...
"שמיני": זהירות, "אש מזרה" פרשת
"שמיני" פותחת ב"ויהי ביום
השמיני קרא משה לאהרן ולבניו ולזקני ישראל" [1]. מה קורה ביום
השמיני? ביום זה יוצאים אהרון ובניו מאוהל מועד לאחר שנצטוו על שבעת ימי המילואים: "ומפתח אהל מועד לא תצאו שבעת ימים עד יום מלאת ימי מלאיכם כי שבעת ימים ימלא את ידכם" [2]. בשבעה ימים אלה מוכשרים אהרון ובניו, והם זוכים בייפוי - כוח לשרת את ה' בקודש, לאחר שהם עברו תהליך של כפרה [3]. במלים אחרות, היום
השמיני הוא בבחינת יום ציון סיום ההכשרה לשירות בקודש. יום ששמחה צריכה לציין אותו, יום בו ראוי לברך על המוגמר. והנה בעצם היום הזה, תוך כדי התרוממות רוח ... ה' ותאכל על המזבח את העלה ואת החלבים וירא כל העם וירנו ויפלו על פניהם" (ויקרא ט, כב - כד). [5] ויקרא י, א - ב. [6] שם, שם. [7] מדרש שמעוני, פרשת
שמיני רמז תקכד. [8] שם, שם. [9] שם, שם. [10] הרשב"ם וראב"ע מציעים כיוון דומה: "היום לא ציוה ולא רצה משה שיביאו אש של הדיוט, לפי שהיו מצפים לירידת אש ... את העלה ואת החלבים וירא כל העם וירנו ויפלו על פניהם" (ויקרא ט, כד). "וטעם אשר לא צוה אותם שמדעתם עשו" (ראב"ע ויקרא י, א). [11] מדרש שמעוני, פרשת
שמיני רמז תקכד. [12] ריקאנטי, ויקרא י, א. [13] על - פי לייבוביץ ישעיהו: שבע שנים של שיחות על פרשת השבוע. כתר, 2000, עמ' 480-467. [14] הוספת אות או שינוי ...