ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > חוויות
עבור לדף >> 1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ...13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על חוויות...
תקציר⬅ ... אנו חשים כי אנו מאבדים את היקר מכל, מה עושים? איך ממשיכים הלאה? איך מפנימים? במאמר זה תמצאו את כל התשובות. המאמר אובדן מהווה חלק בלתי נפרד מהקיום שלנו כבני אדם. אנחנו מתנסים בחוויות של אובדן לאורך כל החיים, חלקן מודעות לנו וחלקן אינן מודעות. יש חוויות של אובדן אשר שזורות בתהליך ההתפתחותי הנורמאלי שכל אחד עובר במהלך חייו, והן ממלאות תפקיד חשוב בהתפתחות הפסיכולוגית. יש חוויות של אובדן אשר מתפתחות בעקבות אירועים בלתי צפויים שאנחנו נחשפים אליהם במהלך החיים. האירוע המוכר ביותר שמוליד חוויה של אובדן הוא מוות של אדם קרוב, ואכן חוויה כזאת נחשבת לאחת המצוקות הפסיכולוגיות הקשות ביותר. אולם חוויה של אובדן מתפתחת גם בעקבות קשת רחבה למדי של אירועים אחרים, כמו הפסקה של קשר משמעותי, גם אם השותף לקשר אינו מת, פגיעה חמורה במצב הבריאותי, כמו נכות כתוצאה מתאונה, פרישה ממקום עבודה אחרי תקופה ממושכת, מעבר ממקום מגורים אחד לשני, שינוי קיצוני בתפיסת עולם, בעקבות התפכחות או אכזבה עמוקה, ועוד. מה משותף לכל האירועים האלה, שמעצב את חווית האובדן? הקשר שלנו עם אנשים קרובים, עם הסביבה שלנו, עם האמונות שלנו, עם הגוף שלנו, מגדיר את הזהות האישית. ניתן לראות את הזהות האישית כתחושה סובייקטיבית יציבה, המורכבת ממערך של התקשרויות אותן חווה האדם, שמהוות חלק בלתי נפרד מהתפיסה העצמית שלו. אם תבקשו מאישה להגדיר את זהותה, סביר להניח שהיא תתייחס להיותה אם, רעיה, אחות, למקום מגוריה, לעיסוק שלה, לתחביבים, לתפיסת העולם וכולי. כאשר אישה כזאת מאבדת את אחד ההורים שלה, למשל, היא תחוש אובדן של חלק ממנה, מהקיום האישי שלה כאדם. ואכן, ניתן לומר באופן כללי, שאובדן של אדם או אובייקט או סביבה, פוגעים בתחושת הזהות של האדם. הוא מרגיש שחלק מן ההוויה שלו נלקח ממנו, נקרע ממנו. חוויה כזאת פוגעת בתחושת היציבות והבטחון של האדם, מערערת את שיווי המשקל שהיה נתון בו קודם לכן. המציאות השתנתה והאדם מרגיש שאינו יכול להמשיך בתפקודו היומיומי, הוא זקוק לפסק זמן. באותו פסק הזמן הוא יעבור תהליך של עיבוד החוויות הקשות, טיפול עצמי בפגיעה בזהות, כדי שיוכל להחזיר את שיווי המשקל לקדמותו. התהליך שמתפתח בעקבות האובדן הוא ספונטאני, חלקו אינו רציונאלי ואינו נשלט על ידי האדם, אך הוא נורמאלי לחלוטין. יתירה מזאת, תהליך כזה נחוץ כדי לחזור לשווי משקל ולשגרת פעילות, ולכן ניתן לייחס לו ערך ... מנהגי האבלות ביהדות מעידים על הבנה מופלאה של חז''ל, בתהליך הפסיכולוגי שמתנסה בו המתאבל. השלבים האלה עונים על הצרכים הפסיכולוגיים של אנשים המתמודדים עם האובדן, ומטרתם לעבד את החוויה הקשה ולהחזיר את שיווי המשקל הנפשי והתפקודי לקדמותו. חשוב לציין שהמעבר משלב אחד לשני הוא הדרגתי, לעיתים חוזרים לשלב קודם אחרי שנמצאים בשלב מתקדם יותר, משך הזמן בו מתנסים בכל שלב, והעוצמה שלו, משתנים מאדם לאדם, אבל על אף כל השונות הזאת בין אנשים, הדפוס הכללי קיים ברוב ... ⬅לקריאת המשך המאמר על חוויות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... הזמן לקפוץ למים העמוקים האם אתם זוכרים איך למדתם לרכב על אופניים? האם אתם זוכרים איך לימדו אתכם לשחות? האמת שאני זוכר את זה טוב מאוד ואני רוצה לספר לכם על החוויה האישית שלי, לא בגלל שהיא החוויה שלי, אלא בגלל שיש בה מסר יקר (ואולי אפילו כמה מסרים) בנושא הצלחה, שחשוב לי להעביר לכם! אני לא זוכר מה למדתי קודם... לרכב על אופניים או לשחות, אבל בחרתי להתחיל מהסיפור על האופניים. אני זוכר את אותם ימים, ימי קיץ, אבא שואל: אתה מוכן? מקפלים ביחד את האופניים (היו לי אופניים מוזרות, ... פעמים מאשר מספר הפעמים שבהם נפלת. הצלחה דורשת אומץ לב אבל מאחורי שני השיעורים האלה מסתתרת התכונה החשובה ביותר שפיתחתי עוד בהיותי ילד קטן - התכונה הזאת נקראת אומץ! כי בשביל ליפול צריך אומץ וגם בשביל לקום שוב צריך אומץ, ואומץ אמיתי אפשר לפתח רק על ידי חוויות פיזיות. אי אפשר לפתח אומץ רק על ידי קריאת ספרים והבנת הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי הצלחה, אתה חייב ליפול ולראות שלא קרה כלום, אתה עדיין חי, אתה יכול לבכות, אתה יכול לצחוק, אבל מה שחשוב הוא שבסוף תקום שוב. מורה לשחייה או מורה ל - הצלחה? אני חשבתי שאני לומד לרכב על אופניים, מאוחר יותר הבנתי ... אין סיכונים, ברור שלא תטבע שם למוות, אתה יכול לנשום לרווחה, יש לך בטחון - אתה במים הרדודים, אפילו די חמים שם כי כל הילדים משתינים שם ויוצרים טמפרטורה חמימה ונינוחה למים. אבל שום דבר אמיתי לא קורה שם, אתה לא לומד כלום, אתה לא צומח, אתה לא גדל, התחושה היא שזה הכל זיוף וזוהי תחושה נכונה - זה באמת זיוף, כי כשאתה קם מהמים אתה רואה שהם מגיעים לך עד הברכיים - זה זיוף - אתה עובד על עצמך! אתה לא באמת חי, אתה לא באמת מגלה מי אתה יכול להיות, מה אתה יכול לעשות ומה אתה יכול להשיג. במים העמוקים קר, זה מקום לא מוכר, יש חוסר אונים לפעמים, חוסר וודאות, אתה לא רגיל לזה, זה ... ⬅לקריאת המשך המאמר על חוויות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... אישיות נמנעת - מבוא הפרעת אישיות נמנעת היא הפרעת אישיות מאשכול ג'. אנשים הסובלים מהפרעה זו מתאפיינים ברגישות קיצונית לדחייה שיכולה להובילם לחיי התבודדות. למרות שהם ביישנים מאוד, הם אינם בלתי חברותיים, ומראים רצון עז לחברה, אך נזקקים לערובות חזקות שלא ידחו. לעתים קרובות הם מתוארים כסובלים מתסביך נחיתות. על פי ה - DSM IV (ספר האבחנות הפסיכיאטריות של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית) הפרעה זו מאופיינת על ידי: דפוס חוזר של הימנעות חברתית, רגשות של חוסר התאמה ורגישות להערכה שלילית המתחיל בבגרות המוקדמת ומתקיים במגוון הקשרים כפי שמתאפיין בארבעה או יותר מהבאים: 1.נמנעים מפעילויות תעסוקתיות שכוללות מגע בינאישי משמעותי בשל פחד מביקורת, חוסר הסכמה או דחייה. 2.אינם מוכנים ליצור קשר עם אנשים למעט במקרים בהם הם בטוחים שיתקבלו בחיבה. 3.מפגינים איפוק בתוך מערכות יחסים אינטימיות בשל פחד שכך יבוישו או יהפכו ללעג. 4.עסוקים עיסוק יתר במחשבה על ביקורת או דחייה להן יחשפו בסיטואציות חברתיות. 5.סובלים מעכבות במצבים בינאישיים חדשים בשל רגשות של חוסר התאמה ונחיתות. 6.רואים עצמם כחסרי יכולות חברתיות, לא מושכים מבחינה אישית, או נחותים מאחרים. 7.לרוב מסרבים לקחת סיכונים אישיים או להשתתף בפעילויות חדשות מאחר שהן יכולות להתגלות כמביכות. תוכן עניינים: 1 אפידמיולוגיה 2 מאפיינים קליניים 3 טיפול אפידמיולוגיה: לפי ה - DSM IV TR, נראה כי שיעור ההפרעה ... גורמים משותפים רבים עם חרדה חברתית מוכללת, לעתים הן מופיעות אצל אותו אדם בקומורבידיות, ויש הטוענים כי ייתכן ומדובר באספקטים שונים של אותה הבעיה. מאפיינים קליניים: התכונה המרכזית של אנשים הסובלים מהפרעה זו היא רגישות יתר לדחייה על ידי אחרים. התכונה הבולטת של חולים אלו היא ביישנות. הם זקוקים לחום וביטחון של חברה אנושית, אך מצדיקים את הימנעותם ממערכות יחסים בפחד מדחייה. כאשר מדברים עימם הם מביעים חוסר החלטיות והעדר ביטחון עצמי. בהיבט התעסוקתי, חולים עם הפרעת אישיות זו לרוב יבחרו במקצוע או תפקיד בשוליים, וימנעו מעמדות הדורשות ... ⬅לקריאת המשך המאמר על חוויות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... בגלל הפרדוקס של האחדות והנפרדות. כי אם מישהו יסתכל פנימה, הוא יבין שלבסוף באמת לא משנה לו מה טוב יותר, הוא לא באמת רוצה את זה ולא את זה, הוא מבין שזה לא משנה אם זה טוב או רע והפרדוקס שאף על פי כן שאין הבדל בין דבר אחד לשני, עדיין האדם רוצה להרגיש טוב ולא רע. וזו סתירה. מצד אחד, בלי המילה אני, יש מהות, מציאות שהכל ישות אחת שם, שם יש איחוד של כל הדברים כולם, ואז אין שום רצון עצמי כי אין קיום עצמאי. ויחד עם זאת יש את הפרספקטיבה של הנפרדות, של אני רוצה, ולא ברור לו לאדם איך זה שיש נפרדות, ומה השכל של נפרדות מתוך האחדות. וההבנה האמיתית היא דבר והיפוכו, היא ... ⬅לקריאת המשך המאמר על חוויות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... גוזל מהאדם אנרגיות להתחיל מחדש ומקשה עליו להתחיל התחלה חדשה אמיתית. כאשר האדם לא מסתכל על ההווה הוא למעשה מאבד את מה שיש לו עכשיו ומשקיע את כל השקעותיו בקרן הצבי וכל ההשקעות שלו הולכות לטימיון. ולעתים האדם מחפש קיצורי דרך לא סבירים והוא מרגיש שמשהו לא מריח טוב אבל ממשיך בטירוף שלו, כלומר, במקום לשנות גישה הוא ממשיך כסוס עיוור וממשיך באותו "טייס אוטומטי" גרוע. ולכן, אין מה לתמוה על כך שכל הזמן המצב הולך ומידרדר אצלו והוא לא מבין איך הוא כ"כ "משקיע" אנרגיה והיא הולכת לטימיון הרי הוא רץ במחשבות, הרי הוא מדמיין את העתיד ואומר לעצמו לעשות דברים לפי העתיד שעוד לא היה ועוד לא נברא, או מלמד את עצמו את עברו כאילו אינו יודע אותו - כגודל הגיחוך כך גודל הצער. והוא מוסיף עוד שטות על כל ... ⬅לקריאת המשך המאמר על חוויות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... אהבה? איך לאהוב? מהי אהבה?. הפעם אני אשיב על השאלה, איך אדם יכול לחזק את האהבה שלו כלפי מישהו אחר? ואני אסביר, השאלה היא כזו, האדם נמצא בהרבה מערכות יחסים, ואיך הוא יכול לגרום לעצמו, ולא נתייחס כאן לשאלה איך לגרום למישהו אחר לאהוב אותו? אלא איך הוא מפתח את אהבתו למציאות כולה, כי אדם ירגיש טוב באמת אם יאהב את כל הדברים בשלמות. ואם מישהו רוצה לחזק את אהבתו למישהו אחר, שיגלה את השורש למה הוא רוצה בכלל לאהוב. ואנשים אוהבים את החיים, ואהבתם את החיים היא מאד חזקה וניקח לדוגמא שני אחים טובעים בים ואפילו אם הם אוהבים זה את זה אהבת האדם את החיים כל כך גדולה, שיהיה ... יכול גם לא לאהוב אותו ללא סיבה, כי אם אין לך הסבר, אז למה שתהיה פה אהבה? ובעצם בפועל זה אומר, שעל האדם לשאול למה הוא בעצם רוצה לאהוב את האדם השני יותר ואם יש לך סיבות, אז אתה בעצם רוצה בגלל הסיבה, לא בגלל האדם האחר. והאם הסיבה היא בגלל האדם האחר, או בגלל האגו שלך, בגלל מה שהוא נותן לך להרגיש. אבל על האדם, וגם על ההורים, לבדוק באופן אמיתי למה הם אוהבים את ילדיהם, או את הזולת. ומי שיחקור, יראה שהוא אוהב בכלל את עצמו, ואין עניין פרסונאלי מול השני. וככל שהאדם יחקור, ויהיה לו ברור למה הוא רוצה את הדבר הזה, האהבה תהיה חזקה יותר ושורשית יותר. כי האהבה של האדם רק ממלאת ... ⬅לקריאת המשך המאמר על חוויות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... נכון ששינויים מפליגים חלים בתשוקה ובתפקוד המיני בגיל הזהב / המבוגר. חרף ההבדלים האינדיבידואליים ניכרת ירידה של ממש בתדירות קיומם של יחסי המין ואולי ברמת הריגוש שהם גורמים. עם זאת מראים המחקרים שלא נעלם הצורך הבסיסי של לאהוב ולהיות נאהב / ת. זהו צורך שמלווה אותנו כנראה עד כברת הדרך האחרונה ממש. איך מיישבים אם כך את הסתירה הבסיסית הזאת, בין הצרכים האמיתיים שלנו ובין הנורמות החברתיות בהן אנו חיים? איך מנערים מעלינו את המוסכמות העלולות לשלול מאתנו הנאות, ריגושים, סיפוק צרכים חשובים? בנסיבות הללו, דומה שהגיעה העת לחולל את "מהפכת הקשישים" שתהיה מהדורה מעניינת ושונה של "מהפכת הנעורים" שכל אחד מאתנו חווה, איש איש בדרכו, בימי נעורינו. במרכזה של מהפכת הקשישים חייבת לעמוד הבקעתה של חומת הבושה, שהלכה וגבהה ככל שהעולם פיתח את הסגידה לנעורים. על המבוגרים שבינינו לנהוג כאילו אין להתבייש בקיומו של רגש האהבה גם בגילים המתקדמים ביותר. אין שום דבר נלעג בגילויי חיבה, אפילו בפומבי, מותר לדבר בקול רם על הצרכים הארוטיים והמיניים, אפשר לא להתבייש בנטילת גלולות ויאגרה או בשימוש באמצעי סיכה ושימון לפי הצרכים הנשיים. אני רואה בעיני רוחי זוג קשיש, יושב על ספסל בגן ... ⬅לקריאת המשך המאמר על חוויות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... לגבי העולם כשלעצמו, אבל הן כן מוסרות מידע על העולם כפי שהוא נתפש בניסיוננו, כלומר - העולם דרך משקפי "התבונה הטהורה". המתמטיקה איננה חוקי העולם אלא חוקי ההיגיון או חוקי התבונה שדרכם תופש המוח האנושי את העולם הסובב אותנו ומארגן את צבר התחושות שהוא קולט לכלל ניסיון או מציאות עקביים. יסודות המתמטיקה ומקור הוודאות שלה: שלוש אסכולות אינטואיציוניזם, לוגיציזם ופורמליזם התפתחו בתחילת המאה ה - 20 כתגובה להבנה המחלחלת יותר ויותר, כי המתמטיקה (כפי שהייתה אז), והאנליזה בעיקר, אינה עומדת בקריטריונים של החומרה הלוגית והוודאות, שהייתה אמורה לעמוד בהם. כל אסכולה מתייחסת ... ואם רוצים להאמין בתופעות המתוארות על ידי כל המדעים, יש להאמין גם במציאות של הישויות הנצרכות עבור התיאור הזה. בהתאם לפילוסופיה הכללית של קוויין ופטנאם, טענה זו היא נטורליסטית. היא טוענת לקיומן של הישויות המתמטיות כהסבר הטוב ביותר למה שאנו חווים, וכך הם מרוקנים את המתמטיקה, במידה מסוימת, מהמעמד האפיסטמי שלה. רוב צורות הלוגיציזם (ראו להלן) הן צורות שונות של ריאליזם מתמטי. אינטואיציזם היא הדוגמה הקלאסית לפילוסופיה אנטי - ריאליסטית של המתמטיקה. פטנאם התנגד נחרצות למושג "פלאטוניזם", בטענה שמושג זה מרמז על הוויה מסוימת, שאינה נצרכת במקרה המתמטי. הוא תומך בצורה של ... להתנהגות של אלגוריתמים סופיים משמעותיות, וכי רק אותם המתמטיקה צריכה לחקור. תאוריות השכל המוגשם: תאוריות אלה טוענות כי החשיבה המתמטית היא פיתוח טבעי של המערכת הקוגניטיבית האנושית לנוכח היקום הפיזי. לדוגמה, המושג המופשט של מספר מגיע מהחוויה של ספירת חפצים נפרדים. כלומר, המתמטיקה אינה אוניברסלית ולא קיימת בצורה אמיתית, חוץ מאשר במוח האנושי. בני אדם בונים, אך אינם מגלים, את המתמטיקה. לפי זה, היקום הפיזי הוא הבסיס האולטימטיבי של המתמטיקה: הוא שהדריך את האבולוציה של המוח ולאחר מכן קבע איזה שאלות המוח הזה יבקש לחקור. אולם, למוח האנושי אין תביעה מיוחדת על ... ⬅לקריאת המשך המאמר על חוויות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... את זה, הייתי בוחר לרצות אחרת, אבל זה לא נכון, כי אולי יש לך בחירה ובכל זאת אתה בוחר את זה מסיבה כלשהי, לכן לא מוכיחים דבר דרך שאלה, שאלה זו לא הוכחה לשום דבר, אתה אומר לא יכול להיות שיש לי בחירה, כי הייתי עושה אחרת, זאת לא הוכחה. אולי כן יש לך הוכחה ואתה מסיבה כל שהיא בוחר לרצות להרגיש טוב ורע. אבל אני אמרתי משהו אחר, אם אני בוחר את הרצון שלי, האם אני בוחר אותו עם רצון או בלי רצון? אם אני בוחר אותו בלי רצון, אז זה לא נקרא שאני בוחרת, מה זה אומר בכלל? אז זה לא נקרא שאני בוחרת. ואם אני בוחרת אותו עם רצון? אז מה ... זה ולא זה, מה נשאר? דבר ללא שום הגדרה, הוא המחויב, שום דבר, כלום. רבי נחמן אומר על ידי התבודדות, יושב עם עצמו, ומבין את עצמו, הוא נכלל במחויב המציאות, זה המושג נכלל במחויב המציאות, הוא הופך להיות המחויב, רוצה להפוך להיות אלוהים? תבין מה זה אלוהים. כי את טיפה בתוך הנהר, הסיבה שאת לא חווה את זה, כי את לא מבינה מה זה הנהר, אבל אם את מתחילה להבין מה יש מאחורי הכל? אז את מבינה שאת בכלל אחד איתו, ואז אתה גם חווה את זה. הבנו? שאלה: ואז היא תבין שיש לה בחירה על הכל. אליעד: נכון, אז היא תבין שיש לה בחירה על הכל, ואז כשתגידי את המילה אני, תלוי למי תתכווני, אם תתכווני אני הגוף, אז אין לך בחירה, ואם תתכווני אני אלוהים יש לך בחירה, תלוי למי ... ילדים? הוא בוחר מתי, אם מי, למה, כמה? אם זה היה לפי הטבע? אתה כל הזמן היית מביא ילדים. זה לא נכון, זה לא הטבע, אתה עדיין שולט, ויש כאלה שבוחרים לא להביא ילדים, אז זה לא נכון שהטבע דוחף אותך. בפשיטות, למה אנשים מביאים ילדים, למה אנשים אוכלים, למה אנשים עושים פעולות? כי זה גורם להם להרגיש יותר טוב שאלה: זה מה שאמרתי, שזה נותן תחושה של משמעות. אליעד: בפשיטות, אדם מביא ילד, האם זה גורם לו להרגיש יותר טוב? כן, לכן הוא מביא ילדים כדי להרגיש יותר טוב. שאלה: אבל הם אומרים הטבע. אליעד: תשאל אותו האם יש לו בחירה? שאלה: אין לו. אליעד: האם הוא באמת חושב שאין לו? שאלה: לא. אליעד: אז גמרנו, אם הוא אומר שאין לו בחירה, אז איך הטבע דוחף אותך? למה ביום כזה, למה בשעה מסוימת, למה ... ילדים כמו שאתה מכין שניצל. זה לא שונה. אם אתה רוצה תביא ואם אתה לא רוצה אל תביא. שאלה: זאת שאלה יותר משמעותית, ילדים זה לכל החיים ושניצל זה נגמר. אליעד: גם ילד זה נגמר, ולכן יש לך בחירה. שאלה: אני מבקשת שתחדד את הנושא על אינטואיציה, להקשיב לה או לא להקשיב לה. אליעד: האם להקשיב לתחושות בטן כן אן לא? שאלה: שחוזרות על עצמם שוב ושוב, ואחר האדם אומר לעצמו איזה טיפש הייתי שלא הקשבתי להם. אליעד: או שהייתי טיפש שהקשבתי להם? שאלה: גם וגם. שאלה: לא הבנתי מה השאלה. שאלה: האם להתייחס למה שקורה? למשל כל יום אתה רואה את ... של אצבעות? ולמה הזבוב בצורה כזאת? בודק כל דבר. כל דבר בודק, למה האבן עומדת בצורה כזאת ולא בצורה אחרת? כל דבר ודבר בודק, לא רק בודק אם פרצה רעידת אדמה, הוא בודק כל דבר. הולך ברחוב רואה גרגיר, הוא שואל למה נפל הגרגיר מול העיניים? מה הסיבה? שאלה: אני מדברת על משהו אחר, כאשר לאדם יש תחושה חזקה בנוגע למשהו ספציפי. אליעד: אני עונה לך תשובה, התחושה לא מעניינת אף אחד, יש רק שתי אפשרויות או שלאירועים במציאות יש משמעות או אין משמעות. אם לאירועים אין משמעות, האם יש משמעות לתחושה? שאלה: לא אליעד: אם כל המציאות הזאת זה רצף אקראי של אירועים שמתרחשים באנדרלמוסיה מוחלטת, האם יש משמעות לתחושה חזקה? שאלה: לא, כי התחושה היא גם סתם אירוע אקראי. אליעד: ואם כל אירוע ואירוע בעולם יש לו שכל מתוכנן ומדויק וכו' וכו'? אז לא רק שצריך להקשיב לתחושה צריך תמיד לבדוק. הבנו? עכשיו יכול להיות שלחלק יש סיבה וחלק זה סתם אקראי, אז אנו עונים לשאלה? מה הייתה השאלה, האם להקשיב לתחושה או לא? נגיד שקרה משהו ויש לך תחושת בטן חזקה לבדוק אותו, האפשרות שאומרת שהכל אקראי אז אין כל משמעות לתחושת בטן. האפשרות שאומרת שהכל סיבתי, פירושו של דבר שהכל זה אותה חוכמה, אין משהו אחד יותר חכם מהשני, אם הכל סיבתי והכל מתוכנן, אז לכל דבר יש איזה שכל גדול, זה לא חלק יותר וחלק פחות. מהצד שהכל מתוכנן אז גם אין שום משמעות לתחושה, צריך לבדוק הכל, למעשה כשאת אומרת יש לי תחושה לבדוק, זה אומר שאת מתכוונת שיש למציאות חוכמה, נכון? יש משהו, זה לא סתם, אם נאמר זה לא אקראי, יש כאן שכל, אז אם יש כאן שכל אחד שמחליט את הכל, אז לכל דבר יש שכל וצריך לבדוק הכל, בלי קשר לתחושה. אלא מה יכול להיות שיש דבר אקראי ויש דבר שיש לו שכל, עכשיו איך נדע? מאוד יכול להיות שיש לך תחושת בטן לבדוק דווקא את האירוע שהוא אקראי, לכן איך נדע האם לבדוק או לא לבדוק? ויכול להיות שמהצד השני הוא מרגיש שהוא לא צריך לבדוק וזה הדבר שהוא הכי צריך לבדוק. אז איך נדע? למעשה אנו מבינים שהשאלה היא לא תחושת הבטן, כי היא לא מעניינת אף אחד. אדם שיש לו אירוע, צריך לשאול את עצמו האם האירוע הזה הוא אירוע סיבתי או אקראי? אני מדבר כאן על דרך החשיבה, יכול להיות שאי אפשר לגלות ונדפקת לי התשובה, אני מדבר כאן על דרך החשיבה, לכן כל דבר שקורה לאדם, האדם צריך לשאול על הכל, לא רק על הדברים שיש לו תחושת בטן, סתם עבר לידו פרפר, הוא צריך לשאול את עצמו, האם זה סיבתי או לא סיבתי? אם זה סיבתי צריך לבדוק אותו, ואם הוא לא סיבתי אז לא צריך לבדוק אותו, זה לא משנה אם יש תחושה או אין תחושה. הבנת, מה הבנת? שאלה: הבנתי שאם הכל אקראי, אז גם התחושה החזקה היא אקראית ואין פה שאלה בכלל. אליעד: וגם אם את בודקת זה אקראי ואם את לא בודקת זה אקראי, בהנחה שזה אקראי. שאלה: אם לכל דבר יש סיבה, אז התחושה החזקה היא כמו תחושה חלשה ואז צריך לבדוק כל דבר. אליעד: כל דבר זה כל דבר, למשל יש פה ספה ויש בה קמטים מאחור, לשאול למה יש את הקימוט הזה? שאלה: זה בלתי אפשרי. אליעד: האם אמרתי שזה אפשרי? אולי אם תעשה את זה תשתגע, אבל זאת לא השאלה. השאלה היא, אם הכל ... ואם זה סיבתי, הרי כל הסיבות מאותו הכוח, וצריך לחקור את כל האירועים. כמו שאני רואה ישויות אור וזה מדהים, זה אותו דבר כמו שאני רואה עכשיו טלוויזיה ליד הקיר. עכשיו יתכן שיש דברים שאני כן צריכה לייחס להם משמעות ויש דברים שאולי פחות. אליעד: יתכן שיש חלק כן וחלק לא, השאלה היא כאשר יש לי תחושה בטן האם היא מכווננת לדברים שצריך לבדוק? אולי ⬅לקריאת המשך המאמר על חוויות - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... שהוא יודע לעשות אותם? הידעתם שלכל אדם יש מפה יחודית משלו, והוא פועל בהתאם למפה זאת? הידעתם שאין שני אנשים שיש להם מפה זהה ולכן כל אחד מפרש אירועים בהתאם למפה האישית שלו והיא המייצרת רגש המוביל לתגובה יחודית? הידעתם שכל אחד מאיתנו הגיע להישגים יוצאים מהכלל למרות התנהגויות / אמונות / הרגלים שנוצרו בעבר על מנת להגן עלינו? תארו לעצמכם לאן ניתן להגיע בעתיד אם נבחר לשנות / להיפטר מאותן התנהגויות / אמונות / הרגלים. אני נמצא כיום רק באמצע הדרך, וכבר אני מרגיש שינוי כל כך עמוק בתוכי שהייתי חייב לשתף אתכם בתובנות שעלו בתוכי במסגרת השתתפותי בקורס NLP Practitioner המועבר על ידי יוסי קדמי מ - ICNLP. אולם, ראשית נחזור קצת אחורה. לפני כשנה נרשמתי לקורס NLP אצל יוסי קדמי, אולם כתוצאה משינויים אישיים, ביטלתי את ההשתתפות. השנה, נעמי אדר, חברתי הטובה, נרשמה לקורס והזמינה אותי להצטרף אליה. ... במקום אחר מאיפה שהייתי לפני שנה, המחשבה הראשונה שלי היתה, אין לי מה לעשות בקורס, אין לו מה לתרום עבורי ועבור עבודתי כמטפל הוליסטי אנרגטי, מרצה ויועץ בצמתי חיים. יחד עם זאת, קיננה בי התחושה שאולי אני עושה טעות, אולי בכל זאת יש מקום לעבור את הקורס. הגדרתי לעצמי מטרות שהקורס אמור לספק אותם בעיקר בתחום השיווק, ושוחחתי עם יוסי קדמי על אותן מטרות. להפתעתי, בפעם הראשונה, אני נתקל באדם מדהים, שאומר לי בצורה ברורה ביותר, אם אלו המטרות שלך, הקורס אינו מתאים עבורך! מתי בפעם האחרונה נתקלתם במישהו שפניתם אליו לרכוש מוצר ... ועוד ישקיע זמן להסביר למה? יוסי הדגיש בפני שהמטרות שלי הו חלק מאוד קטן מהקורס, ובכלל, החלק המרכזי הוא התהליך האישי שהמשתתף עובר במהלכו. שוב תהליך, שוב שינוי, שוב לחפור פנימה. התחושה הראשונה שלי היתה בשביל מה אני צריך את זה? אם המטרות שלי לא יתגשמו בקורס, האם אני באמת מוכן לצאת למסע גילוי עצמי? לאחר התלבטות ארוכה, התייעצות עם הסובבים אותי ובראש ובראשונה עם עצמי, הגעתי למסקנה שאין לי מה להפסיד. אם לפני שנה רציתי ולא יצא ועכשיו שוב יש את ההזדמנות אזי היקום מסמן לי משהו שאסור לי להתעלם ממנו. וכך, ... חמלה וכו'. אחת ההפתעות המדהימות במהלך ההדגמות היא השימוש באותה מוזיקה. בשלב ההטמעה של השינוי, מתנגת המוזיקה האישית של המתנסה. השילוב של המוזיקה עם התהליך שהתבצע מרים אותנו לרמות רגש לא מוכרות. אפילו אני, נזקקתי לשרותו של הטישו, לאחר התהליך שעברתי. אינני יכול לזכור מתי בעבר הגעתי לרמות רגש כאלו. אני מרגיש הבוקר, אדם שונה לחלוטין, בעל עוצמה ובטחון ברמות שונות ממה שהכרתי עד כה. הצלחתי במספר תהליכים מועט לשחרר תבניות / אמונות / התנהגויות אשר מלוות אותי מאז שהייתי ילד. באמצאות טכניקות פשוטות, שאינן מערבות היפנוזה או דימיון מודרך, להיפך, הכל מתבצע תוך כדי שיחה, שאלת שאלות ותהליך קצר, מתבצע מהפך פנימי עמוק אשר שולח את האדם ... דמיון מודרך, אני מכיר את המאמצים והכישלונות בניסיון לנהל דו שיח איתו. ואילו כאן, בדרך כל כך פשוטה, מתקיים דו שיח, הבנה של הסיבה שההתנהגות קיימת ומשא ומתן לשינוי. ההפתעה הגיעה כאשר חוויתי את התהליך בעצמי, שותפתי המדהימה לתרגיל זה, העבירה אותי את התהליך במיומנות, כאילו יש לה ניסיון של שנים, במסגרתו קיימתי דוח שיח עם הההתנהגות. בכל פעם שעברתי כיסא, התחושה היתה שהמוח התחלק לחלקים. פעם מדבר השלם, ופעם מדבר החלק המייצג את ההתנהגות. לא היה לי מושג מאיפה אותו חלק מוציא את האינפורמציה. אף פעם בעבר לא הייתי מודע למידע זה. ברור לחלוטין שלא הייתי יכול להמציא מידע זה. לאחר ההגעה להסכמה, התבצע תהליך השינוי. בת זוגתי מתארת שינויים פיזיים שחלו בגופי ובפניי כתוצאה מהשינוי. אין ספק ... שנפתחו. בעקבות אותו שינוי, נחשפו דברים שבעבר לא היו נחשפים, וכתוצאה מכך הגעתי למצב שיוסי בחר בי להעביר אותי את התהליך של שינוי אמונת הבסיס אל מול הקבוצה. אין לי מילים לתאר את ההרגשה בסוף התהליך, אדם חדש נולד באותו הרגע, איזה הרגשה, איזו התרגשות, כבר הזכרתי את השימוש בטישו. ומיד אחרי זה, כל חברי הקבוצה חוו את אותה התרגשות, את אותו שינוי, את אותה לידה. אם היו יכולים למדוד את רמות הרגש בסיום התהליך, מכשיר המדידה היה נשבר! בר מזל אני שחברתי הטובה לחצה עלי להצטרף אליה לקורס. אני מזמין אתכם להעיז, לבחור בשינוי כדרך חיים. זה יכול להתבצע במסגרת קורס או במסגרת אישית. הבחירה בשינוי היא שלכם ואנו כאן כדי לסייע לכם לבצע את ... ⬅לקריאת המשך המאמר על חוויות - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ...13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חוויות, האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוויות, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות משוגע שיגעון גדלות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, מאמן אישי רוחני, הדרכה, אימון אישי לאורח חיים בריא, מאמן לזוגיות, אימון אישי רוחני, מאמן אישי מומלץ, מטפל, מאמן אישי לבני נוער בנושאי חוויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5469 שניות
עכשיו 17_10_2019 השעה 20:48:42
wesi4