... הזו עמד מחבר התורה וביקש להגדירה. למעשה הוא ביקש לבודד אותה מיתר כל הגורמים
ולהתבונן בה, אם תרצה - ליצור רגע אינטימי איתה. זו דרכו של מחבר התורה כאשר ... של החלקים שהתבונן בהם. הוא ביקש להטמיע בנו את חשיבות "הסדר" ככלי בלעדי
להתבונן בדברים, וכגורם מכריע להבנת מציאות הדברים. נא לזכור שאנו מנסים
להתבונן במופשטת: "צפיה ביקום אין סופי נגזרת מנוכחות קבועה של צופה ביקום ... בטל בשישים בגוף האין - סופי הזה. מחבר התורה ענה לי: יש לחזור לגורם "הסדר" בשביל
להתבונן במופשטת הזו. החוליה הראשונה במופשטת הזו הופיעה כאשר עמד האדם על ... היינו להפעיל אותה בפול גז... אם כן בשלב הראשון יש לבודד את החוליה הזו בשביל
להתבונן בה, ובשלב השני יש לחלק את אותה החוליה לפי סדר כרונולוגי
ולהתבונן בכל חלק בנפרד על פי סדר הופעתו. וכשאני אומר לבודד ולחלק ולסדר - ... במיקום הגיאוגרפי שלו על מפת היקום. אומנם לא ניתן לחלק את מהות האדם הזה לחלקים
ולהתבונן בכל חלק בנפרד, ולמעשה לא ניתן
להתבונן אף במעברים שחולף עליהם לכאורה, מעובר עד לבוגר, כי מעברים אלו ... ולא את השינויים שעוברים עליו. ולמרות זאת מצא מחבר התורה דרך עיונית - דרכה ניתן
להתבונן באדם הזה ולעמוד על מאפייניו, ולמעשה מדובר בתרגיל מחשבתי לכל דבר בו ... כאדם בגוף האין סופי זה... ברגע מבוכה זה, מחבר התורה הציע לחזור לגורם "הסדר"
ולהתבונן דרכו במופשטת הזו. הוא השתמש למטרה הזאת בתרגיל מחשבתי שמאפשר
להתבונן בגוף אנושי שנע ונד ללא הרף על פני יקום אין סופי... הוא עצר לרגע את ... עצר את מנועיו לרגע קט... וגם את החוליה הזו ביקש מחבר התורה לפרק לחלקים, לבודדם
ולהתבונן בכל אחד בנפרד, כי הרי יש בידו תמונה נייחת שמאפשרת כל חלוקה... שבעת ...