... [vi]. בכל המקרים הללו נראה כי התופעות האלו גורמות אי נוחות לעצמן, ואין שליטה אמיתית עליהן. כל התופעות האלו משתנות ללא הרף (annica)
ומעיקות (dukkha) ולכן לא ניתן לומר שהן עצמי. הבודהה שואל את תלמידיו: 'והאם זה נכון להתייחס למה שאינו קבוע,
מעיק, נתון לשינוי כ'זה שלי, זה עצמי, זה אני'? ' ועל כך תלמידיו משיבים בשלילה, שכן הם רואים זאת ... התופעות האלו אותן ייחס לעצמו, לאני, או כשלו, בעצם פועלות במסלולן על פי גורמים וסיבות שאינם בשליטתו, וכל אותן תופעות משתנות לבלי הרף
ומעיקות. הראיה הנכונה מנוסחת על ידי הבודהה באופן הבא: 'לכן, נזירים, כל גוף [הרגשה, תפיסה או ...