... החיסרון? החיסרון הוא אי וודאות, / לא יודע / כלום. "הרצון לדעת" מחייב חסרון הדעת. אחרת מה שייך לנסות לדעת? כמו שלחפש היגיון, אתה מחפש בתוך
החוסר היגיון.. אבל מכיון שאתה פועל עם היגיון או הדעת, המסקנה השכלית היא היכן שחסרה דעת זה רע, או מה שאין בו היגיון זה לא טוב רק בפרמטרים של המשוואה הזו נשכח חלק אחד והוא שכדי לדעת יש צורך באי ידיעה, ובכדי להפעיל את ההיגיון מחויבת סביבה של
חוסר היגיון אחרת מה שייך להפעיל את היגיון. כך שאדם נולד זו חגיגה, ושהוא מת זה כבר לא הגיוני לא חלק מהטבע שיבוש ... שמחייה אותו. אך מבחינת הדעת זה מה שגורם לו לסבל. כלומר עצם זה ש"אני " קיים מחייב סבל בתוך המשוואה הזו, ולכן "אני סובל, משמע אני קיים!" ומכאן
החוסר היגיון, והאי ידעה, והחוסר וודאות וכן גם המוות, נמצאים כאן עכשיו ברגע הזה, והם "אני בכבודי ולכבודי ובעצמי!" ... כתלונה לאל לא משנה כמה צדיק יהיה האדם אם לא יהיה רשע בסביבה לא יהיה צדיק כי הוא מכתיר את הצדיק. כך גם החיסרון את הרצון, אי הידיעה את הידיעה,
חוסר היגיון את היגיון המוות את החיים וכה. וזה נקרא אחדות ההפכים ועל זה ייכתב בהמשך. בראשית לב ויותר יעקב, לבדו; ...