... של האדם היינו גישה אל "יו". גישה אל נעשה אדם בצלמנו כדמותנו, מה הוא רחמן אף אתה היה רחמן וכו'. יהודה מחבר את מהותו שלו שהינה "יה" אל"יו". יהודה אל יוסף. חיבור של
קודשא בריך ושכינתיה. לצורך חיבור זה יהודה ניגש, היינו מידת הענוה. ניגש יהודה, שהינו המלכות העתידית, מלכות בית דוד, אל יוסף שהינו המלכות העכשווית הזמנית. כל זאת ע"מ להביא לייחוד
קודשא בריך הוא ושכינתיה. רק בדרך זו יוכל לשמור על בנימין. למעשה חיבור זה, של
קודשא בריך הוא ושכינתיה, הביא את יוסף לידי "ולא יכול יוסף להתאפק". זוהי מהותו של יהודה, מהותו של מלך ישראל, מהותו של עם ישראל. האמונה בחיבור אל
קודשא בריך הוא, היא המביאה לידי יצירת המציאות. ההסתכלות, המביאה לידי הבנה, אמונה וידיעה במציאות הבורא יתברך, ההכנעה כלפי
קודשא בריך הוא, ה"ויגש" אליו היא המביאה לידי המציאות הרצויה. אומר רבי נחמן "ודע, שההסתכלות עושה כלי, ...