... ויש את שאר ה 3 בחינות שהן בעצם אותה הבחינה, כי לרשעים בחייהם קוראים מתים והאפיקורוס ההוא שקיצץ בנטיעות, ולמה כך? כי הוא ראה את
המטטרון יושב ואז הוא ערבב אותו לאלוהים, מה זה אומר? כי אלוהים כביכול, הוא השכל שמעל השכל אבל אלוהים ברא את
מטטרון שינהל את העולם, הוא בעצם מטה האלוהים, הוא בעצם הטבע הוא בעצם השכל ... את התשובה. והעניין הוא שמה מרמזות הבחינות האלו, כי להבין מעשה מרכבה זה להבין את השכל שמעל השכל וברגע שאדם מנסה להבין, והוא רואה
מטטרון מולו, הוא רואה את השכל שדרכו מתנהל העולם כי
מטטרון הוא השכל שדרכו מתנהל העולם, וברגע שהאדם מגיע לשכל האנושי, והוא נאחז ... אלא מה? שמי שזוכה להכנס בשלום ולצאת בשלום, ואיך הוא יכול? ע"י שמשתמש בשכל שלו יותר ויותר ויותר. כי מה שקרא שם לאלישע, הוא ראה את
מטטרון, וחזר על עקבותיו, וכפר ואמר יש שתי רשויות וקיצץ. ומה אלישע בן אבויה היה צריך לעשות כדי לצאת בשלום? היה אמור לשאול מי ברא את
מטטרון? ואז היה יוצא בשלום, מאחר שהפריד את הבריאה מהבורא, וזה באנלוגיה ...