... 1.1.2 תמיכה מחקרית 1.2 אסטרטגיות התמודדות 1.3 תרבות רגשית 1.3.1 תרבות רגשית - הגדרה 1.3.2 תרבות רגשית ותשישות רגשית 1.4 דגש המנהלים על "כללי הצגה" בתפקיד 1.5
מודל של אינטראקציה חברתית להשפעה של ויסות רגשות על מתח בעבודה 2 ההשלכות של התשישות הרגשית - ממצאי מחקרים גורמים המשפיעים על התשישות ... הכפופים למנהלים השמים פחות דגש על "כללי הצגה", (חשוב לציין, כי מידת התשישות הרגשית של עובדים בעלי זהות מקצועית גבוהה, לא הושפעה מהדגש המנהלים על כללי ההצגה).
מודל של אינטראקציה חברתית להשפעה של ויסות רגשות על מתח בעבודה:
המודלים הקיימים המסבירים כיצד ויסות (ניהול) רגשות משפיע על מתח מתמקדים בתהליכים תוך אישיים הפועלים בתוך גופו או מחשבתו של האדם המווסת את הרגש.
למודלים אלה קיימות מספר מגבלות (1) מחקר מראה כי ניהול רגשות מקושר לפעמים באופן חיובי, לפעמים באופן שלילי ולפעמים אינו מקושר כלל למתח
המודלים התוך אישיים אינם מנבאים מתי מתח מוגבר או מוחלש. (2)
המודלים הקיימים אינם מבחינים בין העצמה או הדחקה של רגש, למרות שהתוצאות לשני מנגנונים אלה נוטות להיות שונות. (3)
המודלים גם אינם מתייחסים לפונקציות החברתיות או הבינאישיות שיש לרגשות (4)
המודלים הקיימים גם אינם מסבירים את האפקטים השונים שיש לרגשות שונים על מתח (למשל רגשות נעימים לעומת רגשות שאינם נעימים). Cote (2005) מציע לכן
מודל של אינטראקציה חברתית, אשר לוקח בחשבון את המגבלות שהוזכרו.
במודל זה מנובא מתח בעבודה בהתאם לתהליכים הבאים: 1. הסוג ומידת האותנטיות של רגש אשר מבוטא על ידי אדם שהוא השולח בסיטואציה בינאישית, 2. ... 3. תשובת השולח לתגובת המקבל. על פי Cote (2005), פידבק בינאישי הוא בעל עוצמה גדולה יותר מאשר פידבק תוך אישי, והוא גובר במקרה ששני סוגי הפידבק מנוגדים זה לזה.
המודל של האינטראקציה החברתית שהוא מציע משמש כאלטרנטיבה לדרך שבה ניתן לקדם את בניית התאוריה והמחקר העתידיים בתחום. ההשלכות של התשישות ...