... כי התוצאה היא רק אפשרות. האפשרות היחידה שקיימת היא שלא יהיה לך ותרצה ומי שחולק על זה, כלומר הוא שולט ברצון, גם אז קיימת רק אפשרות אחת - שטוב לך, כי אתה זה שבוחר
לרצות... זה שלא הגיוני לך כרגע שממהות אחת חסרת צורה נתהוו צורות שונות, לא אומר שזה לא ככה באמת, ומי שמנסה להתכחש לכך שיש צורות שונות, בעצם כולא ... מלא בשלמות, ועכשיו הוא ממלא אותו עוד פעם... אם אתה רוצה את מה שקורה ואתה יודע שאתה רוצה את זה, אז אתה עדיין לא רוצה את כל מה שקורה, כי אתה מבין מה זה אומר "לא
לרצות את כל מה שקורה" ואוטומתית אתה מפחד מכך שיבוא יום שיקרה ההפך... הדבר היחיד שאדם מחפש, היא להשיג התאמה בין רצונו לבין המציאות, שפעם אחת הוא ... שתהיה לך ידיעה שאתה רוצה להיפטר מהידיעה שיש חיסרון ואז מה יקרה? תגלה שאתה בלופ... ה"אני" הוא חיסרון, אך הוא לא חיסרון שאפשר למלא, כי כדי למלא חיסרון אתה צריך
לרצות למלא אותו, ותחושת האני קודמת לרצון למלא משהו... ה"אני" האמתי של האדם, הוא רצון לאינסוף... כי החיפוש של האדם נחלק לכמה שלבים בהתחלה נדמה ... ברצון שלו, כי אף רצון הוא לא מחויב, כי אם רצון כלשהו היה מחויב, לא יכולת לדעת שאתה רוצה אותו ולסבול מעצם הידיעה על כך, כי רצון מחויב פירושו רצון שאין אפשרות שלא
לרצות אותו, וגם לא יכולת לדעת שאתה כן רוצה אותו והעשייה הייתה קורית מעצמה. ומהרגע שהאדם חושב שהוא זה רצונו (מזדהה עם רצונותיו החיצונים), אז ... ואין לו אפשרות להשיג את השלמות, כי השלמות לא יכולה להימצא בתוך צמצום ובתוך ישות סופית, ואז לא משנה מה ירצה האדם הוא לא יכול להשיג את האושר, כי גם הרצון לא
לרצות הוא עצמו רצון, גם הרצון לשלמות הוא חיסרון, וגם השגת השלמות בדמות של היפטרות מהרצון, משאירה אותך בחיסרון, כי עדיין נשארת ידיעת האני, שהיא ... שגם אם יהיה לו את כל מה שהוא רוצה, הוא עדיין לא יהיה מאושר, כי יש ידיעה שקודמת לרצון, שהיא ידיעת ה"אני" שהוא ההפרדה בין היש והאין, שקיומו מחויב, כי אין אפשרות
לרצות להעלים את האני, כי האני קודם לקיומו של כל רצון נפרד. ולכן גם מי שאומר "הבנתי שהבעיה היא האני" בעצם משקר את עצמו, כי מי הוא זה שהבין שהאני ... "החיסרון המושלם רוצה משהו", לכן אין אפשרות להעלים את האני, כי האני הוא כבר בבחינת איננו. ומי שהוא בבחינת כלום, הוא יכול להכיל בתוכו את כל הרצונות שבעולם, דהיינו
לרצות משהו מבלי להיות חסר אותו. ...