... ונתבטל אמונות כזביות [והוא מפסיק להאמין באמונות טפלות]. כי עקר האמונה תלויה
בכח המדמה [בכוח הדמיון], כי במה שהשכל מבין אין שיך אמונה. ועקר אמונה היא רק במקום שהשכל נפסק ואינו מבין הדבר בשכלו, שם צריכין אמונה, וכשאינו מבין הדבר בשכלו, אזי נשאר רק בבחינת
כח המדמה, ושם צריכין אמונה" גם בשביל אמונה צריך שכל "כשהאדם הוא מאמין בהצדיק בלי שום דעת אפשר לו לפל מהאמונה, כי מאמונה לבד אפשר לפל, אבל אם יש לו גם דעת, שמבין גם בהדעת, אזי אי ...