ככל שתהיה פחות מוכרח לעשות משהו, כך תצליח יותר לעשות אותו!... להבין אותו דווקא ברגע הזה, אלא פשוט להתקדם קדימה, ואחרי כמה זמן לנסות בצורה רגועה לקרוא את אותו הדבר פעם נוספת. להכריח את עצמך לזכור - כאשר האדם צריך לזכור משהו ואינו מצליח לעשות זאת. ככל שהוא יהיה יותר לחוץ לזכור אותו, כך הוא לא יצליח לזכור אותו. כי כדי לזכור משהו צריך להיות רגוע וצריך שהמחשבה כולה תתעמק באותו הדבר ותטמיע את אותו הדבר בתוך המחשבות. כאשר האדם מכריח את עצמו לזכור משהו, על ידי זה המחשבות עסוקות במאבק של הרצון לזכור, ואינן פנויות כדי לזכור. וזו כמובן עצה טובה לכל מי שלומד למבחן, שהדבר הטוב ביותר לעשות הוא ללמוד כמה שיותר המון זמן לפני המבחן ורק לעשות כמה חזרות לפני מועד המבחן עצמו ואז מבינים וזוכרים טוב יותר את מה שלומדים. כאשר האדם לומד רק לפני המבחן, זה גורם לו לכך שהוא יהיה באווירה של לחץ... ואז בד"כ לא מבינים ולא זוכרים בגלל התחושה של הלחץ. ולכן כידוע לפני בחינות רצוי מאוד דווקא לא ללמוד לבחינה אלא להירגע. כי כאשר האדם לחוץ ומנסה ללמוד משהו, הוא רק מבלבל את עצמו. כי כדי להבין ולזכור דברים צריך להיות רגוע. וככל שהחומר הלימודי קשה יותר, כך ... = חישכון מלשון חושך - דהיינו מסך שחור שיש לאדם בבחינה, שכאילו מוחק ממנו את כל מה שהוא למד), דהיינו שהאדם מרוב לחץ ופחד מהבחינה לא זוכר שום דבר בבחינה. ולכן גם אם הגיע מועד הבחינה ועדיין לא למדת ... אתה נשאר רגוע. אתה לומד כדי ללמוד ולא מתוך לחץ או חרדה מהבחינה. ככל שתהיה יותר בלחץ מהבחינה, כך הסיכוי שתצליח להתרכז להבין ולזכור את מה שאתה לומד קטן יותר. עליך להחליט בתוכך שהבחינה אינה מעניינת אותך ולא אכפת לך מה יהיה עם הבחינה, אתה חייב להרגיע את עצמך. ככל שתרגיע את עצמך יותר, כך תהיה מסוגל יותר לנסות להבין ולזכור את מה שאתה לומד בצורה רגועה. גם בחינוך ילדים, כאשר מורה ... הוא מקטין את הסיכוי של הילד להבין. כי כדי להבין, צריך להיות רגוע. ככל שהמורה / הורה צועק יותר על הילד ומנסה "להכריח" אותו להבין / לזכור משהו, כך הילד פחות מרוכז במה שאומרים לו ויותר מרוכז בתחושת ... ההפוכה. ומספרים על אותו מורה שלימד איזה ילד קטן פירוש של איזה דבר והילד לא הבין ולא זכר את הפירוש. והמורה כל הזמן היה אומר לו "תזכור תזכור" אתה מה שאני מלמד אותך. עד כדי כך שלבסוף כאשר שאלו את התלמיד מה פירוש המילה, הוא מרוב לחץ התבלבל ואמר שפירוש המילה הוא "תזכור תזכור". כי הדבר היחיד שהוא הבין וזכר, זה רק את ... אמן גדול בזה ללמד את התינוק בהדרגה בלי איום הרבה ובלי דחק יותר, ועל ידי זה יתפס יותר בנקל. כי אמר שהמלמד חוזר עם התינוק ואומר לו "זכור זכור". ואם היה חוזר עמו מעט בנקל, בודאי היה תופס הדבר היטב והיה זוכרו, אך אחר כך חוזר עמו כל כך ואומר לו כמה פעמים "זכור זכור", עד שאחר כך כששואלין התינוק הפרוש של אותו המקרא יוכל להיות שישיב התינוק שפרושו " זכור זכור". כי התינוק סובר שאלו התבות הם הפירוש של ...