... האדם ולפי המקום ומלביש לו זאת המחשבה דבור ומעשה שמזמין לו רמזים כדי לקרבו לעבודתו [מזמין לו שאלות, שעולות ממרכז פנימיותו] בכן צריך להעמיק מחשבתו בזה ולהגדיל בינתו
ולהבין הו הרמיזות בפרטיות שמלבש בזאת המחשבה דבור ומעשה של זה היום שהזמין לו השם יתברך הן מלאכה או משא ומתן וכל מה שמזמין לו השם יתברך בכל יום צריך להעמיק ולהגדיל מחשבתו בזה כדי
להבין רמיזותיו של השם יתברך.. (ליקו"מ, ח"א, נד) על האדם לברר את השאלות שעולות בפנימיותו, לברר מהיא האמת, לרצות ולרדוף
להבין מה פה קורה פה? ולא לוותר עד שזוכה
להבין, ויודע שזוכה
להבין משום שהגיע למצב שבו אין שום שאלה, כלומר, השאלה נתבטלה ממנו לגמרי, כי כבר יודע ודע שעקר התשובה השלמה הוא כשאדם עובר ... כבר הבין, כי הוא כבר יותר חכם, ורואה שהבעיות של האתמול כבר אנם בעיות כלל, וזהו הסימן להאדם שעשה תשובה שלמה, שהתקרב לבורא, שהתקרב להבנת התמונה הגדולה בשלמותה.. וזוכה
להבין טוב יותר את המציאות. וככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות הרי שהרגשתו משתפרת. וכדי שהאדם יוכל
להבין את השאלה והתשובה של כל המציאות, לשם כך על האדם ליצור לעצמו כלי קיבול . וכלי הקיבול הזה, נוצר על ידי זה שהאדם לומד כל הזמן, ועל ידי זה האדם מגיע גם ליכולת תפישה מופשטת. ואז האדם מצליח
להבין את השאלה, שהיא בעצם הסוד של המציאות. ואח"כ כאשר האדם מגלה את התשובה, אז בעצם נפתחות לו העיניים והוא מקבל תשובות לכל ...