... התנהגויות אוטומטיות ודפוסים שאינם משרתים ומקדמים אותו ומונעים ממנו הצלחה בעתיד. במהלך האימון, המאמן מסייע למתאמן לקחת אחריות מלאה על חייו, להתגבר על הרגלים, רגשות, פחדים ודפוסי
חשיבה שליליים המגבילים את התפתחותו, תוך כדי ביצוע מטלות לקידום השינוי ולמימוש הפוטנציאל הטמון בו. הדבר נעשה ע"י שינוי הרגלי חשיבה, מתן תמיכה, זיהוי מטרות ותכנון השלבים להשגת היעדים ... לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז והשפעתם בחיי היום יום. רכישת כלים להתמודדות עם בעיית הקשב והריכוז. ניהול זמן - רכישת כלים המסייעים בניהול זמן וקשיי התארגנות. כעסים - וויסות רגשות
שלילים וכעסים והחלפתם ברגשות חיוביים. חיזוק המוטיבציה - מיקוד להשגת המטרות. דחיינות - בניית תוכנית שמסייעת לטפל בדחיינות ופירוק משימה למטלות קטנות. הפעלה עצמית - היכולת ליזום ... כלים לעידוד והפנמה של כללים, הקשבה ושליטה עצמית. פיתוח ושיפור הרגלי למידה ללמידה יעילה יותר. הקניית כלים לניהול זמן והתארגנות. בניית תוכנית שמסייעת לטפל בדחיינות. אימון "בגירוש"
מחשבות שליליות ("שדונים") ומצבי רוח משתנים. עידוד ופיתוח הכישורים הייחודיים של הילד במטרה להובילו לחוויות של הצלחה. פיתוח כישוריים חברתיים ושיפור היחסים עם הורים, אחים, מורים וחברים. ... בחיי היום יום. קביעת מטרות והשגתן בדרך היעילה ביותר. מודעות לערכים ולמטרות של המתבגר, גילוי יכולות, כישורים ו"נכסים" של המתבגר. ויסות עצמי - יכולת להתמודד עם תסכולים ורגשות
שליליים, התמודדות עם גורמים "המחבלים" במיקוד:
חשיבה שלילית, שכחה, הסחות, פרפקציוניזם, אימפולסיביות ועוד. ניהול זמן - בניית תוכנית מעשית עם לוחות זמנים ותכנית מעקב אחר ביצוע המשימות, קביעת סדר יום ועדיפויות, מניעת דחיינות, שיפור ...