... והבנה כזו מובילים מיד אל השלם המוחלט הנצחי, שהוא מקור כל "היש ואין". ד) על ידי
התבוננות טהורה, שפרושה,
התבוננות בדברים כשלעצמם, במהותם, ללא מעורבות השכל השופט, המפרש, הממיין, המסווג והקושר כל דבר אל הידוע לו כבר.
התבוננות טהורה ועקבית המתרכזת במהות כלשהי - אם זו מהות ה"אני", מהות החלל והזמן, מהותו של פרח, מהות הכעס, מהות החומר, מהות צורה כלשהי, מהות האלוהים, או כל מהות אחרת -
התבוננות כזו, כשהיא נעשית ללא מעורבות השכל וכל הידוע לו, שומטת את הקרקע מתחת לרגלי ה'אגו' ומעבירה את המודעות
המתבוננת ישר אל השלם המוחלט ומהותו. ה) על ידי אמונה בלתי מעורערת בכוח עליון כל - יכול שלם ומוחלט, האוהב את משחקו / בריאתו ורוצה בטובתם ובטובת כל פרט ...