... התשובה עצמה למה. כי גם אם נניח שאלוהים ברא את העולם כי הוא רצה להשפיע מטובו \ לגלות רחמנותו \ לגלות מלכותו וכולי עדיין אפשר לשאול
ולמה אלוהים רצה את זה. ככה שהשאלה לא באמת נפתרה אלא רק שינתה את צורתה ובאה מחדש בדיוק באותה עוצמה של חוסר הבנה. כי כמו שקודם לא היה ברור
למה אלוהים ברא את העולם, עכשיו לא ברור בדיוק כמו קודם, למה הוא רצה להשפיע מטובו \ לגלות רחמנותו \ לגלות מלכותו וכל תשובה מטופשת כזו או אחרת. ככה ששום תשובה לשאלה הזו לא עונה עליה באמת. וכולם שואלים
"למה אלוהים ברא את העולם" אך אף אחד מהשואלים, לא שואל את השאלה
"למה אלוהים קיים". כי אלוהים מייצג את הדבר שקיומו מחוייב ושלא יכול שלא להיות קיים. והעולם שנברא על ידו, מייצג את הדברים שקיומם הוא רק אפשרי ביחס אליו ובכלל ויכולים שלא להיות קיימים כפי מה שהם. ככה שלשאול
למה אלוהים ברא את העולם, זה שאלה שנובעת מכך שהעולם הוא רק אפשרי המציאות. כי הוא יכול שלא להיות קיים ועל כן שואלים למה הוא קיים \
למה אלוהים ברא אותו. אבל אלוהים לעומת זאת מייצג את הדבר שלא יכול שלא להיות קיים ולכן לשאלה
למה אלוהים קיים אין שום משמעות כי אלוהים משמעותו הדבר שחייב להיות קיים שהוא ושלא יכול שלא להיות קיים. ולכן השאלה
למה אלוהים ברא את העולם מהותה בחוסר ההבנה למה קיים דבר שיש לו חסרון בכלל. כי בכל דבר שקיים יש חסרון. והאדם בלבו מבין שאם שום דבר לא היה קיים, אז לא היה שום חסרון. וממילא זה אומר שהשלמות היא מחוייבת והחסרון הוא רק אפשרי. ועל כן נשאלת השאלה
למה אלוהים ברא את העולם דהיינו
למה אלוהים שהוא השלמות שלא חסרה דבר פגם בעצמו ויצר חסרון. והסיבה שבגללה שום תשובה לא מספקת היא משום שמושלם באמת פירושו ש אינו חסר דבר, ועל כן מעצם הגדרתו ... שהאדם מאמין לשכל האנושי שלו שמבדיל בין אלוהים המחוייב לעולם האפשרי וחושב שאלו שני הפכים, בשכל הזה, אין שום תשובה כלל. ונסכם: לשאלה
למה אלוהים ברא את העולם \ למה העולם קיים \ למה יש חסרון \ למה קורה לי כך ולא אחרת ולכל השאלות מהסוג הזה, בשכל האנושי אין שום תשובה כלל. ומי שחושב שיש תשובה ...