... והכלל והעקר שלא יתפחד כלל (זהו הנוסח המקורי). ונתבונן מעט במשפט חכם ונצחי זה. אומר לנו רבי נחמן "דע" שהאדם צריך
לעבור על גשר צר..., היינו שמודיעים לך מראש, דע לך שאתה צריך
לעבור על גשר צר מאוד. היינו שאם עוד לא פגשת את הגשר הזה, אז אומרים לך "דע" אתה תפגוש אותו עוד בהמשך. ואם במקרה חשבת שיש דרך להתחמק מהמעבר על הגשר הצר, אז אומרים לך דע שהאדם "צריך"
לעבור על גשר צר מאוד. ז"א זה לא נתון לבחירתך, לא שואלים אותך האם תעבור על הגשר, אתה פשוט "צריך"
לעבור על גשר צר מאוד בדרך למציאת האושר והשלמות שלך. ואם חשבת שאתה חריג ושרק אתה צריך לעבור על הגשר הצר ... לך: דע "שהאדם" צריך, דהיינו לא רק אתה צריך אלא כל אדם צריך לעבור על הגשר הצר הזה. ואם תשאל את עצמך מדוע אני צריך
לעבור על גשר צר, אז אומרים לך "דע שהאדם צריך", דהיינו אתה צריך לעבור על הגשר הצר הזה בגלל שאתה בן אדם, ומעצם המהות שלך מאחר שאתה בן אדם ולא מלאך או משהו אחר, בגלל זה אתה צריך
לעבור על גשר צר מאוד, כי "האדם צריך"
לעבור על גשר צר מאוד. ואם האדם חושב לעצמו, טוב אז כשנגיע לגשר נעבור אותו ולמה זה בכלל אמור לעניין אותי, ... גשר זה גשר צר. ואם אתה אומר אז מה אם הוא גשר צר, אז דע שהוא גשר צר, ולא סתם צר אלא צר מאוד מאוד. כי כל האדם צריך
לעבור על גשר צר מאוד מאוד. אבל אומרים לנו ג"כ, והכלל והעיקר שלא תפחד כלל, דהיינו זה שאמרנו לך שאתה צריך
לעבור על גשר צר מאוד מאוד, זה לא היה כדי להפחיד אותך אלא כדי לחזק אותך וכדי לגלות לך איך עוברים על הגשר ... והעיקר, ז"א הדבר שהכל תלוי בו הוא שלא תפחד. ולא סתם אל תפחד אלא אל תפחד כלל! ז"א דע לך כי אתה כמו כל בני האדם צריך
לעבור על גשר צר. ולא סתם צר אלא צר מאוד מאוד ואתה צריך לעבור עליו. אבל דע לך שבאמת אתה לא צריך לפחד מהגשר ...