... רוצה את ה"אין". גם כשהאדם מתבונן על הרצון, נדמה לו שהבעיה היא בכך שהוא רוצה את היש ולא רוצה את האין, אבל מצד האמת אלו רק שתי צורות של סבל \
חיסרון גדול יותר שמכיל את שניהם, כי ... את השלמות... חסר את השלמות בשלמות=זה ההוא שלא חסר שום דבר, כי להיות חסר משהו בשלמות, פירושו שאין שום אפשרות שזה לא יהיה חסר, ולכן ממילא אין
חיסרון. והחלק השני "חסר את השלמות" זה עניין החלל הפנוי, שלמרות שיש אני ללא כל
חיסרון, עדיין ממנו יש ידיעה חסרה.. כדי להעלים את הידיעה שיש
חיסרון אתה צריך שתהיה לך ידיעה שאתה רוצה להיפטר מהידיעה שיש
חיסרון ואז מה יקרה? תגלה שאתה בלופ... ה"אני" הוא
חיסרון, אך הוא לא
חיסרון שאפשר למלא, כי כדי למלא
חיסרון אתה צריך לרצות למלא אותו, ... בתוך צמצום ובתוך ישות סופית, ואז לא משנה מה ירצה האדם הוא לא יכול להשיג את האושר, כי גם הרצון לא לרצות הוא עצמו רצון, גם הרצון לשלמות הוא
חיסרון, וגם השגת השלמות בדמות של היפטרות מהרצון, משאירה אותך
בחיסרון, כי עדיין נשארת ידיעת האני, ... האני" בעצם משקר את עצמו, כי מי הוא זה שהבין שהאני הוא בעיה? האני עצמו, ששוב יוצר רצון חיצוני לאני להיפטר מהאני, ששוב האדם מזדהה עם רצון שהוא
חיסרון וסבל וגם האמירה "אני יודע שאני קיים", היא שקר, כי ה"אני" הוא קודם גם לקיום הידיעה שהוא עצמו קיים, ואז האדם רואה שה"אני" הוא בעצם
חיסרון, אבל הוא
חיסרון מושלם, דהיינו ללא צורת
החיסרון היחסי, כי
חיסרון מושלם הוא
חיסרון מחויב הוא
חיסרון שאי אפשר למלא, דהיינו הוא
חיסרון שאין בו רצון למילוי והאדם רואה שהאני שלו הוא כלום ממש, ו"אני רוצה משהו" זה בעצם כמו לומר
"החיסרון המושלם רוצה משהו", לכן אין ...