... דבר נוסף לעשות מעבר לכך. ' אננדה, ואם מישהו יאמר על נזיר שתודעתו
השתחררה כך שהוא מאמין 'הטטהאגטה קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ... ולא אינו קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי. מדוע? מאחר ונזיר זה
משוחרר בידיעה ישירה של טווח התיאור ומידת יכולת התיאור, טווח ... טווח ההבנה ומידת יכולת ההבנה, עד היכן שהמעגל מגיע וסובב. נזיר זה
משוחרר מכל זה דרך תבונת - על, ולחשוב שנזיר
משוחרר שכזה אינו יודע ואינו רואה - תהיה השקפה שגויה ולא ראויה. ... המושך, הסכנה והמפלט בנוגע לשבע תחנות ההכרה האלו ושני המצבים - הוא
משוחרר ללא היקשרות, אז הוא מכונה נזיר
המשוחרר דרך חוכמה. [27] שמונה החירויות (aha vimokkh) I.אננדה, ... תבונת - העל שלו כאן ועכשיו גם את הרס הנגעים המנטליים, וגם את
שחרור הלב חסר - הפגמים דרך חוכמה, [33] אז נזירים, הוא מכונה
'משוחרר בשתי הדרכים' [34] ואננדה, אין
שחרור אחר בשתי דרכים שגבוה או נעלה מזה. כך אמר הבודהה והמכובד ... המושך שבה והסכנה שבה, כלומר, הסיפוק שבה וחוסר הסיפוק שבה. [27]
משוחרר דרך חוכמה: פנייה - וימוטו, pa-vimutto. למרות שיש המפרשים ... וולש מדגיש שזוהי חוכמה אמיתית הנולדת מתובנה. הפרשנות מסבירה:
"שחרור ללא סיוע משמונה 'החירויות' הבאות." יש לשים לב שתחנות 5-7 ... תובנה ונדחות, בעוד שבדרך השניה נעשה בהן שימוש כאמצעי להתקדמות לעבר
שחרור. [28] אלו בעצם שמונה חירויות יחסיות, מאחר ויש לעבור דרכן בהדרגה על מנת להשיג
חופש אמיתי. [29] בהתייחס לעולם החומר כמו בפיסקה 23. ... 'ארהנט'. מידע נוסף: Nyaponika, Abhidhamma Studies, עמוד 113. [33]
שחרור הלב דרך חוכמה: צ'טו - וימוטי פנייה - וימוטי, ... [34] כאן שוב מיוחס לשתי הדרכים המוזכרות. האופנים השונים של
שחרור בדרך אחת מוזכרים בקובץ השיחות הארוכות, סוטה 28, פיסקה 8. ...