... דבר לא קרה. הדברים נשארו כפי שהם והאדם אל יתפעל מדאגתו המרובה שכן, הוא החזיר את עצמו לאותו נתיב
החשיבה. למעשה, הדרך היא לנתח את סיבות ההתרחשות לדברים כפי שהם מה הוא השורש של הדברים? למה ... ע"י הבנת כל סיבה לתנודה הוא יכול לאט להגיע לתוך ה"גרעין" של אותה הבנה ומשם ל"גרעין" ההבנה של אופן
החשיבה של האדם יכולה להתקצר. 3.1 לנתח את ניתוח התנודות עצמו יש דעות רבות בעולם על כל נושא ... מעגליים. כלומר, האדם רוצה לעשות משהו, ולמה? כי הוא רוצה לעשות אותו לא בגלל תועלת, ולא בגלל שום
חשיבה אחרת עליו. הוא למעשה לוקח את ההיגיון ומעקם אותו כדי שיתאים לתפיסות שכבר התרגל ... איתה נוחיות ותביא לו את הבלתי רצוי בחייו. דרך ההחלטות של האדם הזה בא מתוך ראייה מצומצמת ולא מתוך
חשיבה עמוקה, מתוך איזושהי נוחיות רגעית וניתן לראות בחוש כמה האדם הזה לא יכול להיות עקבי ... מהיכן נובעת כל ההתנהגות? מה הסיבה שהדברים הם כך ולא אחרת? מדוע ההתנהלות היא כך ולא אחרת? מדוע
החשיבה היא כך ולא אחרת? מה השורש של הדברים? מה האפשרויות? האם
החשיבה הזו נכונה? האם הדעה שאלו פני הדברים נכונה? אולי היא נגועה? 2.2 להבין את ההבנה של ... כלשהי למנוע את הדבר? מסקנה: האדם חי בהכחשה עצמית. מתוך מסקנה זו ניתן להסיק כי כאשר האדם נמצאה
בחשיבה צרה, עליו להיות אמיתי עם עצמו ולהיות מודע לכך שהוא
בחשיבה צרה ואז עם מודעות עצמית הוא יכול להטות את הכף לכיוון שהוא באמת רוצה ולא מתוך רמאות ... לתת תחזית אובייקטיבית וכן, לעשות מקצה שיפורים ולשנות דרכים, להבין למה התנודה היא כך ולא אחרת? האם
החשיבה נכונה? האם הניתוח נכון? האם דרך
החשיבה נכון? וכו'. ואיך אפשר לשלב בין
חשיבה לעשייה באופן נכון שהאדם לא ייתקע בדרך? על האדם להתחיל לעשות דברים ולהזיז דברים ... וכן, עליו לחשוב על האופן שבו מתנהלים הדברים ולעשות מקצה שיפורים. לעתים האדם מודאג והדבר מאט את
החשיבה שלו לעשות את הדברים באופן הטוב ביותר. ואיך הוא מצליח לנווט למרות זאת על הצד הטוב ...