ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ...23 24 25 RSS
משמעות החיים היא פשוט לחיות? האומנם?
... צומח - בהחלט יש בו נפש בדרגה גבוהה יותר ואפילו תבונה. על כך כתבתי בהרחבה במאמר "צמחים - האם הם מרגישים? האם יש בהם נשמה? ". חי - כל בעלי החיים באשר הם. חיים, ונושמים. מדבר - הוא האדם. הוא היחיד בעל יכולת ...
את עצמך רגש זכות הבחירה גורל תודעה ניגודים הבדלים יכולה להיות
בדידות / תחושת לבד - איך להתמודד עם בדידות רגשית? איך להתמודד עם תחושת לבד? מאת: פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב
... / תחושת לבד - איך להתמודד עם בדידות רגשית? איך להתמודד עם תחושת לבד? מאת: פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב איך להתמודד עם תחושת הבדידות והלבד בימי הקורונה ראשית, ברצוני להפריד בין שני מושגים שאנשים נוטים להתבלבל ביניהם - לבד ובדידות. להיות לבד זהו מצב חיצוני, בדידות לעומת זאת היא הרגשה ותחושה פנימית. אדם יכול להיות לבד ועל אי בודד ולא להרגיש בדידות לרגע. לעומת זאת, אדם יכול להיות מוקף בחברים ובמשפחה ולצאת לבלות ולמסיבות ולהרגיש בודד מאד. מהיכן מגיעה תחושת הבדידות? תחושת הבדידות מגיעה מתחושת אי השייכות לסביבה בה אנו נמצאים. אנשים יכולים להיות מאד קרובים אליי פיזית, אך אם ארגיש שאיננו קרובים בתפיסת עולמנו, בערכים, במטרות ובהרגשה שלנו, אם ארגיש שהם אינם עוזרים או תומכים בי ועם מה שאני מתמודד עכשיו, ארגיש תחושת ניכור, ניתוק ובדידות. לעומת זאת, אני יכול להיות מאד רחוק פיזית מהאנשים שאני אוהב ומעריך, אך בחוויה הפנימית ובהרגשה מאד קרוב וביחד כי הם קרובים אליי בתפיסת העולם, בערכים וברצונות הפנימיים. באופן פרדוקסאלי הלבד והבידוד שנכפה עלינו בעקבות הקורונה והריחוק החברתי, יכול דווקא להעצים ולהעמיק את תחושת חברויות האמת, האינטימיות, היחד והחיבור. הסיבה לכך היא שנוצר מצב שאנשים רבים שבילינו איתם מכורח ההרגל ... לנו ומרחיבים לנו את הדעת ומעלים את מצב רוחנו. שהם קשובים לנו ושכיף להיות בסביבתם תחת התנאים שנכפו עלינו. בנוסף, תחושת הבדידות לא נובעת רק מתחושת חוסר ההתאמה והחיבור לבני אדם. היא גם נובעת מתחושת חוסר החיבור למצב ולמציאות הממשית בה האדם נמצא. אם האדם מרגיש שהחיים והמציאות הם בניגוד לרצונו ולא עושים לו טוב, אז הוא יכול לחוות תחושת בדידות. אך אם הוא מוצא ומתחבר למציאות ולמצב, ומבין מהו הטוב שיש במצב ובמציאות חייו עבורו, האדם לא ירגיש בודד כלל וכלל ואף פעם. אז מה טוב בתוך המציאות ונסיבות חיינו בימי הקורונה? כל אדם צריך לברר לעצמו מה ... את מימוש רצונותיו העמוקים למציאות החיצונית. ככל שימצא מהר יותר במה המציאות החיצונית מתחברת לרצונותיו העמוקים כך ירגיש טוב וחופשי יותר. לדוגמא - אדם אשר רדף אחרי עושר וממון, מה היו רצונותיו העמוקים בחיפוש אחר העושר? אולי הוא רצה להרגיש תחושת ביטחון שהוא חשב שהממון יספק, אולי הוא רצה להרגיש תחושת חופש או שקט נפשי. האם האדם יכול להרגיש רגשות כאלה גם אם לא יהיה עשיר? בהחלט. כיוון שרגש הביטחון, החופש והשקט הנפשי שוב הם תחושות פנימיות. יותר מכך, המצב החדש כיום פותח מרחב, שקט ופשטות. הוא מנתק את השעבוד שלנו לכל ההרגלים ...
לבד להתחבר ל בודדה בדידות ניכור איך להתמודד עם ילד הרגשה פנימית
פיצול / Split - מנגנוני הגנה - מבוא
... Split - מנגנוני הגנה - מבוא פיצול (באנגלית: Split) בפסיכולוגיה הוא מנגנון הגנה שנועד לסייע לאדם להתמודד עם קונפליקט רגשי, באמצעות חלוקת האובייקטים בחייו ... נועד להגן על האדם מפני חרדה. מנגנון הפיצול מפחית את החרדה הנובעת ממצבים מורכבים על ידי פיצול התפיסה באופן שיוצר חוויה דיכוטומית ומובחנת בין "טוב" ל"רע". עם זאת, תפיסה דיכוטומית זו מונעת מהאישיות לחוות את עצמה ואת הזולת כמכלול שלם, על הטוב והרע. העצמי, הסובבים אותו והמאורעות בעולם נחווים על ידי האישיות כטובים או רעים, יפים או מכוערים, חכמים או טיפשים, שקרנים או כנים, בזמנים שונים. על רצף הזמן, הפיצול מונע חוויה רציפה ומתמשכת והוא מאופיין בקיטועים וקפיצות עד כדי הכחשת חוויות קודמות. החוויה המפוצלת היא חוויה לא רפלקטיבית, זאת אומרת שהרגשות והמחשבות נחוות כאירועים שקורים לאדם ולא כחוויה שמתרחשת בתוכו. יש להבחין בין מושג ... ממאבק זה, ומשליך החוצה כל מה שנתפס אצלו ככוונה הרסנית. העולם החיצוני ו"השד הרע" של האם הופכים רודפים ומאיימים. חוויית הרדיפה הזו ופעולת הפיצול כונו על ... הורות. הילד מסגל לעצמו מאפיינים אלו (כגון דיכאון, בדידות, מזוכיזם או אכזריות). דרך ספיגת תכונות אישיות אלו, הוא מרגיש מחובר להורה אשר אינו נגיש לו בצורות ... כי ברגע שההתנסויות עם ההורים פוצלו והופנמו, פיצול נוסף מתרחש בין המאפיינים המבטיחים והמפתים של ההורים - "האובייקט המרגש", לבין המאפיינים המתסכלים והמאכזבים - "האובייקט הדוחה". האני עובר פיצול נוסף בהתאמה לפיצול באובייקטים הפנימיים - חלק מן האני קשור ל"אובייקט המרגש", אותו חלק החווה רגשות ערגה ותקווה תמידיים, אותו כינה "האני הליבידינלי". חלק מן האני המזוהה עם "האובייקט הדוחה", אותו חלק החווה רגשות כעס ושנאה, המתעב ... גם אוטו קרנברג התייחס למנגנון הפיצול, וראה בו שלב התפתחותי שהתינוק צריך לעבור. לטענתו, בחודשים הראשונים לחייו חווה התינוק את עצמו כחלק בלתי נפרד מהאם או מהדמות המטפלת, ומשימתו הראשונה היא להפריד בין דמות האם לדמותו הוא (תהליך האינדיבידואציה). בשלב השני, התינוק מתחיל לחוות "טוב" ו"רע" כדברים נפרדים, אך מכיוון ...
תינוק דיכאון פסיכולוג אירוע חכם לא יכול מאזו הפרעות אישיות
התמכרות לסמים - האם מספיקה הגמילה הגופנית מהסם, על מנת לטפל בבעיית ההתמכרות?
... ללוות את האדם בשלבים שלאחר הגמילה - לעזור לו לעבד את הרגשות והחוויות שעבר ועובר, לעבוד על דפוסי חשיבה והתנהגות, לשקם תחומים בחיים שנפגעו - כגון מערכות יחסים או תפקוד בתעסוקה, ולתת לו את הכלים לנהל ...
סימפטום חשק מיני עז גמילה מהתמכרות יחסים גמילה מסקס עוררות מינית קבועה חשיבה התמכרות ל
קלפי טארוט - פריסת החמש (פריסת הצעד הבא)
... קלף זה יצביע על תחום הפריסה בחייו של השואל: אם התחום הכלכלי (סדרת מטבעות), ביטוי ועשייה אישית (סדרת מטות), רגש ורומנטיקה (סדרת גביעים), דפוסי מחשבה (סדרת ... קודם לכן תוך מתן הכשרה הולמת. אכן חשתי בלבול וחששות, היה לי מאד קשה להגיע להחלטה הגיונית מבלי לערב כאן רגשות: מצד אחד - עבודה חדשה שתדרוש ממני השקעה ...
פסיכולוגים החלטות לפטר פחד חששות ופחדים השקעות מתנה עומס נפשי
טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 4
... בלקות תפקודית. במקרים מסוג זה אין די בהפגנת אהדה מצד המטפל, משום שטיפול שרובו הבנה ותמיכה, או אף שיקופים ופירושים, נחווה כלא מספיק יעיל עבור אנשים עם הפרעת קשב. טיפול התנהגותי: אחת האפשרויות לטיפול בהפרעת קשב היא טיפול התנהגותי, הכולל מגוון של טכניקות ... כמו כן, אין לצפות שהילד יקבל בברכה ובחיוב את דרישת המשמעת וסביר שהוא יביע מחאה. יש להבין זאת ולאפשר לו להביע את רגשותיו. אימוץ אסטרטגיות התנהגות המיועדות להפחתת אימפולסיביות יכול לשפר את היחסים החברתיים של ילדים. טיפול תרופתי: עבור הפרעת קשב, ... הקצר והן לטווח הארוך. בנוסף להפחתת התסמינים, במקרים רבים נראה גם שיפור ביכולת להתנהג בהתאם לחוקים והפחתה בתגובות רגשיות מוגזמות, אשר תורם לשיפור היחסים עם עמיתים והורים. התרופות הממריצות לא מרפאות הפרעת קשב שכן ההפחתה בסימפטומים והשיפור בתפקוד ... של האדם לאורך חייו. במסגרת זו יש לשקול בכל שלב האם יש צורך להעלות או להוריד את המינון שנקבע קודם לכן. בגיל הרך יש רגישות גבוהה יותר לטיפול התרופתי וגם יותר תופעות לוואי, שחלקן נעלמות עם הגיל. לכן יש לשקול מחדש את הטיפול התרופתי עם התבגרות הילד בהתאם ... עבורו, עבור משפחתו ועבור החברה. הזנחת הטיפול בהפרעה עשויה להוביל לבעיות פסיכולוגיות. במקרים אלו, בדומה לבעיות רגשיות אחרות, יש המשתמשים בסמים כדרך לריפוי עצמי (אצל חלק מהמתבגרים עם הפרעת קשב יש שימוש עצמי בממריצים כמו קפה וקוקה - קולה במקום ...
רגישות להעריך את עצמי לקבוע סדר עדיפויות צמצום הקשבה בעיות פסיכולוגיות דכאון
יצירת מציאות באמצעות כוח המחשבה
... עם האדם או המקום עליו חושבים 3. מיטיבה עם כל האנושות ע"י שיפור התדר המנטאלי הכללי. תרגול: לשבת בשקט ולהתבונן בגלי המחשבות והרגשות ללא ייאוש. להבחין בין המחשבות הרעות והטובות. לראות ולהבין בצורה מלאה את ... תרגול במצב של הצפה: לשבת בשקט ולנסות להגיע למנוחה פיזית. לשתות כוס מים / תה / חלב. לעצום עיניים אם זה עוזר. להתבונן ברגשות ובמחשבות. למצוא את הסיבה ללחץ לעצב או לדיכאון. להתרכז בתחושה הפיזית בגוף ולהתבונן על השורש והמיקום המדויק ולנשום לשם עד שתעלם. אפשר ... רצוני זה נקרא - אוטוסוגסטיה רצונית תהליך האוטוסוגסטיה מורכב משני שלבים: 1) התקבלות המחשבה 2) הפיכתה למציאות ככל שדרגת הרגש המלווה את המחשבה יתעצם, כך יגדל כוחה של הסוגסטיה התקבלות או דחיית המחשבה ע"י ... ברגע היקיצה. השלבים: לשכב במנוחה. להרפות את השרירים בכל הגוף. להביא את המודע לרגיעה. להביא את המחשבה הרצויה ולחזור עליה עם רגש ואמונה ושמחה 21 פעם (מחרוזת חרוזים) בקול רם או בתנועה מודגשת של השפתיים, ללא מאמץ וללא סכסוך פנימי, כפי שילד מתלהב ושמח. לחשוב על התוצאה הסופית של המצב שברצוננו ליצור ולראות עצמנו כבר בתוכו, חווים אותו במלאות (תת המודע כבר ידע כיצד ליצור זאת). תרגול יומי: 21 פעם ברגע ...
הפחד באופן אוטומטי איך מחשבה טובה רוגע שינוי במחשבות חברה חיובית איכות
פסיכופתיה - מבוא
... הפרעת אישיות אנטיסוציאלית, המאופיינות בהתנהגויות דומות. פסיכופתים מבטאים התנהגות נורמטיבית כלפי חוץ, ואף דומיננטיות וכריזמה, לצד קושי בתפקוד הרגשי והחברתי המתבטא בעיקר בחוסר אמפתיה קיצוני, והתנהגויות קיצוניות כגון מניפולטיביות, גרנדיוזיות, יהירות והפרת נורמות חברתיות מוסריות. מאפיינים: כלפי חוץ ... להצלחה יוצאת דופן בתחומים שונים בחיים, ללא בסיס מסוים מבחינת יכולותיו הריאליות להשיג מטרות אלו. פסיכופתיה מתבטאת בפגיעה ביחסים בינאישיים, רגשות והתנהגות. אדם עם פסיכופתיה לא חש אשמה או בושה על מעשיו, גם אם הם פגעו באחר, ומוצא דרך להסביר אותם באמצעות רציונליזציה, מניפולציה רגשית, האשמת אחרים או הכחשת מעשים אלו. הוא לא מביע אמפתיה כלפי האחר אף על פי שביכולתו לזייף אמפתיה. רגשות שונים שהוא מביע לוקים בשטחיות ורדידות יחסית. אדם עם פסיכופתיה עלול להשתמש במניפולציות שונות כדי להשיג את רצונותיו, ולשקר לשם כך ללא ייסורי ... שופעת. הסבר אפשרי לכך הוא שלאורך חייו הפסיכופת אינו נרתע להתנסות במניפולציות מאחר שבשבילו הפעלת המניפולציה וחוסר מוסריות היא נטולת מחיר רגשי - הפסיכופת לא חש תחושת אמפתיה וכישלון וגם לא תחושת אשמה ובושה - חסר יכולת לקבל עונש רגשי על פגיעה באחר. על כן הפסיכופת מנוסה מאד בהפעלת מניפולציות על הסובבים אותו. אבחון: הכלי המקצועי הנפוץ והתקף ביותר הקיים כיום בהערכת אישיות פסיכופתית, ... נערכת הערכה של מבנה האישיות של הנבדק באמצעות 20 פריטים, המסווגים לשני גורמים כלליים: גורם 1 - "שימוש אכזרי ואנוכי בזולת", הכולל מאפיינים רגשיים ובינאישיים של פסיכופתיה; וגורם 2 - "סגנון חיים בלתי - יציב ואנטי - חברתי כרוני", הכולל התנהגויות הסוטות מהמוסכמות החברתיות. 20 הפריטים ב - PCL-R ... (גורם 1) 3.צורך בגירויים או נטייה לשיעמום (גורם 2) 4.שקרנות פתולוגית (גורם 1) 5.הונאה ומניפולטיביות (גורם 1) 6.חוסר בחרטה או אשמה (גורם 1) 7.רגישות שטחית - רגשות אמיתיים הם קצרי - טווח ואגוצנטריים (גורם 1) 8.קשיחות וחוסר אמפתיה (גורם 1) 9.סגנון חיים פרזיטי (גורם 2) 10.שליטה עצמית נמוכה (גורם 2) ... בחברים או באנשים (גורם 2) גורמים אטיולוגים: פסיכוגנטיקה - גורמים פסיכוגנטיים העלולים להיות קשורים להתפתחות של פסיכופתיה הם לדוגמה הזנחה רגשית בילדות, חוסר השקעה נרקיסיסטית. סיבה אפשרית נוספת, על פי המודל הפסיכוסקסואלי של פרויד, היא כי במהלך השלב האנאלי נוצר כשל בהתפתחות האנרגיה המינית, ... יש קשר לפסיכופתיה, והמאבקים הנוירוטיים הפנימיים שואבים את השראתם מן התקופה ההיא. מחקרים: בסריקות מוחיות אפשר לראות שאזור האמיגדלה, המזוהה עם רגש, ואזור מסוים בקליפה הקדמית של המוח, לקויים בתפקודם אצל הפסיכופת. עם זאת, לאחר מקרים כגון פרופ' ג'יימס פאלון שביסס על ממצא זה את מחקריו על פסיכופתים, ... אצלו אזורים אלו פגומים, ושאופיו הוא פסיכופתי. רווחת כיום ההנחה כי הפגם המוחי אמנם מעיד על פסיכופתיה, אך דרושים גורמים סביבתיים חריגים (כגון חוויות התעללות בתקופת הילדות, השכיחות מאוד אצל פסיכופתים מאובחנים), על מנת שאדם עם תפקודי המוח הלקויים יהיה בעל נטייה גבוהה לאגרסיות ולאלימות. טיפול: עד כה לא נמצאה תרופה שמסייעת לפסיכופתים לרכוש אמפתיה, או מאפשרת לפסיכופתים לחוש רגשות עמוקים. הטיפול המקובל כיום בפסיכופתיה הוא טיפול פסיכולוגי. עם זאת, מחקרים הראו כי פסיכופתים חסינים בפני טיפול בשיחות, והן אפילו הופכות את ...
הערכה עצמית לשפר יכולות שכליות מחלה נפשית טיפול בערך עצמי הפרעת אנוכיות יחסי אלימות
אירוטיקה בסכנה? - חלק 2
... לדפוס כזה של יחסים קרא אהרון בן זאב, פילוסוף העוסק בתחומי הרגשות והאינטרנט... "קרבה מרוחקת" (detached attachment). " יש קסם ללא מחיר, ... אין היא מזדהמת ממציאות שיש בה מגבלות. אנחנו יכולים לשמור על ריגוש, תשוקה - בלתי ממומשים. אנחנו שומרים על כל האופציות. אנחנו לא חייבים להתחייב ... עצמם משתנים מסיפור לסיפור. אבל מה שמשותף לכל הנשים שמתארות את התחושה הזאת הוא שכנוע פנימי עמוק, כי מה שהן הכי מתביישות בו הוא מה ... נשים יכולות להוליד ילדים ולגדל אותם, ושבזכותם הן יכולות להרגיש סקסיות. התרבות המבוססת על שנאת נשים הצליחה להשניא על נשים את מה שהכי שנוא על ... חיזור מעצם טבעו הוא אקט לא סימטרי, כך הותנינו, נשים וגברים לחוות אותו. הגבר מחזר - האישה נענית או לא נענית. זה המשחק הישן. חיזור פמיניסטי מזמין ... נשים לוקחות יוזמה ומאחר שגברים יוזמים פחות (וגם מתקשים להביע רגשות) את נשארת הרבה פעמים בעמדת המתנה - את לא יודעת באמת מה הוא מרגיש כלפיך. העמימות הזו קשה ומתסכלת. אני משאירה לו בהתחלה לנקוט ב'אמצעי חיזור' כדי ... אחר כך את נקלעת שוב ל'לופ' מבלבל שמעורר בך תהיות. לפעמים אני מרגישה שאני מתמודדת עם ילדים במקום גברים בוגרים. לעתים אני חשה שהם 'נוגעים - לא ... מתחילים פתאום לעצבן אותי (בגלל שירדה לי ההתלהבות). ופתאום אני מרגיש שחסר לי... " אכן, קשה לה להתלהבות להחזיק מעמד בעולם שהכל בו זמין ושקוף ומהיר ... כשמם כן הם - טקסים. הם מגודרים לזמן ולמקום. גבר בדייט ראשון מרגיש צורך להזמין. יופי. אין זה הולך להיות דפוס מוביל ויומיומי ביחסים. גבר בראשית ... יתכן אומרת אסתר פרל שהגבר המודרני שכבר מזמן איבד את תחושת עליונותו - שליטתו לא רק באשה, אלא בחייו, בקריירה שלו עשוי לפנטז סצינות של ... יש זיקה לחיי היומיום. לעתים הגבר יפרוק את תסכוליו בסקס בוטה נטל רגש. ביחסים מודעים פנטזיות מיניות הן משחק מיני בין שניים שלא לקוחים אותן ברצינות ... עם מי שאני ואני פחות מנסה למצוא חן". iii והנה מה שאומר גבר שמרגיש מבולבל: "כאשר אשתי באה אלי עם הגילוי שהמשחק המיני הישן לא מתאים לה, נכנסתי למצב של הלם. הרגשתי שהיוזמה הזו שלה משאירה אותי מאוד לא שולט בעניינים. עד אז חוויתי פנטזיה של שליטה, שלפחות ברגעים הללו, אני זה שמושך בחוטים... המבוכה נכנסה ... האקט המיני עצמו. עכשיו אני מבין באופן אישי את המונח סירוס. אני מרגיש משותק... ככל שהחסר יותר גדול כך הצורך להיאחז בשליטה ולו במעוז האחרון, מעוז ...
אומץ בעבודה לא מבין מבולבל הטוב מין איום על גברים פתטיות
כשהנעל לא מתאימה - סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו
... תמונה בה ניסיונם של המשתתפים לשמירה על יושרם האתי על ידי ההימנעות מחקירה באוריינטציה פסיכולוגית לנוכח תכנים רגשיים, הושגה התוצאה ההפוכה. הדבר יתבטא בכך שהוצגו שתי מטרות טיפוליות אחת שהייתה רפואית בפני הקליינט ושנייה שהייתה רגשית, אותה שמרו המשתתפים לעצמם. ההימנעות מהחקירה הגלויה לא מנעה מהמשתתפים לבצע הערכה ואבחון ... על סמך הנחותיהם האישיות ובהסתמך על המידע המועט עמד לרשותם והזמן הקצר. התוצאה נראתה באבחון השגוי של מקור המצוקה הרגשית. בעקבות כך, נבחנים במאמר זה מחדש גבולות האתיקה שביישום הורבאלי וההיענות לתכנים הרגשיים שבטיפול. ישנה הסכמה ובצדק שאין להשתמש במיומנויות פסיכולוגיות ללא הכשרה בטיפול השיאצו. מסלולי הלימוד לרוב אינם כוללים טכניקות ורבאליות לטיפול רגשי וההתייחסות למימדים הרגשיים בחייו של הקליינט, או ההתעסקות במצוקותיו הרגשיות, נעשית באמצעות טכניקות מגע המבוססות על הפילוסופיה בה מתמקדת תכנית הלימודים. מאמר זה, יעסוק ... ביקש מהמשתתפים לערוך תשאול ראשוני כפי שהיו עורכים בקליניקה' למקרה אותו הוא הולך להציג. בעת הצגת המקרה, הוא הביעה רגשות סוערים ותכני מצוקה בהקשר לבעיה הרפואית. נאמרו משפטים כגון, "אני כועס, למה כאב הכתף הזה מגיע לי", או "אני מפחד ומתוח ולא יודע עם בעייתי תיפתר או שאשאר עם הכאב הזה". מצד שני, הוא רמז שישנו הקשר רגשי פסיכוסומאטי לבעיה הרפואית, אולם תכנים אלו לא הובעו בצורת מצוקה רגשית. נאמרו משפטים כגון, "זה התחיל כשאיבדתי אח לפני שנה ושמונה חודשים", "עברתי תהליך של עיבוד אבל, כעסתי, צחקתי ובכיתי. היום אני יכול לדבר על כך בקלות ואני מרגיש רק אהבה בלב ולא צער ויגון". ראוי לציין ששיח מהן זה שהתנהל במסגרת משחק התפקידים של התשאול הראשוני, ... בחדרם של כל מטפל ומטפלת. הרי אנו לא יכולים להימנע מתכני השיח הורבאלי שנוצר במפגש הטיפולי, איננו יכולים להימנע מרגשות שעולים במפגש ולוודאי שאיננו יכולים להימנע מביטויים רגשיים אותם מכניס הקליינט לחדר הטיפולים. מכיוון שהתיאוריה ההוליסטית כוללת בתוכה מימדים אלו, נוצר ... האתיקה, יכול להוות קונפליקט מהותי. מבחינת המטפלים שהשתתפו במחקר, קונפליקט זה נפתר על ידי יישום המגע ככלי לנגיעה הרגשית. כשנשאלו המשתתפים לגבי התייחסות ורבאלית לנושאים רגשיים שהם באוריינטציה פסיכולוגית, הם הסתייגו. הם אמרו שימנעו מתגובה טיפולית היכולה להיחשב ... שאלות בדברים שאני לא מבינה". לדבריהם, המגע כשלעצמו משמש ככלי מספק היכול לתת מענה ליצירת קשר ולהתייחסות למצוקות רגשיות. הם התייחסו לכך במשפטים כגון, "לפעמים רק ממגע, מהנחת יד על הבטן האמון נרכש", או "אני משתמשת ... במשחק התפקידים החוקר הציג באופן גלוי רמזים לכך ששורש בעייתו הרפואית היא פסיכוסומאטית. באותו הזמן, הוא התנהל באופן רגשי המביע כעס ותסכול על מצבו הרפואי. בהתאם לכך, כל המשתתפים במחקר זיהו את ההיבט הנפשי כדומיננטי. היה ברור לכולם שהם יכניסו היבטים רגשיים לטיפול והם תפסו את הדבר כטריוויאלי ובלתי נפרד. לאחר משחק התפקידים, כשנשאלו "מה הייתם עושים בטיפול? ", הם ענו, "הייתי עובד פיזית אבל דרך הפיזית פותח את הנפש", או "הרגשתי שאין בעיה בכתף, הכאב זה כאב פיזי אבל שמגיע ממקום אחר". תשובותיהם של כל המשתתפים שיקפו את התייחסותם לבעיה הרגשית שעלתה כקודמת לפתולוגיה הפיסיולוגית. אף על פי כן, כשהמשתתפים נשאלו על ידי החוקר בזמן משחק ... או "אני אשתדל לא להתמקד באזור עצמו אלא להגיע בדרכים עקיפות". אף אחד מהם לא הציג את מטרת הטיפול כנוגעת גם בהיבטים הרגשיים. במילים אחרות, הם לא שיתפו את הקליינט (החוקר) במטרת הטיפול האמיתית אליה התכוונו והציגו בפניו ... שהיא אינה גלויה לו, מהווה מצב אשר יכול להיבחן ברמה האתית. אמנם, לדבריהם של המרואיינים הם נמנעו מחקירתם של היבטים רגשיים, מכיוון שלא קיבלו הכשרה נאותה. אולם יחד עם זאת, הצורך להתייחסות לאותם ההיבטים עצמם היה נוכח ... האפשרות שתוצאה זו מבטאת נסיבתיות שמקורה באותו הקונפליקט הפנימי, זה המבטא מצד אחד את הצורך להתייחסות ומצד שני, את חוויית הסיטואציה כמחויבת להיות נסתרת, מכיוון שההתעסקות הגלויה עימה נתפסת כלא אתית ברמה הפסיכולוגית. ... העולה מהשטח ושיש לתת לו מענה ברמת מערכות ההכשרה, אולם זהו נושא לדיון אחר. ההשלכות לאי ההתייחסות הורבאלית לתכנים הרגשיים שעלו, נראו באבחון שגוי לגבי המצב שהוצג. למרות שהקליינט (החוקר) ציין באופן ישיר שהיה בטיפול פסיכולוגי, שעיבד את רגשותיו שקשורים לאח והתמודד עימם ולמרות שתלונותיו הרגשיות כוונו באופן מכוון לחוויית המצוקה של לחיות עם הבעיה רפואית, לחיות עם הכאב גופני המוגבלות וחוסר האונים הנובע מכך, כל משתתפי המחקר קבעו שהמתח והמצוקה הרגשית אותם חווה, מקורם בגורם הפסיכוסומאטי. מסיפור המקרה, ניתן היה להסיק שאכן סיבת הפתולוגיה היא פסיכוסומאטית, אולם במקור המצוקה הרגשית לא היה ניתן לטעות, היא הוצגה כנובעת באופן וודאי, ברור וישיר מהפתולוגיה עצמה. יחד עם זאת, החומרה ...
ניהול נוצר צורך אבחון אסור לשאול הוליסטי להסכים מבטא רגשות
1 ...2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ...23 24 25 RSS
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוויה
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוויה, דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוויה, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מאמן אישי בטלפון, מאמן אישי בסקייפ בנושאי חוויה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 25_04_2024 השעה 14:00:36 - wesi4