ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > לימוד
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על לימוד...
תקצירלימודים והשכלה - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על לימודים והשכלה לעתים קרובות לימוד וחקר האמת גורמים לנו להיווכח בבערותנו. (מאדאם דה סבלה) יש רק דבר אחד טוב והוא ידע ורק דבר אחד רע והוא בורות (אפלטון) לא ניתן ללמד סרטן ללכת ישר. (אריסטופאנס) אנו לומדים לא למען החיים אלא בשביל חדר הלימודים. (סנקה) בית הספר הוא המתחרה האמיתי של הכנסייה. (ארנסט רנאן) אנשים שלמדו דברים רבים מאמינים שהם חכמים. אך רובם הגדול לא יהיו אלא בורים וחכמי שווא בלתי נסבלים בחיים. (אפלטון) אי אפשר ללמוד אלא מתוך שעשוע... הסקרנות ותאוות הדעת אינן מתקיימות אלא במי שלבו מלא אושר. הידיעות שמלעיטים בהן את ... כרחו מטמטמות את מוחו ומשתקות את תבונתו. כדי שתתעכל הדעת יש לבלוע אותה בשקיקה. (מתוך פשעו של סילבסטר בונאר מאת אנטול פרנס) אין זה אלא כי באמצעות לימודינו אישרנו ואימתנו את בערותנו. (מישל דה מונטן) הרעב הוא ענן הגורם לגשם של ידע ושל כושר ביטוי. השובע הוא ענן אחר הגורם לגשם של בערות ושל גסות. (אפלטון) לימודים שאינם גורמים לתלמידים לרכוש מידות טובות אינם משביעים את רצוני. (גאיוס סאלוסטיוס קריספוס) פרופסורים נוצרו בעבור בני אדם שלא יבינו דבר בעצמם. (פול לאוטו) קפיצה אל: ניווט, חיפוש גאונות ללא חינוך היא כמו זהב המצוי במכרה. (בנג'מין פרנקלין) רק הנבער מדעת בז להשכלה. (פובליליוס סירוס) הייתי מלמד ילדים מוזיקה, פיזיקה ופילוסופיה, אבל הדבר החשוב ביותר זה מוזיקה, מפני שבתבניות המוזיקה טמונות המפתחות לכל סוגי הלמידה. (אפלטון) אין חוכמת הלימוד כחוכמת המעשה. (אנונימי) ללמוד משמעו להתמצא. (מלקולם דה שאזאל) לימודים הם שם כולל לאירוע או תהליך ההפנמה של מידע בצורה המאפשרת הכללה והסקת מסקנות או שינוי בלתי אמצעי בדרכי התנהגות. לא זו בלבד שעלינו לרכוש חוכמה אלא לדעת להשתמש בה לטובתנו. (מרקוס טוליוס קיקרו) בני אדם, שכמעט מיוחדים בזה שיש להם את היכולת ללמוד מניסיון של אחרים, יוצאי דופן גם בחוסר הרצון הבולט שלהם לעשות כך. (דאגלס אדאמס) צורת הלמידה הבסיסית היא סיוע למישהו שבאמת יודע מה הוא עושה. (כריסטופר אלכסנדר) ללמוד מתמטיקה מספר לימוד או לומדה זה כמו ללמוד שפה מקריאת ספרי תחביר ושינון אוצר מלים! (ג'ויס קורטק פטרול) טוב יותר ללמוד את האנשים מאשר את הספרים. (פרנסואה דה לה רושפוקו) השפה היחידה להבנת דברים מסוימים היא חוויה ישירה. יש חוויות שפשוט לא ניתן לתרגם. חייבים לגעת בשביל לדעת. (טום בראון) חווית למידה היא מאחד הדברים האלה שאומרים, 'אתה יודע מה עשית כרגע? אל תעשה את זה. ' (דאגלס אדאמס) ואראה כי דעת, מאום לא נוכל! (גתה, פאוסט) רק כשסיימתי את חוק לימודי במערכת החינוך ויצאתי אל החיים, התחלתי להתעניין בלימודים. הבנתי שכאשר אני שוקד על תחום שבו יש לי עניין, בקצב המתאים לי ובדרך המועדפת עלי, אני מצליח להקנות לעצמי ידע וטכניקה בדרך היעילה ביותר. (הרוקי מורקמי) הרביתי, הה, שקוד על פילוסופיה על משפטנות ותורת רפואה, וגם, חבל! על תיאולוגיה, שקוד ולמוד בנפש צמאה. והריני עומד, אוויל מסכן, וחכם אני ... יודע? אתה זן מאסטר! ' קרא הסמוראי. 'כן, אבל לא אחד מת', השיב האקווין. (מונדו זני כישרונות טבעיים כמוהם כצמחים פראיים: הם זקוקים לגיזום על ידי לימודים). במקורות יהודיים הלימוד הוא עינוי לעצלן. (מישל דה מונטן) הלימוד קיים לא על מנת להאיר נפש שאין בה אור כלל. (מישל דה מונטן) בשער זה לא יכנסו בורים בגיאומטריה (נרשם מעל שערי האקדמיה של אפלטון) הבערות היא השורש והגזע של הרשע (אפלטון) דעת מתוך כפייה, אין לה קיום בנשמה. לא מתוך כפייה ילמד הנער אלא מתוך משחק. (אפלטון) אני יכול ללמוד, אני יכול להראות ללמדן ... לא תפנה. (מסכת אבות ב' ד') אין אדם לומד תורה אלא ממקום שלבו חפץ (עבודה זרה יט א) אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן נכשל בהן (גיטין מג א) ועל לימוד הפוסקים הזהיר מאוד מאוד ביותר מכל הלימודים. וראוי ללמוד כל הארבעה שולחן ערוך כולם מראשם עד סופם כסדר. נחמן מברסלב אמר רבי חנינא הרבה למדתי מרבותי ומחבירי יותר מרבותי ומתלמידי יותר מכולן (גמרא, מסכת תענית דף ז' ע ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא לימוד - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... ההבדל בין לימוד ממאמן אישי לבין לימוד מספרים ומה טוב יותר? לימוד ממאמן אישי ולימוד מספר מה טוב יותר? האם קריאת ספר של המאמן עצמו טובה כמו אימון אישי מהמאמן עצמו פנים אל פנים? האם יתכן כי קריאת ספר תהיה טובה יותר מאשר אימון? התשובה על כך היא כי הכל תלוי במי הוא המאמן האישי ומהו הספר כדלהלן. האפקטיביות של אימון אישי נובעת כמובן לא מהמאמן ולא מהספר אלא מעד כמה ... לא הספר ולא המאמן). מכאן ניתן להבין מה טוב יותר ספר או מאמן. אם הספר שאותו אתה קורא מדויק ונכון יותר מאשר מה שמאמן מלמד אותך אז מאוד יכול להיות שהספר אפקטיבי יותר עבורך, כי העצות שלו יותר נכונות. לעומת זאת אם ברצונך לעשות השוואה בין קריאת ספר לבין לימוד אישי ממי שכתב את הספר, כמעט תמיד לימוד מהמאמן עצמו פנים אל פנים יהיה טוב יותר מאשר קריאת הספר שלו בלבד. ולמה? כי באימון אישי פנים אל פנים אתה חווה טוב יותר את מה שאתה קורא. באימון אישי חמשת החושים שלך קולטים טוב יותר בד"כ את מה שאתה לומד. ולכן בד"כ לימוד מהמאמן עצמו שכתב את הספר יהיה טוב יותר מאשר קריאת הספר עצמו. אך לעומת זאת קריאת ספר באיכות גבוהה, לעיתים היא טובה יותר מאשר לימוד ממאמן אישי שרמת הידע שהוא מעביר לך היא פחות טובה. ובאילו מקרים לימוד ממאמן אישי יכול להיות אותו הדבר או פחות טוב מאשר קריאת הספר שהוא עצמו כתב? זה יכול להיות כמובן רק ברמה שבה אתה טוב יותר מהמאמן ומהספר כאחד. במקרה כזה אם אתה קורא את הספר (מסיבות שונות) אתה מפרש את הרעיונות של הספר בצורה עמוקה יותר מאשר המאמן עצמו הבין את עצמו. כי בסופו של דבר ... למעשים. ולכן ממילא ההבדל הוא רק בהבנה לעומק של דפוסי ההתנהגות הנכונים. לכן אם הגעת למצב שבו אתה מבין את הרעיונות שבספר טוב יותר מאשר מי שכתב אותם, במקרה כזה אתה לא צריך ספר או מאמן אלא כמובן אתה כן צריך ספר / מאמן אישי שטובים יותר ממך. יתרון נוסף שיש ללימוד ממאמן אישי על פני קריאת הספר שלו בלבד, הוא כי בד"כ למאמן אישי יש את היכולת לעשות "התאמה" של כל מה שקראת למקרה הספציפי שלך. כשאתה קורא מאמר גם אם הוא מתאים לך כי הוא כתוב בצורה מופשטת וכללית שמתאימה לכל מצב, בכל זאת אתה לא תמיד מצליח להבין איך מה שקראת ניתן ליישום במקרה הספציפי ... טוב יראה לך כיצד גם אתה יכול ליישם את מה שאתה יודע בחיים האישיים שלך ברמה המעשית. לסיכום, האפקטיביות של האימון נגזרת מעד כמה המידע שאתה מקבל דרך הספר / מאמן איכותי ומעד כמה אתה מצליח להפנים וליישם אותו. לכן לעיתים קריאת ספר טוב תהיה אפקטיבית יותר מאשר לימוד ממאמן אישי שהמידע שהוא מעביר לך איכותי פחות מאשר מה שאתה קורא בספר (וגם זה ניתן לבדיקה בצורות שונות). אך כמעט תמיד לימוד ממאמן אישי תהיה טובה יותר מאשר קריאת הספר שלו בלבד. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא לימוד - לחץ כאן...
תקצירלימוד מתמטיקה למתחילים - חיבור וחיסור + טיפים לביצוע פעולות חיבור וחיסור במתמטיקה, לימוד חשבון איך לחשב חיבור של 2 מספרים בודדים - פשוט מתרגלים וזוכרים את התוצאה... טיפ: אם מחברים 2 מספרים שאחד מהם הוא 7 ומעלה והשני הוא 4 ומעלה, אז מחשבים זאת כך. שלב 1 - ניקח את המספר הגדול ונראה כמה צריך להשלים כדי להגיע ל 10. לדוגמא: 10-7=3 10-8=2 10-9=1 שלב 2 - ניקח את המספר השני הקטן יותר, ונפחית ממנו את כמה צריך להשלים את המספר הגדול כדי להגיע ל 10. לדוגמא, אם יש לנו 7 + 4, אז צריך ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא לימוד - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... האיזון הרצוי כדי לגרום לילד להצליח בלימודים? כידוע, בחיים הדבר האידיאלי ביותר הוא להגיע לאיזון הראוי בין התכונות השונות שלך כאדם. הצלחה של תלמיד בלימודים וגם חינוך ילדים מוצלח גם הוא נובע מנקודת איזון כפי שיתבאר להלן. אף אחד מאיתנו לא היה מסרב שהילד שלו יהיה הטוב ביותר והמוצלח ביותר בבית הספר בלימודים ובחיים בכלל. אם ברצוננו שהילד שלנו ישתייך לילדים המצליחים יותר עלינו לנסות למצוא את המכנה המשותף שבין כל הילדים שמצליחים בלימודים ולאחר מכן לראות כיצד ניתן להעלות את הילד שלנו על אותו גל של הצלחה. כשמחפשים את המכנה המשותף הזה שבין הילדים המוצלחים יותר שבמערכת החינוך, מגלים דברים מאוד מעניינים. כולנו מסכימים שעל פי ההיגיון ככל שסביבת הלימוד של הילד תהיה טובה יותר ואידיאלית יותר להצלחה כך הוא יצליח יותר. אך מהי אותה סביבה אידיאלית? התפיסה הרווחת היא כי סביבה אידיאלית להצלחה בלימודים יכולה לבוא לידי ביטוי בשילוב של דברים שונים כגון האפשרות ההורים והסביבה של הילד להקצות לו משאבים כדי ללמוד וגם הכישורים האישיים והשכליים של הילד. אם יש להורים של הילד די כסף כדי להשקיע בלימודים ובילד שלהם, הם יכולים לשלם עבורו למורים פרטיים כדי לקבל שיעורי עזר והעשרה, הם יכולים לשלוח את הילד לחוגים וסדנאות שונות, הם יכולים להקצות בבית שלהם לילד חדר משלו שבו תהיה לו את הפרטיות שלו והשקט שלו, הם יכולים לתגמל את הילד בהמון צורות על הצלחות שלו בלימודים, בקיצור הם יכולים להעניק לו את הסביבה האידיאלית להצליח בלימודים. גם מנת המשכל ורמת הIQ של הילד כמובן אמורה ליצור עבור הילד את האפשרות להצליח בלימודים בלי להתאמץ, הכל יכול לבוא לו בקלות ואז כמובן שהוא אמור יהיה להצליח בכל המקצועות ובכל תחומי הלימוד, כי אם יש לו כ"כ הרבה שכל למה שהוא לא יצליח. זו בעיקר הדעה הרווחת שעל פיה מנת המשכל והכישורים של הילד + הסביבה המשקיעה בהצלחה ובהישגיות שלו היא זו שגורמת לילד להצליח משום היותה סביבה אידיאלית להצלחה. אך המציאות היא די שונה, מתברר שישנם יותר מידי ילדים במערכת החינוך שבוחרים שלא ללמוד ושלא להצליח, למרות שהם מגיעים ממשפחות עם המון משאבים פיננסיים להשקיע בלימודים של הילדים ולמרות שיש לאותם ילדים תפיסה מאוד מהירה ולמרות שרמת המשכל שלהם גבוה יותר מן הממוצע. במערכת החינוך יש המון ילדים מוכשרים שלא עושים עם הכישרון של עצמם כלום כדי להצליח, אדרבה הם לוקחים את המשאבים של ההורים ואת השכל שלהם ומתעלים אותם דווקא לדברים שליליים, כגון גרימת נזק לאנשים אחרים ומשיכת תשומת לב ... יותר מידי ילדים לוקחים סמים וכיו"ב למרות שיש להם המון שכל ולמרות שהמשפחות שלהם די טובות ולמרות שעל פניו יש להם את כל התנאים כדי להצליח. אם כן כי התפיסה הרווחת לגבי מהי הסביבה האידיאלית עבור ילד כדי להצליח בלימודים נמצא אם כן שהיא מוטעית. אז מהי הסביבה האידיאלית להצלחה עבור ילד בלימודים? מהו המכנה המשותף של ילדים שמצליחים בלימודים? ראשית יש להבהיר נקודה מאוד חשובה. כפי שאצלנו המבוגרים ההצלחה שלנו נמדדת ביחס לפוטנציאל שלנו בלבד ולא ביחס לדשא של השכן שלנו, כך גם הצלחה ראויה של הילד שלנו משמעותה שהוא ישיג את המירב והמיטב שהוא יכול להשיג ביחס לעצמו. אם הוא יכול להשיג בכל המבחנים 100 אז 90 זה ציון גרוע. אבל אם הוא יכול להשיג רק 75 אז ציון 75 עבורו הוא טוב מאוד. ז"א שכאשר אנחנו באים לבחון הצלחה של ילד בלימודים עלינו לבחון את מידת ההצלחה שלו ביחס לפוטנציאל שלו ולא ביחס לאחרים. וכעת נחזור וננסה להבין מה גורם לתלמיד למצות את הפוטנציאל של עצמו ולהביא אותו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר. התשובה על כך היא כי המכנה המשותף בין כל הילדים שמצליחים בלימודים הוא האיזון שיש להם בתפיסה שלהם את עצמם מול הלימודים וההישגים שנדרשים מהם. כפי שכבר התבאר מספר פעמים בצורות שונות כדי שכל אדם באשר הוא יצליח בחייו, עליו להיות עם 2 תכונות מנוגדות ומשלימות כאחד, עם היכולת לשמוח תמיד במה שיש גם אם הכי קשה בעולם ומצד שני גם עם היכולת לעולם לא להסתפק במה שיש אלא תמיד לשאוף לעוד. גם בתחום של אימון וקאוצ'ינג מאמן אישי טוב הוא ... אחד שעדיין יש לו להיכן להתקדם ולהתפתח. מצד אחד לעולם להאמין בעצמך ולקבל את עצמך כפי שאתה ומצד שני תמיד לצד החשיבה החיובית תמיד להיות עם ביקורת עצמית כדי להתקדם. אותו הדבר בדיוק בחינוך, ילד צריך שהתפיסה שלו את הלימודים שלו תהיה מאוזנת. מצד אחד הילד חייב להאמין ביכולת שלו לבצע את המשימה שלפניו וביכולת שלו להצליח אבל מצד שני הוא חייב שיהיו לו אתגרים וקשיים להתמודד איתם ורק אז הוא יוכל להצליח. הוא חייב להיות בדיוק בנקודת האמצע, בנקודה שבה הלימודים לא קלים לו מידי כך שהם לא ישעממו אותו ומצד שני שהלימודים לא יהיו לו קשים מידי ברמה כזאת שבה הוא יתייאש מהיכולת שלו להצליח. בכל אחד משני המקרים הנ"ל הילד לא ילמד ולא יעשה גם את מה שהוא כן יכול לעשות, כי תמיד בכל מקרה שילד נושר מהלימודים תמיד מתקיים אחד מהשניים, או שהילד חושב שהלימודים קלים לו מידי ולכן הוא משתעמם ולא משקיע בלימודים כי אין בהם אתגר עבורו, אין בהם יכולת התבטאות אישית כי הם הרי קלים מידי בשבילו, או שהוא חושב שהלימודים קשים מידי ושבכל מקרה הוא יכשל ולכן הוא מרים ידיים לגמרי. בשני המקרים האלו הילד לא ילמד ולא ישקיע בלימודים, ככה שהוא בכל מקרה לא יגיע לפוטנציאל של עצמו. אם הוא יכול היה להיות הילד החכם ביותר בפוטנציאל שלו הוא לא יגיע לזה כי הכל קל לו מידי וגם אם הוא יכול היה להיות בינוני הוא גם לזה לא יגיע אלא יהיה בציון נכשל כי הוא יודע מראש שהוא לא יכול להיות בין הטובים ביותר וכידוע האויב של הטוב הוא הטוב ביותר, ככה שאותו ילד לא יעשה גם לא את מה שהוא כן יכול לעשות כי הוא שואף למשהו שמעל לכוחותיו שגורם לו להתייאש גם ממה שהוא כן יכול לעשות. כדי שהילד שלך יצליח בלימודים שלו בפרט ובחיים שלו בכלל, עליו ללמוד להיות טוב ביחס למה שהוא יכול להיות מול הפוטנציאל של עצמו. עליך כהורה להיות המאמן האישי של הילד שלך (למי שזה לא ברור מאליו). עליך להשריש בילד שלך את דפוס החשיבה שבודק כל הזמן האם הדשא שלי ירוק כפי שהוא יכול להיות? לא הדשא של אחרים אלא הדשא שלי ביחס לפוטנציאל של עצמו. על הילד שלך לדעת שעליו להיות הכי טוב ביחס לפוטנציאל של עצמו בלבד. אם הילד שלך יחשוב בצורה הזאת (ואולי גם לך כדאי להתחיל לחשוב כך) הוא בוודאות יצליח ליישם את הפוטנציאל של עצמו בלימודים בכל מקרה. אך איך זה יעזור בפועל, למה אם הילד יחשוב בצורה הזאת הוא יצליח בלימודים? נניח לדוגמא שהילד שלך שייך לילדים החכמים יותר, המוכשרים יותר, אלו שבכל מקרה מקבלים מאה אם הם רק רוצים בלי להתאמץ במיוחד. מה שקורה לילד כזה בדרך כלל, זה שבגלל שהוא רואה שהוא מקבל ציונים מאוד טובים יותר מאחרים בלי להתאמץ בכלל זה גורם לו דווקא לזלזול בלימודים, כי הוא עושה השוואה בינו לבין ילדים אחרים. ילד כזה אמור במקום זאת לעשות השוואה בינו לבין עצמו, ילד כזה צריך להמשיך לקבל מאיות ב ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא לימוד - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... - זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים זוגיות בלימודים במערכת החינוך מלמדים אותנו דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד. לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים. איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף. כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי. קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים ... התהליך. לאחר שסיימו את הבדיקה יוכלו לעזוב את אביהם ואמם ולדבוק בבן זוגם. לאפשר לעצמם להיות עזר כנגדם כדי להמשיך את תהליך ההתפתחות האישית והמשותפת. כמה "מלחמות" היו נמנעות במידה ורק היו מוסיפים לנו בתוכנית הלימודים את היכולת להתבונן בעצמנו, בייעודנו. לבדוק, להפנים. ועם האינפורמציה הזו לצאת לדרך אחרת, דרך של מודעות. כל זה ורק הגענו לספר בראשית פרק ב'. המשך ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא לימוד - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת "בוקר טוב כתה ז", אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים "בוקר טוב המורה ענת". לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת ... חלק ניכר מהעבודה נעשית דרך דיון כתתי, ההצלחה של כל ילד בהבנת הניסוי עוברת דרך הצלחת הכתה כולה, וההפך. הילד לומד לפתח תמונה פנימית של המציאות וזיכרון שלה. אין כאן פיתוח של תמונה טכנית של הניסוי ומשמעויותיו בעולם פילוסופי - מדעי. החלק הראשון בו מתבונן הילד בניסוי יכול להיות גם בתחום לימודי אחר - בביולוגיה למשל דרך טיול בשדה, בספרות קריאת קטע טקסט, שמיעת מוסיקה, התבוננות ביצירת אמנות וכו'. על פי התחום הנלמד באותה תקופה נמשיך את 2 השלבים הבאים. גישה זו תורמת להפעלת החושים של הילד ותפישה נכונה של המציאות הפיזית. (בימינו אין הדבר מובן מאליו, ילדים רבים חיים בעולם פחות פיזי ויותר וירטואלי). ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא לימוד - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... כמה שיטת הלימוד שלך טובה? ואיך אתה מרגיש אחרי מה ששמעת / קראת? חלק 1 עד כמה שיטת הלימוד שלך טובה? ואיך אתה מרגיש ביחס לעצמך אחרי מה ששמעת? מי היה טוב יותר, המרצה או ההרצאה? האומר או הנאמר? אם נתבונן נראה כי בעולמנו ישנם שני סוגי מרצים / מורים / מאמנים / יועצים וכולי, ישנם כאלו שגורמים לך להרגיש קטן ביחס לעצמך וביחס אליהם ויש כאלו שגורמים לך להרגיש גדול ביחס לעצמך וביחס אליהם. למה הכוונה? אדם הולך להרצאה בנושא X. ... גם לגבי הצורה שבה אתה עצמך מייעץ לעצמך / מאמן את עצמך ומורה לעצמך את הדרך. וגם נכונים לגבי הצורה שבה אתה מחנך את ילדיך וכולי. כי הכלל והעיקר שצריך לשים אליו לב הוא, שכאשר האדם מעביר ביקורת על מישהו דהיינו גם על עצמו, חשוב מאוד לשים לב לכך שהביקורת תהיה בונה ולא הורסת בטעות. המשך: עד כמה שיטת הלימוד שלך טובה ? ואיך אתה מרגיש ביחס לעצמך אחרי מה ששמעת ? חלק ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא לימוד - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... בין הצלחה בלימודים וקשב וריכוז שאלתם את עצמכם פעם מה משותף לאלברט איינשטיין, תומס אדיסון וגלילאו גליליי? שלושתם ועוד רבים אחרים הציגו תסמינים של הפרעות קשב וריכוז. יחד עם זאת ההצלחה לא נסתרה מעיניהם והם היו לפורצי דרך בתחומם. תהיתם פעם מדוע? הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה נוירולוגית - התנהגותית והיא השכיחה ביותר אצל ילדים בעידן הנוכחי. בארה"ב אחד מתוך שלושה ... אותה. עם או בלי הפרעה ולקות כזו או אחרת הם היו חדורי מוטיבציה. המוטיבציה הזאת הגיעה מהבית, מהחינוך אותו הם קיבלו ומכך שבתא המשפחתי שלהם האמינו בהם ללא חת. אז כעת ניתן לומר כי אין קשר חד חד ערכי בין הפרעת קשב וריכוז לבין הצלחה מעשית בלימודים. יחד עם זאת ניתן גם לומר כי יש קשר בין מוטיבציה, חינוך ואמונה לבין הצלחה מעשית בלימודים. אבל זה כבר למאמר ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא לימוד - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... מורים - לימודי גיאוגרפיה בכתה ד בחינוך ולדורף אנו מתחילים בלימודי הגיאוגרפיה באופן לא רישמי כבר בגן ובכתה א. ילדי הגן והכתה יוצאים אחת לשבוע לטיול שבועי דרכו הם חווים את המרחב הטבעי בסביבה. הילדים מתבוננים בהתחלפות העונות, בתנועת השמש, בגדילת הצמחים, בסוגי האבנים, ואם יש קרוב לביהס ים או מקור מים הם משתעשעים ולומדים גם עליהם. בכתה ד מופיעה לראשונה תקופה רשמית בה לומדים גייאוגרפיה / מולדת. התקופה עוסקת במרחב הקרוב אל הילד. לדוגמא, במידה והילד גר וחי ואיזור השפלה אז הלימוד יכלול את איזור ביתו, הרחוב שלו, הישוב בו הוא גר, בית הספר, סביבת בית הספר והעיר בה ביהס נמצא, איזור השפלה ואיזור הרי ירושלים הגובלים באיזור השפלה. הלימוד יכלול גם שרטוט מפות ולימוד הבנת מפה באטלס. שטיינר, אבי חינוך ולדורף, הדגיש את החשיבות של לימוד גיאוגרפיה ואמר שכדי שהילד יתגשם היטב בגופו ובעולם הזה עליו להתבונן, לחוש ולהכיר היטב את סביבתו הפיזית. בגיל 11, כתה ד, עבר בדרך כלל הילד את הרוביקון (כשהיה בכתה ג'), הוא עבר את המשבר מהילדות המוקדמת אל אמצע - לב הילדות ... מלמעלה, לתפוש את המרחב מנקודת מבט שאינה בתוכי אלא מחוצה לי. כך לאט, לקראת גיל ההתבגרות תעבור מחשבת הילד את המטמורפוזה מהתבוננות מתוך נקודת מבט אישית פנימית שלו להתבוננות מתוך נקודות מבט מרובות שלא דווקא הוא מזדהה עימן. הנה דוגמא לשיעור פתיחה ללימוד הגיאוגרפיה: מהלך התקופה: שיעור 1 סיפור כיווני רוחות. ארבע מלחים נפגשים בנמל כדי לצאת ולשוט יחד באותה ספינה. לאחר שהם עולים לספינה הם נפגשים בערב לאחר השקיעה ומספרים על עצמם והמקומות שמהם הם הגיעו. צפון - מלח 1 עם עיניים ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא לימוד - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?. הפעם אני רוצה לבאר את הסיפור, ארבעה נכנסו לפרדס. ישנו סיפור על ארבעה שנכנסו לפרדס תכף נסביר מה זה אומר: אחד נכנס בשלום, השני נכנס וקיצץ בנטיעות, השלישי השתגע, והרביעי מת. וזה משל ונמשל, ומה המהות? מה זה נקרא פרדס, מה זה מעשה מרכבה? הם ניסו ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא לימוד - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לימוד, איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לימוד, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, אימון אישי לילדים נוער והורים, מאמן פרטי, קואצ'ר לזוגיות, אימון אישי מומלץ, מאמן עסקי מומלץ, מאמן רוחני, מנטורינג, מטפל קוגניטיבי התנהגותי בתחום לימוד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.0320 שניות
עכשיו 26_06_2019 השעה 00:47:22
wesi4