... נפשך תחת נפשו, ועמך תחת עמו". מידה כנגד מידה. במשפט המקראי על פי חוקי המקרא, מי שפגע באחר יש
לפגוע בו באותו האופן, "כאשר עשה - כן יעשה לו". "ואיש, כי יכה כל - נפש אדם, מות יומת. ומכה נפש בהמה ישלמנה, נפש תחת נפש. ואיש, כי - יתן ... את המשמעות, ופירשו שאין להבין את הפסוק כפשטו באופן מילולי אלא באופן רעיוני. לפי תפיסתם אין
לפגוע באיבר של הפוגע ממש, אלא יש לפצות את הנפגע בתמורה כספית שוות ערך לאבר שנפגע. בדין עד זומם שבמשפט העברי, שוב בא לידי ביטוי העיקרון ...