... מפריעה לפעילותם? די אם אלו יתנהלו חדש תוך תפיסה שכל שקורה טוב ונכון לאדם, צריך לשאוף לאחר וליותר, אבל גם לדעת להפיק את המירב והמיטב מהקיים. לדוגמא, תוצאת
מבחן שאינה טובה מספיק בעיני הנבחן - יכולה להיות 'קטסטרופה' ולהכניס לדיכאונות וכעסים נוראיים, מאידך היא יכולה להיות אכזבה רגעית, אבל החכ'מ שלה הינו המועד הנוסף בו ניתן לתקן ולשפר את הציון, ובעצם הציון הקודם הינו 'רק'
מבחן למצב הידע ועד כמה צריך להתכונן לקראת הציון האמיתי. אפשרות נוספת הינה חיזוקם של החיזוקים האישיים, כמה פעמים אנו פוגשים את האדם שלא מעריך עצמו ולא מכיר ... של ההכרה העצמית האישית הינם 'דלק' ומקור אנרגייה מוכח להזיז ולהניע אנשים לפעול ולחיות. דוגמא רלוונטית נוספת הינו אותו תלמיד שלא ניגש עם רצון ואמונה שיכול
למבחן המתרגש ובה עליו. רק חיזוק אישי, הכרה ביכולת הלמידה ותפיסת החומר שמשוקפת לתלמיד יניעו אותו לשבת וללמוד לקראת
המבחן. בהמשך יגש חדור רצון להצליח ומאמין ביכולותיו
למבחן. אנו רואים מדוגמאות אלו שהגישה החיובית מוסיפה לפרט ומכאן גם ליכולותיו. הגישה החיובית והמחזקת נועדת אם כן לסייע להניע את האדם קדימה, לתמוך בו עם כיוון עתידי ...