... בנוסף, הדחקה ממושכת של הכעס מגבירה את פוטנציאל האלימות עד לנקודה שבה היא עלולה להתפרץ כאלימות קשה ולא מוצדקת כלפי הסובבים, או כלפי
הכועס עצמו. התועלת שבכעס למרות שהכעס נתפס בעיקר כביטוי שלילי ואלים, יש לו תפקיד הישרדותי חיוני, כשהוא מעורר את
הכועס לפעילות תוקפנית שתנסה לפרוק אבן נגף ... מכיוון שלכעס יש לעתים קרובות תועלת ומשוב מיידי מהסביבה, עשויים להתרחש תהליכים של התניה ולמידה העלולים לגרום לפרט לאמץ דפוס התנהגות
כועסת ולעשות בו שימוש מופרז, כגון תוקפנות יתרה; אך תוקפנות זו נתפסת בעיני הקורבן כבלתי מוצדקת, ומעוררת תוקפנות נגדית
כועסת ומתפרצת. כך, כמו במעגל קסמים, פרט שעושה ... מתברר כאסטרטגיה מוצלחת. החוקרת לריסה טיידנס מצאה קשר בין הבעת כעס לתפיסת ההשפעה החברתית. קארי קיטינג מצאה כי אנשים בעלי הבעת פנים
כועסת נתפסו כבעלי עמדה חברתית ובעלי כוח. במחקר אחר נמצא כי כאשר נבדקים קראו תרחיש של דמות
כועסת לעומת עצובה, שוייך מעמד גבוה יותר לזו
הכועסת. מחקר נוסף של טיידנס העלה שנבדקים שנחשפו לאדם
כועס, נטו להביע בו תמיכה לעומת נבדקים שנחשפו ... לטפל במצב זה. הסף השני הוא "סף חוסר הנימוס", והוא נחצה כשהעובד מגזים בהבעת כעסו, כך שמי שצופה בביטוי כזה של כעס מתאר את התנהגות
הכועס כבלתי מקובלת חברתית או תרבותית. ביטוי ... כדומיננטיים וקשוחים ולא לאלו הנתפסים כרכים וכנועים. על בסיס ממצאים אלו הראה מחקרם של טיידנס וסינקר שאנשים אכן מוותרים יותר לצד
הכועס מאשר לצד שאינו
כועס. אחת השאלות שהועלתה על רקע ממצאים אלו ... רגשי על מנת להסיק על גבולות האחר, ועל פי הסקותיהם הם מתאימים את דרישותיהם במשא ומתן. באחד המחקרים נבדק האם אנשים מוותרים יותר ליריב
כועס או ליריב שמח. ממצאי המחקר הראו כי נבדקים התגמשו יותר מול היריב
הכועס לעומת היריב השמח. תוצאות אלו מחזקות את ... המשתתפים ניטרו את הרגש של היריב לצורך הסקה על גבולותיו וביצעו את החלטותיהם על פי מידע זה. בניסוי המשך נמצא גם שנבדקים שנתקלו ביריב
כועס הציבו רף דרישות נמוך מאלו שנתקלו ביריב ... הרע (מלבד התפיסה של צדק שעומדת בבסיסם), אפשר לראותם גם בהקשר זה, של כינון חברה שלווה ומסודרת. חז"ל גינו אנשים כעסנים, ואמרו שכל
הכועס כל מיני גיהנום שולטים בו. עוד אמרו שכל
הכועס אם נביא הוא - נבואתו מסתלקת ממנו, ואם חכם הוא - חכמתו מסתלקת ממנו; שכל
הכועס יהיה בעיניך כמי שעובד עבודת אלילים; ואף חיברו את האיסור "לא יהיה בך אל זר" (תהילים פ"א, י) לכעס. במסכת נדרים רבה בר רב הונא אומר "כל
הכועס - אפילו שכינה אינה חשובה כנגדו". הרמב"ם ... לכעוס עליו. ואם רצה להטיל אימה על בניו ובני ביתו או על הציבור, אם היה פרנס ורצה לכעוס עליהן כדי שיחזרו למוטב, יראה עצמו בפניהם שהוא
כועס כדי לייסרם ותהיה דעתו מיושבת בינו לבין עצמו, כאדם שהוא מדמה
כועס בשעת כעסו והוא אינו
כועס. אמרו חכמים הראשונים כל
הכועס כאילו עובד עבודת כוכבים. ואמרו שכל
הכועס אם חכם הוא חכמתו מסתלקת ממנו ואם נביא ...