... מפגש בין כוח וחולשה אלא בין כוח פיזי ועליונות רוחנית. ייחודו של הסרט בכך שהוא מציע איחוד בין שתי הגישות, הטכנולוגית -
מדעית וזו הרוחנית, כיעד אפשרי להשגה. יש דברים שעד שלא נתנסה בהם אין סיכוי שנבין. הסרט הזה, נותן את התחושה שאנו באמת שם, ובאמת מאפשר הבנה. כדי באמת להבין את האחר ... שלא כוללת שליטה באחר. אלו התופסים את המציאות כלא נודע. למשל אלו העוסקים בחקירה ובחוויה של גילוי. לייצוגם נבחרה אישה.
מדענית המבקשת לחקור ולגלות מהי המציאות. דר' אוגוסטין, מעוניינת להבין מה באמת קיים במציאות, לוקחת דגימות ובונה מודל חדש מתוך העובדות הנאספות. כשהיא מדברת על ... כדי למדוד אותם ורק אותם) או אולי מה שקורה 'שם בחוץ' זה משהו מורכב יותר, שבחלקו מצוי מחוץ לטווח תפיסה החושית האנושית?
מדע וטכנולוגיה הסרט מביא את ה 'אדם הלבן', להבין דרך חוויה את שלא ניתן לתפוס בשכל. צעד צעד עובר הצופה ביחד עם ג'ייק תהליך הדרגתי שתחילתו נאמנות לידוע, וסופו נאמנות לדבר האחר שאולי גם לא ניתן לדעתו. האדם המערבי מחשיב את
המדע ככלי להתפתחות אנושית, לידיעת העולם. שאלה מרכזית שמעלה הסרט היא, האם אכן
המדע מוביל אותנו למפגש עם המציאות כפי שהיא? ועוד, האם השקעה
במדע עדיפה על התפתחות רוחנית לצורך השגת ביטחון בעתיד למשל? דר' אוגוסטין חוקרת שנים ארוכות קיומה של רשת אנרגטית וללא השגת ידיעה חד משמעית.
המדע מתקדם בקצב הזה. לכן, דרושים כל כך הרבה תקציבים, הרבה אנשי צוות, יש לממן מגורים, טיסה, משכורות ציוד יקר ועוד. לעומתה, מגיע ג'ייק, ללא כל ידע מוקדם, ללא שעות ... לרשותו. השוואה בין השניים מאפשרת את ההבנה לגבי עליונותה של הרוח, או אפשר לומר גם עליונות הטכנולוגיה הרוחנית על זו
המדעית. יש חשיבה
מדעית ויש יצירתיות. יצירתיות נחשבת רוחנית, היות והיא מושגת מכוח השראה. אם
כמדען אני אמור להמציא תיאוריה מתוך הנתונים שאני אוסף, ואם הנתונים נאספים בכלים שפיתח האדם בכושר שכלו שמייצג את מוגבלות הבנתו.. איך יוכל להמציא דבר שלא מתאים למבנה שכבר קיים במחשבתו? חשיבה
מדעית, בד"כ מוגבלת להסקת מסקנות באופן אינדוקציוני, שיטתי, כך שדבר מוביל לדבר. לעומתה, יצירתיות, נובעת מהשראה. לא מתהליך הקשור בידע קודם. הדרך בה ה'רוח' עובדת, מוצגת בסרט. דרך זו, מתאפשרת הודות להשראה. לא לידע
מדעי. המנהיגים מפרשים אותות, תמונות, חזיונות וסמלים דרכם ה 'רוח' 'מדברת'. הם מייצגים את ה 'כוח העליון' ופועלים בהתמזגות איתו באותו אופן בו הם מתמזגים עם כוח 'עליון' של דרקון. באותו אופן בו נביא פועל. מדובר ביכולת שאינה
מדעית, לאפשר לכוח גדול ממני, להוביל אותי. מה שמאפשר זאת, זה פינוי מקום, בתוכי (מקום אותו תופס בד"כ האגו), אליו תוכל להיכנס המהות האחרת. לכן, ההנחיה הראשונה ... של מיכאל אנג'לו, כמו זו של בטהובן באה להם בשל יכולתם להתמסר לחיבור השראתי כזה, לאותו אוקיינוס ידע, שזמין לכולנו? ככל
שהמדע מאפשר טכנולוגיה והישגים שמשפרים את איכות חיינו, הישגים אלו, משרתים בראש ובראשונה, מערכות ערכים: באווטאר, טקטית, ניתן להשתמש לצורכי ריגול. נגד האחר. לא כך ... את המחצב היקר. לאותו 'משא ומתן' תמיד ניתן זמן מוגבל (3 חודשים, שעה).., שקשור בזמן סוף הרבעון, הצגת הדוחות וכד'. עליונות
המדע? המדע יכול (לאחר השתדלות יתרה) להשיג יכולות רוחניות קיימות: אחרי שנים של התפתחות
מדעית, מגיעים לקצה קצהו של ידע מורכב שהיה קיים בתרבויות עתיקות כמו זו של הטולטקים. למשל "גוף החלימה" המתואר במשנתו של דון חואן (סידרה מאת קרלוס קסטנדה), היא יכולת ... ניתן למצוא בה זהות רבה בטכניקה ובגישה. למשל, הקפיצה אל התהום. דרך הרוח, כך הסרט מראה, מאפשרת הישגים שאף עולים על הישגי
המדע (למשל מיזוג ג'ייק עם גוף האווטאר בסוף). האם זה מעורר אותך לחשוב על כוחה של המודעות? כוחה של כוונה? כוח אנרגטי המצוי באדם וממתין להתגלות? האם כל זה נראה ...