... הנזירים והמכובד אמר: "כל עוד הנזירים יחיו (1) עם אמון... (2) עם ענווה... (3) עם מורא מעשיית רע... (4) עם למידה... (5) עם מרץ מרומם... (6) עם קשב מבוסס... (7) עם
חוכמה... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. 1.9 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, ... על ששה דברים אלו ויראו שהם עושים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם." 1.12 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בפסגת הנשרים, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי
חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז
בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת
חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. ' 1.13 ולאחר שהבודהה שהה בראג'גהה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: "בוא ... אדוני", אמר אננדה, והבודהה הלך לשם מלווה בקבוצה גדולה של נזירים. 1.14 הבודהה התגורר בפארק המלכותי באמבלטהיקא, [8] ושם נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי
חוכמה כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז
בחוכמה, הוא מביא תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת
חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. ' 1.15 ולאחר שהבודהה שהה באמבלטהיקא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אננדה: ... עכשיו הארהנט, הבודהה הער בשלמות, עשית בדיוק כך." 1.18 ובעת ששהה בנאלנדא, בחורשת המנגו של פאבאריקה, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי
חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז
בחוכמה, הוא מביא תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת
חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '. הסכנות באי - מוסריות (dussladnav) 1.19 ולאחר שהבודהה שהה בנאלנדא ... יצורים אלו רואים את תמיכת ההתהוות נעקרת שורש הצער נגדע, הלידה מחדש חדלה." 2.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בקוטיגאמה, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי
חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז
בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת
חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. ' יעדם של הערים - לחלוטין והלא - חוזרים (anvattidhammasambodhiparya) ... מותם?" 2.7 "אננדה, הנזיר סאלהה, בהשמדת הנגעים המנטליים, הגשים בחיים אלו ממש, באמצעות תבונת - העל האישית שלו, את שחרור התודעה חסרת הנגעים המנטליים, שחרור באמצעות
חוכמה. הנזירה ננדא, בהשמדת חמשת הכבלים הבסיסיים, נולדה ספונטנית, ותגשים ניבאנה ממצב זה מבלי לשוב לעולם הזה. החסיד סודטה, בהשמדת שלושה כבלים, והפחתת חמדנות, שנאה ואשליה, ...