... באמת את רוצה את האמת. אם האמת תגרום לך לסבול לנצח נצחים, גם תרצי אותה? כן. אז למה את
לא רוצה את השקר? מה עומד מאחורי הרצון שלך לאמת? יש משהו שעשית היום שגרם לך לסבול? כן. ואת חושבת שהוא היה אמת? לא. אני ... את רוצה, אל תגידי שאת רוצה את האמת, ומוכנה לסבול עבורה. למה כי בדימוי הפנימי שלך את
לא רוצה להגיד שאת אגואיסטית. אם את רוצה את האמת, תגידי שאת מחפשת להרגיש טוב. כול האנשים שסובלים, זה רק בגלל שהם ... היה לו טוב מיד. אם לאדם לא חשובה בכלל האמת, למה תוך שנייה הוא היה מרגיש טוב? אם הוא
לא רוצה את האמת, אז אין לו בעיה לשקר. אם אין הבדל בין אמת לשקר, אז אין הבדל בין טוב ורע. למשל כואבת לך הרגל, ולא אכפת ... קורה, אז אין בעיה. אם אתה רוצה את האמת, ורוצה את המציאות, אז אין לך בעיה. אבל אם אתה
לא רוצה את המציאות, וגם חשוב לך שבאמת תרצה אותה, אז רע לך. למעשה אדם שמחפש את האמת, מחפש משהו אחר ממה שקיים כרגע. ... לא אמרנו שיש מצב כזה, אנחנו מנסים להבין מה את רוצה באמת. בפשיטות, רע לך כאשר אתה
לא רוצה את מה שקורה. עכשיו אם לא אכפת לך לשקר, דהיינו אתה השקרן הכי גדול בעולם ואין לך בעיה עם זה, אז שקורה משהו שאתה
לא רוצה אותו, או שתגיד שאתה רוצה אותו, או שתגיד שהוא לא קורה. אבל בגלל שאתה מחפש את האמת, תגיד אבל אני לא משקר ולכן ... עלי שתגיד שהשלמות מכילה את הכל, כולל את החסר וכולל את הרצון, וזה שיש לי רצון שאני
לא רוצה את המציאות, זה כשלעצמו טוב - שלמות. אבל אם יש שלמות, למה לשנות את זה אחר כך? אני אחדד, אם אתה רעב ויש לך אוכל ... עושה. גם לדבר זה למלא חסר. שאלה: אני אוכל כי אני רוצה לאכול. אליעד: אז זה נקרא שאתה
לא רוצה את הרצון שלך לאכול, ולכן אתה מנסה להפטר ממנו. אם טוב לך עם הרצון שאתה רוצה לאכול, אז תישאר איתו. שאלה: נכון, ... מה היא האמת. זה הכל סיפורים, מה שחשוב זה, מה אני מרגיש כאשר אני הולך לשנות. שאלה: אני
לא רוצה להתבונן בתוכי, למה זה חשוב שאני אתבונן בתוכי? אליעד: הסיבה שבאת לכאן, היא בגלל החלק בך שהתבונן, ולא טוב לו ... לטובה וכך סבלתי פחות. אליעד: את רוצה לרצות בלי סיבה? פשוט, כל פעם שיש לך סיבה למה את
לא רוצה, תשאלי, למה הסיבה הזאת נכונה? ואז תגיעי למצב שתרצי בלי סיבה. למשל כואבת לך הרגל, את אומרת שכדי שאני ארצה את ... אומר הפוך, כדי לסבול צריך סיבה. שוב, כואבת לך הרגל ואת סובלת מזה, למה את סובלת? כי את
לא רוצה את זה, זה כמו על מי אתה מגלגל את האחריות? באיזה מגרש הכדור נמצא. מה שקורה אצלך, שכשכואבת לך הרגל ואת
לא רוצה את זה, אז את מחפשת סיבה למה לרצות את זה. אני אומר בואי נעשה הפוך, תסבירי לי למה את סובלת. ואני מבטיח לך, שכאשר את תסבלי, ותשאלי את עצמך, למה אני סובלת? למה אני
לא רוצה את זה? את בסוף תרצי את זה בלי סיבה תשאלי, למה אני
לא רוצה את הכאב הזה? שאלה: רוצה להרגיש רק טוב. אליעד: למה? שאלה: אני
לא רוצה להיות תלויה בסבל. אליעד: אז את
לא רוצה להיות תלויה בסבל, וזה לא שאת
לא רוצה את הכאב. זה לא שאת
לא רוצה לסבול. מה אכפת לך לסבול? שאלה: אני לא שולטת עליו. אליעד: אם את לא שולטת אז אין פיתרון. אבל את כן שולטת. אם ... הבעיה היא לא בכאב, הבעיה היא בהתנגדות לכאב. להיות אמיתי עם עצמך, זה לשאול, למה אני
לא רוצה את הכאב, ואז תביני שאין לך תשובה, ואז לא יפריע לך שכואבת לך הרגל. שאלה: אי אפשר לסבול כאב וגם ליהנות. אליעד: ... אני רוצה שתיהני בזה שתרצי את הכאב. אם את רוצה את הכאב את נהנית. אם תביני, למה את
לא רוצה לסבול מכאב, אז את לא תסבלי מכאב. אם תביני לה רע לך, לא יהיה לך רע. אני מתחייב לכם, שלא משנה לאיזה בעיה אתם נופלים, תנסו להבין למה אתם לא רוצים את הבעיה. כי כאשר אתם שואלים, למה אני
לא רוצה את הבעיה, אתם מבינים בסוף שאין הבדל בין בעיה ללא בעיה, אתם עוברים ממקום מוגדר למקום לא מוגדר. על ידי החיפוש ... הוא נחות מהבהמה? אליעד: כי הוא סובל כל הזמן. הבהמה רוצה את המציאות כמו שהיא, והאדם
לא רוצה את המציאות, ולכן כל הזמן רוצה לשנות אותה. הבהמה נמצאת בהשתוות עם הבורא, היא אומרת, מה שהבורא רוצה, אני רוצה. אבל האדם אומר, אני
לא רוצה מה שהבורא רוצה, אני רוצה לשנות. הבהמה לא מחפשת את אלוהים, כי היא קרובה אליו. היא לא חופרת ושואלת שאלות. שאלה: ...