיות החדשות נוכל לראות שהטרמינולוגיה האוראלית נשמרה בהם. בעבודה הוצגו היתרונות השונים ... כן הדיקלום תומך בהנגשת הלימוד ליצורים שמיימיים על פי אמונת
המסורת. 2. חינוך - שינון קשור בקשר עמוק ללמידה, כדוגמת כללי ההתנהגות על פיהם הנזיר אמור לפעול, וכן למידה של הטקסטים בהיבטים ... ההיסטוריה, ויכול לתרום להבנת מערכות העברה אוראליות נוספות של
מסורות שונות, מתוכן ניתן להפיק תובנות רבות על התקשורת האנושית המילולית.
המסורת הבודהיסטית יצרה מערכת מאורגנת של קהילת נזירים שאחד מתפקידיה העיקריים היה לשמר את הטקסטים והלימוד ודרך המודל ניתן לראות כיצד ... עצמו, ובהמשך ניסוח ועריכה מדוקדקים של תלמידיו, והן מפעילות
המסורת שתמכה בשימור באמצעות בקרה סדירה ברזולוציות שונות החל מטקסטים מסויימים ועד אסיפות גדולות לשינון עריכה ודיקלום של כל קורפוס ... תוך שמירה על אותנטיות. ניתן להעלות את השאלה האם המקרה של
המסורת הבודהיסטית הוא יחודי ועל כך נוכל לחקור מערכות העברה אוראלית נוספות כדוגמת זו של
מסורות דתיות בעיקר כדוגמת
המסורת של התורה שבעל - פה היהודית,
מסורות איסלאמיות של שימור הקוראן ו