... מידיעה ואי ידיעה כלומר יש
חיסרון הדעת כדבר מובנה וטיבעי שלא ניתן למילוי - >זה אומר שהשכל פוגש את האי וודאות הוא למעשה פוגש את עצמו או את ההפך של הידיעה שהיא צורה של כלום שהיא מהות האדם... הכרה בכך שהאי וודאות זה ... הכללי, בחסרון הגלות, נובע
מחסרון הדעת... כל החסר, נובע מהדעת
חיסרון הדעת מצד השכל זה רע, ומצד האין שכל, זה ההפך של היש שכל ואין בו רע, או טוב. ותכלית הידיעה ש"גם" לא נדע, וזה לא עומד להשתנות כי המהות של הידיעה והאי יד'יעה זה הכלום, ללא טוב, רע, ... בחסר הזה=אין קיום ועל המקום של
חיסרון הדעת אין מה לדבר כי הוא חסר דעת ואם נלך להפך למקום שיש דעת ונשאל למה, ומי אמר? נגיע לסיבה הראשונה שעליה אין תשובה ואז יתגלה כי גם המקום של הדעת הוא חסר דעת, ומשם ההבנה.." כי אין ... משהו באפס זמן - וכך גם כאן נשאר
חיסרון הדעת לגבי ההבנה שאולי יש סיבה לסיבה הראשונה שהיא בתוך הסיבה והיא גם יכולה להיות ראשונה בחוקי משחק אחרים.. ושאתה "מקבל את ההבנה הזו במלואה". אז מה שנשאר זה שאין הבדל בין יש לאין וגם ...