... היצירה שלה. היא כבשה פסגות מרשימות, אבל גם נפלה לתהומות מפחידים. המסעות האישיים שלה והעבודה עם יוצרים רבים איתם פעלה דרבנו אותה לפתח דרך מובנית לפיתוח וביטוי
היצירתיות. הדרך הזו הפכה לסדנאות ובהמשך לספר בשם דרך האמן. עבודה עם הטכניקות שיצרה קמרון מאפשרות למיליוני אנשים ברחבי העולם חיבור ליצירה האותנטית שלהם. יש בחיי מעט מורי דרך. ... בכל הרבדים. אני סבורה שכל מי שנתקל בספר "דרך האמן" חש את האמת האותנטית שעוברת בין השורות. אמת שסוחפת אחריה עוד ועוד מעגלים של אנשים שמאפשרים לעצמם לבטא את
היצירתיות שחיה בהם. קמרון אינה מתיימרת להיות מי שגילתה את שביל הזהב לחיי יצירה. היא מציירת דרכים פתלתלות ומרובות מכשולים, שהיא עצמה איבדה בתוכן לא אחת את הכיוון. יחד עם זאת, היא מביאה את ההתרגשות האמיתית והסוחפת, של כיבוש עוד פסגה
יצירתית במעלה כל דרך שכזו. חוויה שהיא בעיניה החיים עצמם, למי שמאפשר לעצמו לחיות אותם במלואם. הטכניקות בדרך האומן סוללות דרכים נגישות ויומיומיות למפגש עם
היצירתיות, תוך מעבר דרך המחסומים הכל כך מוכרים שבתוכה. הנתיבים הללו הם תוואי הדרך עבורה ועבור תלמידיה הרבים, והם משמשים כהכוונה בלבד. אין בדבריה ולו שמץ של יומרה לדעת מה נכון ... אומרת בראיון "אם אנשים נמצאים בחוג מסויים ומרגישים שהוא לא בריא להם, הם ידעו זאת. אפשר לסמוך על היכולת של אנשים להבחין בדקויות". ג'וליה קמרון החלה את הקריירה
היצירתית המפוארת שלה כתסריטאית, בימאית ועיתונאית. בשנות העשרים והשלושים שלה היא חיה ופעלה לצידם של גדולי עולם הקולנוע והבמה בארה"ב: מרטין סקורסזה היה בעלה, סטיבן ספילברג, בריאן דה - פאלמה ומפורסמים רבים נוספים היו חבריה למסע לגילוי
היצירתיות. בתוך הקלחת ההוליוודית הזו היא הבינה את מה שהפך בהדרגה בסיס לסדנאות הלימוד שנוצרו בהמשך:
יצירתיות אי אפשר, גם לא צריך ללמוד, כל מה שצריך הוא לאפשר לה להיות. בראיון לחיים אחרים גורסת קמרון שכולנו
יצירתיים. "יהיה זה יהיר לחשוב שרק אנשים מסוימים הם
יצירתיים" היא אומרת "אני רואה
יצירתיות כחלק מהד. נ. א. הרוחני שלנו, כמו דם או עצמות. לכולנו יש את זה: חלק מאתנו הם אומנים במוצהר, חלקנו משתמשים
ביצירתיות שלנו כל הזמן, ואפשר לומר שלאנשים מסוימים יש נגישות רבה יותר
ליצירתיות שלהם. אבל אם נאמר לעצמנו 'אולי אני חושב שאני
יצירתי, אבל למעשה אני לא' הרי שלא נצטרך לעשות דבר, נכון? בעוד שאם נשנה את השאלה ל: 'מה אם קיימת בי
יצירתיות, אבל האם יש לי אומץ לנסות להשתמש בה'? - אני רואה בזו את השאלה המעניינת יותר". קמרון, מאמינה גדולה בסינכרוניזציה, מצאה את עצמה בהדרגה מתבקשת לממש את כישורי ההנחיה שאספה לאורך השנים תוך שהיא נקראת למוסדות שונים ללמד פיתוח של
היצירתיות. בספרה היא מתארת את המסלול שהחל ליצור את עצמו: "אף פעם לא ראיתי את עצמי כמורה" היא מספרת "כעסתי על כך שלא זכיתי אני ללמוד עם מורה. מדוע הייתי צריכה ללמוד מה שלמדתי ... במה ומשחק, ואחר כך ציירים, כותבים ועוסקים אחרים באומנות. כך גם נולד שם הספר שנבנה על בסיס השיטה - דרך האמן. בהמשך הבינה קמרון שהתהליך העמוק שבנתה מאפשר חיבור
ליצירתיות במובן הרחב יותר. שני עשורים לאחר פרסום הספר הראשון, הופיע הספר דרך האמן בעבודה (שני הספרים תורגמו לעברית ויצאו בהוצאת פראג - חוכמת הלב) שבו מיושמות הטכניקות לפיתוח
היצירתיות בתחומי עבודה נוספים, תוך פיתוח המנהיגות, יחסי אנוש, העזה, מקוריות וכישורים רבים נוספים שכלולים תחת המטריה הרחבה של
יצירתיות. בדרך בה אני מנחה את הסדנאות כיום, אני מדגישה שהדרך מכוונת בעצם לפיתוח וביטוי התשוקה
היצירתית בכל המובנים. התהליך מאפשר חשיפה הדרגתית של החלומות והרצונות וחיבור לאש הפנימית שבנו. ככל שאנו לומדים לאהוב את כל מה שנמצא בתוכנו ולבטא אותנו לעולם מתוך אמון, מתרחבות המתנות
היצירתיות בכל תחומי החיים: בעבודה, במערכות יחסים, באומנות, בלימודים, ובעצם ביכולת ליצור כל רגע בדיוק כמו שאנחנו רוצים. נקודת ציון חשובה בחייה של קמרון וביצירת דרך האמן היתה ... עקרונות השיטה היא שזרה בתהליך שבנתה. דרך האמן היא כנראה השיטה היחידה שמיישמת את 12 הצעדים שלא למטרת גמילה מהתמכרות אלא לתהליך ברור של צמיחה רוחנית, תוך חיבור
ליצירתיות. צעד אחר צעד מלמדת קמרון לפעול שלא מתוך האגו והפחדים אלא להיעזר בכוחות שנמצאים סביבנו: כוח הקבוצה, האהבה האנושית, וכוחות גבוהים מאתנו שתומכים בתהליך הכל כך טבעי של הזרימה
היצירתית. "אל תאמינו" היא מציעה "פשוט תנסו". ובהדרגה אנחנו לומדים שלא לסבול בציפיה למוזה, שבאה, או לא, ומאפשרים ליצירה לנבוע מתוך שמחה ואמונה, בכל רגע נתון. קמרון מתארת את תהליך היצירה לאחר שחברה לשיטת הצעדים: "למדתי לשתף את
יצירתי עם המקור היחיד שיכולתי להאמין בו - אלוהי
היצירתיות, כוח החיים שתומס דילן קרא לו: 'הכוח הדוחף את הפרח במעלה הגבעול הירוק'. למדתי לפנות את הדרך, ולתת לכוח היצירה לעבור דרכי... הכתיבה התרחשה יותר כקילוח שוטף ורציף, ... הפיזית, במהלך הקורס, עשויה להיות מדהימה. מה שמביא אותי לחשוב ש'הארה' היא מושג פיזי לחלוטין. לעיתים קרובות קורנות פניהם של תלמידים כשהם מתקשרים עם האנרגיה
היצירתית שלהם. אותה רוחניות הטמונה ביצירת אומנות דגולה עשויה להפיח רוח חיים בכיתה לשיקום יצירה. כשאנחנו נעשים
יצירתיים יותר, הופכים חיינו ליצירת אומנות". ...