... העגל "עולה" כל הזמן ממקום למקום, כי גם הוא יכול להגיע לתחנה עם מרחבים ירוקים - חלומו הרטוב של כל עגל... וגם אחרי
מותו ואחרי שהופך לפגר - ממשיך הפגר הזה לנסוע באותה המנהרה ולעבור ממקום למקום, ואף הייתי אומר לעלות ממקום למקום - אם נצרף לפנורמה הכללית של המנהרה את התועלת הכללית, את האנרגיה ... במחשבה שלו על החומר. מאידך, לא היתה לעגל המסכן אפשרות לזיהוי שום תחנה במנהרה הגדולה ומת, התפגר... אולם גם לאחר
מותו הפגר שלו המשיך לדהור ולקחת חלק פעיל במנהרה הכללית; יעיד עליו חוק שימור האנרגיה, יעידו עליו הציפורים והזבובים והתולעים... ואף יעיד עליו הנוסע שעשה ממנו שישליק. לסיכום, ... בכל תחנה. גם העז דהר עם הרכבת ואף עלה איתה בכל תחנה ותחנה, כי הרי נתקל במספר תחנות עם שטח ירוק למרעה... ואף לאחר
מותו המשיך לדהור ולעלות בתוך המנהרה. פארק המתים גם בית הקברות מלמדים אותנו שגם האדם ולאחר
מותו עולה עם העז על אותן המדרגות ומשתלב כמוהו בעשיית המציאות של המנהרה. הנסיון מלמד שאף בחייו עלול האדם לשבת עם העז באותו הקרון ולדהור עימו במנהרה באותה המהירות, הוא יגיע אל ... שנוצר ביניהם, אך התורה מטילה את מלוא האשמה על אברהם האב האוהב שממשיך ומכאיב לבנו עד זוב דם; עד וכמעט הביא
למותו... וישלח אברהם את - ידו, ויקח את - המאכלת לשחט את - בנו (בראשית כב, י) יצחק הכאוב והכבול איבד את היחוד שלו ואף את כל מה שקנה פעם לעצמו... הוא הגיע כבר עד לקרונו של העז. בחישוב מתמטי גס הדבר מקביל לשלב אחד לפני
המוות... לפני העלייה ההיא של העז במסגרת המנהרה הכללית... נא לזכור את הפגר של העז שהמשיך לדהור ולעלות ולקחת חלק פעיל במנהרה הכללית גם אחרי
מותו; יעיד עליו חוק שימור האנרגיה, יעידו עליו הציפורים והזבובים והתולעים... אברהם אבינו פתח את עיניו והבחין בעקדת בנו אהובו
ובמותו המתקרב רק כאשר... וישא אברהם את - עיניו, וירא והנה - איל, אחר, נאחז בסבך בקרניו; וילך אברהם ויקח את - האיל, ויעלהו לעלה תחת בנו. (בראשית כב, יג) אברהם אבינו הבחין במצוקת ... אני השתמשתי בעז ושמתי אותו באחד הקרונות של רכבות המנהרה, והתורה השתמשה דווקא באיל. אברהם אבינו ראה את האיל ואת
מות האיל שהסתבך המסכן בקרניו ולא ידע להשתחרר... וכך נפל ומת, ועלה עוד שלב במסגרת המנהרה שאין מי שלא עולה איתה... גם פגר האדם עולה במסגרתה... זו המציאות בעינה: או שאתה מזהה ...