ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ...24 25 RSS
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2
... חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2 המשך מ: מהו חינוך טוב ? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת ? חלק 1. תשובה: בחיים לא חייבים להבין את הסיבה, אבל חייבת להיות סיבה מאוד טובה ללמה לעשות משהו שלא מבינים את הסיבה שלו. ז"א אף אחד בעולם לא עושה דברים סתם כך רק כי אמרו לו, חוץ מהפתי שהוא מאמין לכל דבר. גם אתה וגם ילדך לא אמורים לעשות שום פעולה שאינכם מבינים למה לעשות אותה. כי רק משוגע עושה דברים סתם כך. אלא מה? שלפעמים ישנם ... X, בגלל שמישהו אחר מבין באותו X יותר ממך, ואתה מבין שכדאי לך לסמוך עליו. אחרת לא היית מקשיב לו. וזו הנקודה החשובה. מצד אחד צריך להסביר לילד את הסיבות ללמה לעשות כך או אחרת כפי כמה שהוא מסוגל להבין. וככל שמסבירים לו יותר את הסיבות, כך הוא מחונך יותר באמת וכך הוא באמת עושה את מה שאומרים לו מתוך ההבנה שלו. יחד עם זאת במקרים שבהם הילד לא מבין את הסיבה או שאתה אינך יודע כיצד להסביר לו אותה, גם אז אסור לך לרדות בילד (אא"כ זה ממש קריטי כנ"ל כדי להציל אותו כנ"ל), אלא עליך להסביר לילד בצורה הגיונית מדוע הוא צריך להקשיב לך, למרות שהוא לא מבין אותך. בדיוק לפי אותו ההיגיון שגם אתה מקשיב לפעמים לאחרים שאינך מבין את דעתם עד הסוף. הילד חייב ורצוי מאוד שהוא יבין מה הוא עושה. הוא לא חייב להבין את הכל כרגע, אבל הוא חייב להבין מדוע כרגע הוא עושה X. ... וזה כמובן אחרי שבדקת שאכן יש לך סיבה טובה, ולא שאתה סתם אומר לו לעשות משהו כי אתה כבר רגיל לחשוב שכך צריך להתנהג. אחד הדברים ה טובים אצל ילדים, הוא שהשכל שלהם עדיין לא השתבש. ז"א עדיין אין להם את ההרגלים המשובשים שיש לאדם המבוגר. וזה בא לידי ... בכך שהרבה פעמים ישנם דברים שנראים למבוגר כהגיוניים לחלוטין, אך באמת ההיגיון היחיד שבהם הוא הטעות שהמבוגר כבר הורגל לחשוב כך. וכאשר אומרים לילד לעשות את זה, אז הילד בגלל שהמוח שלו עוד לא השתבש, אז הוא לא מבין את "ההיגיון" שבחוסר ההיגיון של מה שאומרים לו לעשות. ואז נוצר הקונפליקט. ולכן לפעמים כאשר יש קונפליקט שאתה מסביר לילד שלך לעשות משהו והוא לא מבין את ההיגיון שבדבריך, הרי שהרבה פעמים זה לא בגלל שהילד שלך יותר חכם ממך, אלא פשוט בגלל שבאמת הילד שלך עדיין לא התרגל לכל אותם דפוסי חשיבה מוטעים של המבוגרים. ולא נביא כאן דוגמאות ספציפיות (ויש אין ספור כאלו, שהם בעצם נובעים מכל אותם דפוסי חשיבה משובשים של המבוגרים), אך כל אחד צריך לבדוק עם עצמו, האם הדבר שהוא בטוח שהילד שלו מוכרח לעשות כרגע, כי כך הוא בטוח שנכון לעשות, האם אכן באמת הילד מוכרח לעשות X דווקא כרגע? או שאולי זו בסך הכל איזו אמונה חברתית טפלה שבה המבוגר מאמין?! ודרך אגב כל מה שנאמר לעיל הוא פתרון לבעיית חינוך נוספת. כי עד עכשיו דיברנו על אלו שגדלו בסביבה טובה ובכל זאת התדרדרו, אך מה עושים עם הילדים שגדלו במשפחות הרוסות, מה עושים עם ילד שגדל בשכונת מצוקה ופשע, כיצד ניתן לעזור להם לחיות בצורה נכונה וטובה? כיצד ניתן לצאת ממעגל האלימות וכולי? ... היא כי יש באמת 2 סוגים של חינוך. חינוך 1 הוא חינוך שאומר מה לעשות ומה לא לעשות כמערכת כללים שככה עושים. ואכן חינוך כזה לא יכול לעזור לילד לצאת משום מעגל של התנהגות שלילית. כי מול מערכת הכללים שמציגים לילד, יש גם מערכת כללים אחרת ומערכת הרגלים אחרת סביבתית, שגם אותה הילד מכיר. אז למה בעצם שהחינוך שתיתן לו יעזור לו?! אך יש גם סוג 2 של חינוך. שהוא חינוך שמחנך את האדם בצורה בוגרת, ... הסבירו לו רק מה ), ואז הוא התדרדר, ועכשיו כאשר הוא התבגר מסבירים לו את ההיגיון של למה טוב להיות אדם טוב. וזו בדיוק הצורה שבה צריך לחנך את הילד כאשר הוא קטן ולא לחכות לכך שהוא יעשה טעויות, יתבגר, ורק אז יסבירו לו את ההיגיון במה שאמרו לו. עם כל הכבוד להשפעות הסביבה, באמת לאמיתה האדם לא מתמודד מול שום סביבה אלא אך ורק מול עצמו. ההתמודדות של הילד היא לא מול הסביבה שלו, אלא מול הרצונות שלו ביחס לסביבה שלו. זה לא משנה מה הסביבה עושה, זה משנה כיצד הילד מגיב למחשבות של עצמו שאומרות לו להיות כמו הסביבה. ההתמודדות היא תמיד של האדם מול עצמו ו לא מול הסביבה. ולכן, כאשר נותנים לילד חינוך פנימי שבא מבפנים, דהיינו חינוך שורשי ויסודי כמו שנותנים לאדם מבוגר, חינוך שמסביר לו את ההיגיון שבמעשים בדיוק כמו שמסבירים לאדם מבוגר, על ידי זה החינוך נהיה לחלק מהמהות של הילד ואז על ידי זה הוא יכול להתגבר גם על כל השפעות הסביבה ולצאת מכל מעגל שלילי ולעבור לצורת חיים חיובית. לסיכום: תתייחס לילד שלך כמו שמתייחסים לאדם מבוגר, ואז הוא יתייחס גם אליך ואל הדברים שלך כמו אדם מבוגר. במקום להסביר לו כל היום מה לעשות, תסביר לו כמה שיותר למה לעשות ואת ההיגיון שבדברים שלך. כך תהפוך בעצם את החינוך שאתה נותן לילדך לחלק ממנו. ובנוסף, זה לא יזיק שתבדוק את עצמך, האם באמת כל הדברים שאתה מלמד את ילדך לעשות, האם הם באמת נכונים, או אולי אתה אומר לו לעשות אותם, כי גם אותך חינכו כך בטעות. בהצלחה. לקריאה נוספת: מאיזה גיל כדאי ללמד ילדים חשיבה חיובית? ציטוטים: רבי נחמן מברסלב "חנך לנער על פי דרכו [אם תחנך את ה
אל הורות התמודדות שיקום רצון רגיל לחשוב לגלות את הסיבה לגדל ילדים יכולת
מי מפחד מאינטימיות???
... האושר העילאי והשלווה הפנימית! הבחירה כיצד לחיות נתונה בידינו. האם נחיה בסבל - בחושך, או באור - מתוך שמחה; אך זהו דבר שדורש מאיתנו העמקה במדיטציה וריפוי של 'הילד הפנימי' שלנו - באמצעות כניסה לתוך הכאב שנשאר טבוע מטראומות שחווה אותו ילד בעבר ושחרורו מהן. כן נדרשת עבודת חיזוק רגשי ואנרגטי באופן מודע ומכוון, המאפשר חיבור מחדש לאותו ילד ספונטני ושוקק חיים שבתוכנו. יחד עם זאת, 'הבוגר' אם יעמיק במדיטציה ובפיתוח יכולתו לחיות את הרגע, יוכל גם להכיל את 'הילד' באהבה. אז ורק אז, יצאו בשמחה לרקוד את החיים, כאחד... ללא זה אין מוצא! כי מרכז זה, ... התמכרות למנטרה, ל'אנרגי' דרשן' - שקטיפט או דיקשה מהגורו יש אנשים שתלויים במציאותם של אנשים סביבם ואינם מסוגלים ליהנות מרגע של לבדיות. יש אנשים שלא מפסיקים להביא ילדים כי זה ממלא להם את אותו החור בכל פעם מחדש. וכשכולם עוזבים את הבית, הם מוצאים ...
השקעה אל הוריים באמצעות הבחירה לרקוד רגשות מיניים ילדים האושר העילאי
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 23
... לפעמים הם בכללל חפצים דוממים). תהליך זה הוא למעשה הוצאה להורג של האגו. ההפנמה של כך היא איטית. אל תיקשר לדברים שמופיעים ונעלמים זה יוביל לאכזבה. וכמובן תבוא השאלה.. ומה עם ילדים, משפחה, עבודה וכו? ואני שואל.."מה ...
רצון אופי קיצוני פירגון את האמת שליטה חשיבה קיצונית התמכרויות לפתח
על פריצת דרך, תקיעות והמאהב שביניהם
... פריצת דרך: גם כוכבים יש לכוכבת שלנו. יופי של סגירת מעגל! ואת זה גילנו באמצעות זיכרון ילדות מעניין שסיפרה. וזה יקרה! כי השקפת עולמה שנגלתה היא, שעם כל הקושי בחציית גבולות והמכות שחטפה בחייה. בכל זאת - רואה את ...
להיות תלותי נתינה להתגבר על הקושי תהליך ילדים נומרולוגיות קונפליקטים תלותיות יתר
שבעה עקרונות להורים אפקטיביים יותר - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
... אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd גידול ילד ADHD, יכול להוות אתגר לכל הורה. ילדים אלו מאוד לא קשובים, אימפולסיביים או חסרי מעצורים, פעילים מדי ותובעניים. בעיותיהם עלולים להטיל משא כבד על תפקיד ההורים. ... קרובות אנו מגיבים על התנהגותם של ילדנו, בלי להתחשב בתוצאות וללא תוכנית הנוגעת למה שאנו רוצים להשיג. קבלו אחריות על התנהגותכם כהורים ועל יחסי הגומלין שלכם עם הילד. קחו יוזמה, שנו התנהגות שאינכם אוהבים כלפי ילדכם. עליכם לפתח תחושה של אפשרויות בחירה, התאמנו בה, תרגלו אותה. 2. "סוף מעשה במחשבה תחילה" - כשעומדת בפניכם בעיה, נסו לדמיין לעצמכם ... - מהו הדבר החשוב ביותר ביחסיכם עם ילדכם? מה חשוב ביותר בעבור ילדכם בתפקידכם כהורים? מה הם ההתחייבויות והמכשולים העיקריים, שאתם חייבים לעזור לילדכם למלא אותן או להתגבר עליהם? למדו להבחין בין א. דחוף וחשוב ב. דחוף ולא חשוב, ג. חשוב אך לא דחוף, ד. לא חשוב ולא דחוף. כהורים, ... להבחין בין ב' ל - ג. התרוצצות סביב ילדכם וויכוחים על עמידה בלוח זמנים בפעילויות פחות חשובות, עלולים לדחוק הצידה נושאים יותר חשובים אך לא דחופים. למשל אולי תצליחו להביא את ילדכם בזמן לשיעור פסנתר, אך בו בזמן תהרסו את יחסיכם עם הילד. במוצאי שבת, תכננו את השבוע, חשבו מה חשוב בעבורכם ובעבור ילדכם והתרכזו בעשיית דברים אלו קודם. 4. "חשוב כמנצח" - בחיי היום יומיום, חייבים לבקש מהילד להכין שיעורי בית ומטלות, לעמוד בהתחייבויות חברתיות ולהיות נאמן לחוקי הבית. כל בקשה כזאת דורשת משא ומתן. בכל משא ומתן כזה, חשבו ... שככל שהדבר אפשרי, אתם מעוניינים שגם הילד וגם אתם תזכו במה שאתם רוצים. אל תתרכזו רק במה שאתם רוצים שהילד יעשה, עליכם לנסות להבין עד כמה הדבר קשה לו. האם קורה שאתם מוצאים את עצמכם יורים כל היום פקודות הדורשות צייתנות? זה בוודאי הדבר ... אך האם אלה היחסים שהייתם רוצים עם ילדכם? התחילו כל פעולה במחשבה על התוצאות, וחשבו איך הייתם רוצים שילדכם יזכור אתכם: כרודן או כמטפל ממשא ומתן עם כבוד? 5. "ראשית שאף להבין ואחר - כך להיות מובן" ד"ר קובי משתמש במשל של חשבון בנק רגשות. ... אמון, אתם מגדלים את המאזן החיובי עם ילדכם. ואז ברגעים שחשוב ביותר שילדכם יפנה אליכם וישמע לעצתכם, סביר שיעשה כן, כשתהיו זקוקים ביותר להבנתו ולעזרתו, הוא יהיה מוכן להושיט לכם אותה. זכרו שאהבתכם לילדכם היא בסיס לתמיכה רגשית שהוא יכול לסמוך עליה. דאגו לכל שילדכם ידע שאהבתכם אינה תלויה בדבר או בצורת בהתנהגותו באותו יום, בהישגיו, במספר חבריו בהצטיינותו בספורט רו בכל עיסוקי פנאי אחרים. ד"ר ... זה: א. הבינו את נקודת הראות של ילדכם והתייחסו למה שחוב בעיניו כאל חוב בעיניכם. היו מאזינים טובים - שקפו בדבריכם את מה שסיפר לכם, וראו את המצב מנקודת הראות שלו. ב. ... האדיבים. ג. עמדו בהתחייבותכם לילדכם. ד. הסבירו בפירוט ובבירור את ציפיותיכם כבר בתחילת ביצוע משימה או משא ומתן עם ילדכם. ה. היו הגונים - אל תהיו דו - פרצופיים או לא כנים, היו נאמנים לדבירכם. ו. התנצלו בכנות בפני ילדכם כאשר אתם חוזרים בכם מהבטחה כלשהי, הודו שאתם טועים, שהתנהגתם ברשעות או בחוסר כבוד, שהבכתם או השפלתם את ילדכם, או שנכשלתם בחמש ההפקדות האחרות. רק אחרי שבאמת ובתמים ניסיתם לראות את הדברים מנקודת מבטו של ילדכם תוכלו לבקש שיבינו אתכם. 6. "היו יצירתיים" עבדו עם ילדכם בשיתוף פעולה יצירתי מתוך שאיפה להכנסת כל העקרונות האמורים למערכת היחסים בניכם. צירוף זה, אומר ד"ר קובי, משחרר את הכוח החזק ... אפשרית שיניב שיתוף פעולה היצירתי עם ילדכם. אם אתם שואפים בכנות לא לכפות את דעתכם, אלא לשלב את חמשת העקרונות האחרים במערכת יחסי הורים - ילדים, היו נכונים לכך שמהלך היחסים שלכם לא יהיה לגמרי צפוי מראש. הוא יזרום וישתנה, ואתם חייבים להיות פתוחים לשינויי זה. התייחסו ...
החזק ביותר הבדלים הגזמה חשבון התמקדות להשתחרר מהאקס להתגבר על אפשרי
ילדי האינדיגו
ילדי האינדיגו / פנינה שפירא עיניהם זורחות ובורקות, הילה כחולה - סגולה מקיפה אותם והם בעלי איכויות רוחניות מדהימות, יכולות ריפוי, חוש שישי, חוש צדק מפותח, בקיצור ילדי אינדיגו. ילדים עם נשמות עתיקות. הם הגיעו לכאן עם ידע רב. הם מאוד מתחברים לנושא הרפואה המשלימה, קריסטלים וכו'. היכולת המולדת שלהם מאוד גבוהה ואין להם עדיין את הכלים המתאימים להוציא את הידע החוצה. במבחני IQ ואינטליגנציה ריגשית, מתגלים הילדים כבעלי יכולות הגבוהות בהרבה מהממוצע לגילם. לפני מס' שנים בדקו ילדים שהוגדרו כגורם מפריע בכיתה במבחני IQ ואינטליגנציה ריגשית. לאור ההישגים המאוד גבוהים שלהם, הבינו שהבעיה היא במסגרת בה הם נמצאים. התחילו לעבוד איתם בקבוצות קטנות ובעבודה פרוייקטלית. במקביל קיבלו הילדים טיפולים מתחום הרפואה המשלימה. תוך זמן קצר מאוד (חודשים ספורים), הם הפכו מגורם מעכב לגורם מוביל. מאפיינים כללים לילדי האינדיגו - מאוד בוגרים לגילם עיניהם בורקות, סקרניות וחכמות מתקשים לציית לסמכות מעדיפים חשיבה יצירתית ועצמאית על פני רוטינה שבלונית מוצאים דרכים חדשות ומקוריות ... מאוד אוהבים אנשים ואוהבים להעניק בעלי קליטה על - חושית ואינטואיציה חזקה מודעים מאוד למחשבות ולרגשות הסביבה אמת ויושר נר לרגליהם בעלי רצון חזק, עיקשות, עצמאים וגאים ילדי האינדיגו מחולקים למס' קטגוריות: אינדיגו ריגשי - האומן: סף גרייה נמוך (כל דבר מסיט את תשומת ליבו ממה שעושה עכשיו, חווה את הדברים באופן מועצם: קיבל מכה קלה מילד אחר מרגיש כאילו קיבל אגרוף חזק, נפגע מאוד מהר ובעוצמה. יכול בעקבות פגיעות ריגשית לדמיין פגיעה פיזית). חוסר ביטחון עצמי, רגשי נחיתות וקושי בקבלה עצמית (עקב התייחסות ... מתאימים, יודע את הנילמד ומשעמם לו, לא מכיר בסמכות המורית, עודף אנרגטי זמני)... פעלתנות יתר יש לאפשר התמקדות בדבר אחד ולא בהתפזרות על מס' דברים בו זמנית יש לעזור לילד התכנסות והתמרכזות לכולם תפקיד זהה: לשנות את פני העולם כפי שהוא מוכר לנו יום. כשאנו מקובעים בתוך רעיונות, יכולת הבחירה נשללת מאיתנו - הם פתוחים לכל, לכן קשה לנו איתם לעיתים, אנו לא רגילים לזה. העולם, כפי שהוא בנוי היום, יש לו קושי רב עם ילדי האינדיגו. רבים מהם מאובחנים כבעלי בעיות קשב וריכוז, היפראקטיבים ובעיות התנהגות אחרות. הבעיה האמיתית היא שלנו, של הסביבה ושל בית הספר ולא של הילד. אם נשכיל לתת את התמיכה המתאימה הם יהפכו מ"גורם מאתגר" לגורם מוביל. עלינו (הורים, מורים, מטפלים)... לסגל נקודת מבט שונה, מודעות אחרת שתעזור לילדים לגדול ולהתפתח ולהיות הם עצמם. יש לתרגם את הקושי של הילדים ליתרונות וכישורים. יש להפוך אותם מבעייתיים למיוחדים. הכותבת: פנינה שפירא, מטפלת אינטגרטיבית, יעוץ והדרכה, ילדי האינדיגו www.newac.co.il/articles/350-ילדי-האינדיגו-מאמר-פנינה-שפירא ...
מחשבות לילדים להגביר את הביטחון העצמי הסביבה יתרון אינטליגנציות לפתח את הביטחון העצמי לשפר ביטחון עצמי
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8
... וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8 פרק 6 הצעות למשחקים ופעילויות 1."המלך אמר". משחק בו הילד אומר ואתם מבצעים "המלך אמר להרים ידיים" ואז עליכם להרים ידיים. בגרסה לפעוטות לא נצפה מהילד להבין שכאשר אין הוא אומר "המלך אמר" לא צריך לבצע את הפעולה שאמר. בגרסה לילדים מגיל 5-6 ומעלה אפשר לנסות זאת. 2.צאו לפיקניק. הכינו את כל האוכל לפיקניק ביחד, כריכים, פירות, או כל אוכל אחר שהילד אוהב. לכו לפארק ופרשו שמיכה על הדשא. הכריזו שזהו פיקניק. אפשר לבחור ביחד משחקים שונים ולהביאם. העיקרון הוא לתת לילד לבחור ולהעניק לו שליטה במה שמתרחש. לאחר הפיקניק ספרו מה עשיתם שם, אם יש צורך צלמו בפיקניק תמונות של הפעילויות (הגעה למקום, משחק, סידור השולחן, אכילה וכו') צרו אלבום תמונות של פעילויות האהובות על הילד וכך תוכלו לעבוד איתו על רצפים וללמד אותו לספר את חוויותיו באופן מובן. 3.קנו חבילת גירים. אם לילד קשה להחזיק גיר בקוטר רגיל כדאי לרכוש גירים בקוטר עבה יותר בצבעים שונים. אפשר לצייר על המדרכה, על לוח. מחקו את מה שציירתם עם הידיים, עם סמרטוט, עם ממחטת נייר. 4.הפריחו בועות סבון והראו לילד כיצד לפוצץ אותן. בתחילה מפוצצים עם היד, או במחיאת כף. אח"כ עוברים לפוצץ עם הרגליים, הראש, האף, הבטן, הגב. 5.קנו מספק חישוקים בגודל בינוני (קוטר של 40 ס"מ בערך). הניחו את החישוקים בשורה ועשו "מסלול" הראו לילד איך לעבור בו כשהוא מכניס כל רגל לחישוק וכך עובר את כל החישוקים, עודדו אותו, התלהבו מהצלחותיו - אפילו המזעריות ביותר. 6.קנו צינורות בקטרים שונים (יש בכל חנות לחמרי בניין) ונשפו דרכם, הפכו אותם לחצוצרות והשמיעו קולות, הראי לילד מה ארוך, מה קצר ומה בינוני דרך הצינורות באורכים השונים. 7.גלגלו את הילד בשמיכה או בתוך מזרון דק ורך כאשר רגליו וראשו מחוץ לשמיכה. (אנחנו קוראים לזה נקניקיה בלחמניה, זה משעשע את הילדים להיות הנקניקיה). 8.השכיבו את הילד על הספה הצמידו כרית גדולה של הספה לילד מתחתיו ומעליו ומיחצו אותו מעט (אנחנו צועקים "בננה מעוכה!" ומתפוצצים מצחוק מהמעיכה של "הבננה" מתחת לכרית), אח"כ גם הוא יכול לעשות לכם את אותו הטריק... 9.שולחן חול. ... במקום חול - שעועית, אורז צבעוני (צובעים ע"י צבע מאכל, בתנאי שהילד אינו מכניס את האורז לפה), זרעים, קלקר (מהסוג הגדול והעבה ולא מהסוג הקטנטן שהילד עשוי להכניס לפיו), אפונה יבשה, אבנים בגודל בינוני שלא יכולות להזיק פיזית. תנו לילד לעזור לכם בהכנת שולחן החול. תנו לו לשפוך פנימה את החול / חומר אחר שבחרתם לעבוד איתו ותתמללו את כל הסיטואציה ("תכניס את החול לתוך הגיגית", "הנה השעועית", "הגיגית מלאה, תראה"). תנו לילד לסחוב פיזית את השולחן, גיגית. תנסו לעשות כמה שפחות עבורו במהלך המשחק. מבחינה סנסורית משחק זה עוזר מאד. אפשר להחביא חפצים קטנים בתוך החול ולחפש אותם, אפשר להכניס את ... קטנים מבנים מחול. אפשר להוסיף מים לחול אז הוא הופך דביק ועל הילד להתמודד עם התחושה הזו תוך כדי משחק, הוא יכול ליצור נהרות והרים מהחול הרטוב. שימו לב עד כמה הילד מסוגל להכיל את המשחק הזה. כאשר אתם רואים סימנים של חוסר נחת הפסיקו את המשחק והציעו לו לסדר הכל במקום ולשטוף את ידיו. נסו לא להגיע למצב בו הילד מוצף סנסורית ומתחיל להביא התנהגויות שקשה לו ולנו להתמודד עימם. 10.עמדו עם הילד ליד חלון ואמרו: אני רואה משהו ירוק, גבוה עם עלים. הילד צריך לנחש שאתם רואים וחושבים על עץ. המשיכו כך בתחילה כשהמבוגר רואה משהו ואח"כ, כשהילד מסוגל, הפכו את המשחק למשחק בתורות. 11.ערכו לילד ספר שדומה מעט לספר קומיקס. כתבו או ערכו סיפור קצר שהילד כבר מכיר. הסיפור יהיה רובו באיורים או תמונות ופה ושם הצמידו "בועות מחשבה" מעל אחד הדמויות ובתוך בועת המחשבה הדביקו תמונה של מה שאותו אדם חושב (הוא צריך לחשוב משהו ... מהסיטואציה המתרחשת בספר אבל קשור לסיטואציה בספר באופן כלשהו). כך הילד לומד שלבני אדם יש מחשבות שונות משלו, שמחשבות הן דבר שיכול להיות שונה ממה שקורה במציאות ושמחשבות אינן מוחשיות כמו חפצים. 12.ציירו ציורים פשוטים, או מספרים, על גבו של הילד ותנו לו לנחש מה ציירתם. אח"כ תורו לצייר עליכם. 13.קנו או הכינו בצק צבעוני וצרו ממנו צורות עם תבניות שונות. עשו ממנו צלחות מלאות "סוכריות" ועוגיות והכינו יום הולדת למישהו מהמשפחה בהפתעה. 14.צרו לילד אלבום ובו תמונות של רוב הצעצועים והמשחקים או אפשרויות הבידור שלו. תנו ל
התמודדות להתמודד עם תחושות להישאר משחקים מיומנות רוצה יכולת רוגע
זוגיות - אני מרגישה שהקשר שלי עם בעלי תקוע - מה עושים?
... לאדם לאהוב, להתקשר למישהו, הוא הנתינה. זאת אומרת כל דבר שאדם משקיע בו ונותן לו משלו, מנשמתו, מכוחו - הוא "מתקשר" אליו. לדוגמא - שני אבות שלשניהם יש ילד, האחד גידל את הילד טיפל בו קם בשבילו בלילה וכו', השני לא גידל לא טיפל לא קם בשבילו בלילה אלא היה רוב הזמן בחו"ל - למי משני ההורים יהיה רגש חזק יותר כלפי הילד? כמובן אותו הורה שהשקיע בילדו וקם בשבילו בלילה במשך שנים, ירגיש קשר נפשי ואהבה לילדו, הרבה יותר מההורה שלא גידל את הילד ולא השקיע בו. דוגמא אחרת - אדם שגידל כלב והשקיע בו, יטיל דמעה עליו לאחר שימות. חז"ל הביעו רעיון זה במשפט אחד - "רוצה אדם קב אחד ... לבן הזוג מה הוא מצפה ממנו, מה ישמח אותו, מה חסר לו שיעשה לו וכו'. לשם המחשה נספר על זוג שהבעל התלונן שהוא עושה בשביל אשתו - עוזר לה בבית, עוזר עם הילדים וכו' - אך היא לא מפסיקה "לקטר". דבר שגרם לו לתסכול גדול ולכעס. בעל זה הסתובב זמן רב עם תסכול על כך שאשתו כפויית טובה, ...
מתנהל דאגה שאלה מריבות אכפתיות חיזור אמת צורך
משהו בזוגיות לא ברור. להיפרד או להישאר?
... ללא רחמים בזולת. והשנה האישית? מצביעה על בניית זוגיות חדשה ושינויים במסגרת המשפחתית. מה ילד יום? רק הוא יודע... והגברת שלנו? כנראה לא ברור לה מספיק איזה אישה מיוחדת היא! כדי שתדע מה היא ...
דואליות שורש הנשמה שידור ביטחון עצמי עבודה אוהבת אותו מתגעגעת אלי להתחמק לשדר ביטחון עצמי
מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? חלק ב'
... שיש לנו היום, מקורן בהורים שלנו, במשפחה שלנו, בסביבה שהקיפה אותנו מאז היותנו ילדים, באמצעי התקשורת והחינוך ...
עסק לדעת נשים שינוי משמעותי שורש החלטיות התקשורת משמעות
1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ...24 25 RSS
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילד, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילד, איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי מומלץ, מאמן אישי קואצ'ינג, מאמן משפחתי בתחום ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 15:34:39 - wesi4