בודהיזם - לא עצמי... כך'. אך בדיוק מהסיבה שזיהוי הוא לא עצמי, הוא גורם לעצמו אי נוחות. ואי אפשר לומר 'שהזיהוי הזה יהיה כך, שהזיהוי הזה לא יהיה כך'. תופעה מנטלית [iv] היא לא עצמי. אם התופעה המנטלית הייתה עצמי היא לא הייתה גורמת לעצמה אי נוחות. אז היה אפשר לומר 'שהתופעה המנטלית הזו תהיה כך, שהתופעה המנטלית הזו לא תהיה כך'. אך בדיוק מהסיבה שתופעה המנטלית היא לא עצמי, היא גורמת לעצמה אי נוחות. ואי אפשר לומר 'שהתופעה המנטלית הזו תהיה כך, שהתופעה המנטלית הזו לא תהיה כך'. הכרה [v] היא לא עצמי. אם ההכרה הייתה עצמי היא לא ... זה אני'? ' 'לא, אדוני. ' 'האם הרגשה קבועה או משתנה? ' 'משתנה, אדוני. '... 'האם זיהוי קבוע או משתנה? ' 'משתנה, אדוני. '... 'האם תופעה מנטלית קבועה או משתנה? ' 'משתנה, אדוני. '... 'האם הכרה קבועה או משתנה? ' ... שהוא צריך להראות כפי שהוא באמת עם הבחנה נכונה כ'זה לא שלי, זה לא עצמי, זה לא אני'. 'כל הרגשה שהיא... ' 'כל זיהוי שהוא... ' 'כל תופעה מנטלית שהיא... ' 'כל הכרה שהיא, אם בעבר, בעתיד או בהווה, פנימית או ... 'כאשר רואה זאת הנזיר האצילי לאחר שהודרך, הוא מפתח התפקחות ביחס לגוף, התפקחות ביחס להרגשה, התפקחות ביחס לזיהוי, התפקחות ביחס לתופעה מנטלית, התפקחות ביחס להכרה. מתוך ההתפקחות הזו הוא מפתח חוסר תשוקה ... המרכיב של תפיסה, זיהוי וזיכרון, בתהליך הקוגיטיבי לאחר שההכרה מתוודעת לאובייקט, הזיהוי "מבין" את מאפייניו (צבע, צורה וכו'). [iv] תופעה מנטלית (sankhara). שם לקבוצת הצורות המנטליות של התודעה מלבד vedana, ו - saa המופיעות בפני עצמן. [v] הכרה ...