... משה הכיר בדבר מה דרך התודעה שלו - הוא הדבר אשר אמר. (הוא הדבר אשר גיבש משה בתודעתו) "ויאמר יהוה אל משה": משה ובאמצעות התודעה שלו זיהה דבר מה מתוך
התמונה השלמה (הטבע) - והוא הדבר אשר אמר. ... היא אשר מזהה את הדברים ומבטא אותם. מכאן אני מגיע למסקנה העקרונית: לכל אדם יש אלהים, אך לא לכל אדם יש יהוה, כלומר לא כל אדם מזהה דרך האלהים שלו את
התמונה השלמה המכונה בתורה - יהוה. התורה לימדה אותנו דרך הפרק הראשון שלה שהתודעה האנושית המקורית מזהה את
התמונה השלמה כדבר מובן מאליו, ולכן לא היה מקום להזכיר את קיום
התמונה השלמה - יהוה - על פני הפרק הראשון של התורה, בו זיהתה תודעת האדם את כל הסובב אותה בארץ וביקום. ציון קיום
התמונה השלמה בא מתוך הצורך גרידא, כאשר התנתקה התודעה האנושית
מהתמונה השלמה, והיה הצורך בלהזכיר לאדם את ... ברמה שאוזנך נועדה לקלוט; שמע אותם. ואת זאת אוזנך תקלוט; כאשר תגיע אל הרמה האנושית הנעלה: יהוה אלהינו: התודעה האנושית נגזרת מטבעה מהתודעה השלמה,
מהתמונה השלמה. כי... יהוה אחד: כי יהוה הוא אחד - הוא
התמונה השלמה שחלקיה מתחברים להם ברצף מתוך מקשה אחת. יורשה לי להדגיש שוב את שני הנתונים האלה: אלהים: תודעת האדם ומנהיגתו. יהוה: תודעת האדם הרחבה והמקורית המזהה את חלקי
התמונה השלמה שנגזרו ממנה. כלומר כאשר מזהה ... את תמונת האחד שלי מתוך היציע הגבוה שלו. דווקא הבנתי השטחית לתוכן הפרק הראשון והתעקשותי הטפשית בעקבות זאת לשייך את חלקי התמונה שנקלטו אצלי באקראי אל
התמונה השלמה - הוא זה שעזר לי בנבכי השאלה השנייה... טפשותי עמדה לי והתורה ענתה לא מן השורה על שאלתי הבלתי חוקית בעליל. היא שירטטה עבורי את הדרך בה אחבר את שברי המידע שבידי אל
התמונה השלמה. או אז נגלה לעיני מופע ששום חייזר לא יכול לביים, הגם ותבונתו עולה עלי במליוני שנות אור... עליתי על הדרך ששירטטה עבורי התורה, ויכלתי בעזרת המידע החלקי שבידי להכנס אל
התמונה השלמה ולטייל בה כאוות נפשי. את
התמונה השלמה לא ראיתי, אך עשיתי בה כראות ...