למה הזדקקות לכבוד היא עוני רגשי? ומה יוצר אותה?... הדבר הטוב ביותר שיכול לעשות האדם עבור עצמו, הוא לאהוב את עצמו מבפנים. דהיינו שהאהבה עצמית של האדם לא תהיה תלויה בדברים חיצוניים אלא אך ורק בעצמו ובנפשו. אך מה קורה כאשר האדם מחמת חוסר ישוב הדעת לא אוהב את עצמו מספיק מבפנים? במקרה כזה הוא צריך להתחיל לקבל תשומת לב והערכה מבחוץ. ואז מה הוא עושה? ואז הוא מתחיל לבדוק במה הוא טוב יותר חיצונית מאשר אנשים אחרים, כגון לדוגמא יש לו רכב חדש יותר מאשר לשכן שלו. ואז מה הוא עושה? ואז הוא מתחיל ללכת ברחוב (כמשל לכל דרך אחרת) ולנסות למשוך תשומת לב בגלל ... לו. דהיינו הוא מנסה לגרום לכך שיאהבו אותו, בגלל הרכב החדש שיש לו. ז"א הוא מנסה לייצר אהבה פנימית שלו לעצמו, דרך הסביבה החיצונית , בעקבות דברים חיצוניים שיש לו, במקום לנסות לעשות את זה מבפנים , על ידי התבוננות ויצירת שמחה פנימית וכולי. והפעולה הזאת שבה אדם מנסה לגרום לאחרים לאהוב אותו בגלל דברים חיצוניים, דהיינו בעצם חיפוש כבוד שהוא הרי תועלת חיצונית ולא פנימית, הדבר הזה גורם לתת מודע של האנשים שסביבו להתחיל לחשוב כאילו זה באמת חשוב החיצוני יותר מהפנימי, כי הרי יש כאן מישהו שנראה חכם וכולי, שאומר שצריך לכבד ולהעריך אותו בגלל משהו חיצוני. ואז הדבר הזה לאט לאט מחלחל לתת הכרה של הסביבה וגורם לאנשים להאמין כאילו באמת הסיבה שבגללה האדם צריך להעריך את עצמו היא חיצונית. ואז כמובן התופעה מתפשטת, דהיינו יותר ויותר אנשים מתחילים להעביר את מוקד היצירה של האהבה העצמית מבפנים לבחוץ. דהיינו במקום שכאשר חסר לאדם מצב רוח, במקום ... ודרך זה הוא בצורה מהירה יעשה מניפולציה על התת מודע שלו, דהיינו הוא יגרום לתת מודע שלו לחשוב שהכל בסדר על ידי פעולה חיצונית במקום פנימית. ועל כל זה נוסיף את חלקן של הפרסומות שהאדם רואה סביבו כל היום. שכל מטרתן של רוב ככל הפרסומות שיש סביבו של האדם היא אחת, והיא לקחת את הנפש של ... חושב / רוצה וכולי. ואז ברגע שהאדם באמת יהיה בישוב הדעת אמיתי, אז הוא יקלוט שכל הכבוד הוא דמיון אחד גדול, כי באמת הכבוד החיצוני לאדם אינו מעלה ואינו מוריד כחוט השערה ואינו נותן לאדם מאומה ושום תועלת אמיתית. וברגע שהאדם יבין את זה, אז הוא יתחיל להיות תלוי רגשית רק בעצמו ולא במה שקורה ... חפץ בכבוד, וכמו שאנו רואים בחוש, שהילדים מקפידין מאד על כבודם, ורוצים מאד את הכבוד, וזה מחמת, שדעתן קלה וקטנה מאד" כבוד חיצוני הוא חסר משמעות. וממילא מי שרוצה אותו הוא טיפש. "מי שרוצה כבוד הוא שוטה" "מה שהעולם רחוקים [מהשלמות והאושר]..., הוא רק מחמת שאין להם ישוב הדעת, ואינם מישבין ...