... עובר עיבוד וממנו נוצר מה שמכונה ידע. האם הידע הוא
הזיכרון? היחס המקובל למושג
זיכרון הוא כדבר המכיל את הידע, כמו ארון בו ... ידע חדש נקלטת כל הזמן ולכן ישנה בעייתיות בתיאור של
הזיכרון כדבר סטטי, קבוע, מוגבל ולכן הדימוי לארון מטעה.
הזיכרון או הידע מוגבלים במובן זה שמכלול הידע ... החשיבה של האדם היא תוצאה של כל זה. האם המושג ידע או
זיכרון הן קונספט מופשט (Abstract) בלבד? במובן ... אין רגע עליו נוכל לומר שיש נגישות לכל הידע המאוכסן
בזיכרון. מהו מרחב הידע? האדם הפשוט לא יכול לענות על שאלה כגון 'מה אתה יודע? ' או 'מה יש
בזיכרונך? ' אמנם, יש אפשרות בנקודת זמן מסוימת ... רצוני הגישה לידע זה, שאנו מאמינים שהוא מאוכסן
בזיכרון, היא מוגבלת, מקוטעת, חסרה ולכן בעייתית. ... האדם כיצור דינמי עובר שינויים בזמן זה, הידע משתנה,
הזיכרון משתנה. בשל שינויים אלו נוצרים הפרעות ... של השפה כל עוד מדברים, מקשיבים, קוראים וכותבים. 2.
זיכרון ואינפורמציה
הזיכרון, מכלול הידע של האדם, מכיל סוגי ... היא שנעלבתי, נפגעתי, הפגיעה הזו נחרטה בראשי,
הזיכרון הזה, המחשבה על כך מטרידה, אני רוצה ... אותה. העלבון, הפגיעה הזו - הרגשנות הזו לא נותנת
לזיכרון זה לדעוך, להעלם, למרות שיש רצון להיפטר
מזיכרון זה. עדיין, יש מחשבות אחרות על אבי, ... אותי. התוצאה הייתה שמחה, הנאה, גם מקרה זה נותר
בזיכרוני - באופן דומה, הרגשנות הזו לא נותנת
לזיכרון לדעוך, ויש רצון לשמור על
זיכרון זה. אנו רואים שיש רגשנות, ורצונות בעד ונגד שמירה של
זיכרונות. דוגמא נוספת, ישנו הרעיון 'אני ... אלו יוצרים מבנה חשיבה פרגמנטי, מקוטע, שבור.
זיכרונות כואבים
וזיכרונות משמחים הסותרים זה את זה, רעיונות ... ודפוסי מחשבה מעין אלו יוצרים טבע פרגמנטי של הידע
והזיכרון. אנו רואים שמבנה הידע הוא פרגמנטי ...