... מתקבלים למודע אלא עוברים ללא מודע. הלא מודע: כל נתון החבוי בנפשנו, שאין בידינו להעלותו בצורה ספונטנית על פני השטח של התודעה. לדוגמה: מאורע טראומטי שחווה האדם
בילדותו, שאין הוא יכול להיזכר בו ... לחרדה, ולכן הם עוברים הדחקה - הרחקת הידע לאזור הלא מודע, כך שהוא אינו "זמין" עבור האדם ואינו יכול לפגוע בו ולהפריע את חייו היומיומיים. לרוב ניתן למצוא טראומות
ילדות מודחקות אל הלא מודע, אך גם ... לאמת שבה ולאחריות של האדם עליה - הוא בעצם עושה את זה מאהבה, הוא לא שולט בזה וכו'. מנגנון הגנה פרימיטיבי הוא ההכחשה - שאותה ניתן למצוא בצורה הפשוטה ביותר בקרב
ילדים - "לא לקחתי את הסוכרייה!" ... האהבה והמוות - אינם מתפתחים עם ההתבגרות המינית, כפי שנהוג היה לחשוב עד זמנו. פרויד סבור, שיצרים אלו קיימים עם התינוק מיום היוולדו, והוא חילק את המיניות
הילדותית לשלושה שלבים: השלב האוראלי ... ונלקחה ממנו. השלב הפאלי (פאלוס = פין, ביוונית). בתקופה זו איברי המין הם האזור הארוגני העיקרי. מתאפשר פורקן מתח באמצעות האוננות. בשלב זה מתחילים להתפתח אצל
הילדים תסביך אדיפוס ותסביך אלקטרה, שבהם
הילד מתאהב בהורה שכנגד. בגילאים 5-3, כאשר מגיע האני לפיתוחו,
והילד מגיע לשלב הפאלי, מתפתחות אצל
הילד תשוקות ארוטיות, שמושאן הוא ההורה מן המין השני. דהיינו, מושאו הארוטי של
הילד היא אמו
והילדה שמה את אביה בתור מושא אהבתה. כאשר מבחין
הילד בנוכחות ההורה האחר בתור המאהב של ... מההורה האחר. שני דברים אלו: התשוקה אל ההורה מן המין האחר, ואימת הסירוס - מהווים יחדיו את תסביך אדיפוס ואלקטרה. כבר בשלבים הראשונים, בזמן פיתוח האני, מפנים
הילד את חוקי הוריו, ונוהג לפיהם. הפנמה זו, בשלבים המוקדמים של
הילדות אינה רציונלית; למעשה היא ... אדיפוס מגיע על ידי הדחקת המאוויים לגילוי עריות, והפנמת המוסר של ההורה מן המין האחר. יחד עם הפנמת המוסר של ההורה מן המין האחר, מופנמת התבנית של אהבה למין השני.
הילד מפנים את מוסר אביו, הוא מעריץ אותו ...